מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, היערכות משטרתית, סליחות בכותל המערבי צילומים דוברות המשטרה, הקרן למורשת הכותל המערבי
מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, היערכות משטרתית, סליחות בכותל המערבי :צילומים: דוברות המשטרה, הקרן למורשת הכותל המערבי)

על רקע המתיחות ביו"ש – מפקד המחוז ניצב תורג'מן מרגיע וקורא לציבור: "בואו לבקר, בואו להתפלל"

במשטרת ירושלים ערוכים בכוחות מתוגברים לקראת ראש השנה, כשמפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן אמר השבוע כי מאז תחילת השנה סוכלו עשרות פיגועים בירושלים. יחד עם זאת, ניצב תורג'מן הדגיש כי אין לציבור ממה לחשוש. "התפקיד שלנו הוא לדאוג לביטחונם של תושבי ירושלים והמבקרים בעיר"

פורסם בתאריך: 23.9.22 08:27

ביום ראשון הקרוב, 25.9.2022, יצוין ערב ראש השנה תשפ"ג. בימי החג, כך על פי הערכות המשטרה, צפויים לבקר בעיר עשרות אלפי מבקרים, שיפקדו את מוקדי הבילוי, הפארקים ובעיקר את העיר העתיקה ואת הכותל המערבי. כמדי חג, על רקע המתיחות וההסלמה ביהודה ושומרון ולאור ריבוי המבקרים, נרשמת כוננות מוגברת של כוחות הביטחון וההצלה אשר יתפרסו ברחבי העיר כדי לשמור על הביטחון האישי והציבורי. במסגרת הפעילות המשטרתית יוצבו מחסומי בידוק וויסות קהל במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם למגבלת מספר המשתתפים שנקבעה במקום – כ-18,700 מתפללים – מגבלה שנקבעה כלקח מאסון מירון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשבוע החולף אישרה משטרת ירושלים את תוכנית האבטחה לחגים ולמועדים הקרובים – אירועי הסליחות, התרת הנדרים, ראש השנה ויום הכיפורים. ההיערכות הזו כוללת תגבור מערך הכוחות הפועלים ברחבי ירושלים – כאשר לדברי המשטרה, "שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, יתפרסו ברחבי העיר בדגש למקומות הומי קהל ואתרי הבילוי. במסגרת ההיערכות, תוגבר מערך הביטחון והאבטחה והפעילות המשטרתית בצירי התנועה, כל זאת במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולשמור על שלום הציבור ובטחונו".

בתדרוך שקיים השבוע מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הוא שיתף באתגרים ובתוכניות השונות שמצפות למשטרת ירושלים בחגי תשרי – אתגרים אשר כוללים פריסה רחבה של אירועים בתוך ובעוטף ירושלים, תפילות, חגים ושמירה על הביטחון השוטף.


פעילות המשטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


לדברי ניצב תורג'מן, מאז תחילת השנה סיכלה משטרת מחוז ירושלים 47 פיגועים פוטנציאלים. הוא סיפר כי רק השבוע נעצרה צעירה מרמאללה שכתבה ברשתות החברתיות שהיא הולכת להיות מפורסמת. שעות ספורות מאוחר יותר היא אותרה בירושלים ונעצרה. כמו כן, כחלק מההיערכות לחגים – כך ציין ניצב תורג'מן – השלימה משטרת המחוז שליש מהמעצרים של פוטנציאליים לפח"ע. עוד הוא ציין כי הוא חתם על צווי הרחקה מהר הבית ליהודים ומוסלמים.

בתדרוך נשאל מפקד המחוז האם לאור המתיחות ביהודה ושומרון ישנו חשש גדול יותר מהרגיל ויותר איומים פוטנציאלים. בדבריו שידר תורג'מן רוגע וקרא שלא לחרוג מפרופורציות ולייצר בהלה וחרדה מיותרת בקרב הציבור. "תראו לי חג אחד שלא היו לפניו התראות", הוא אמר והוסיף, "יש התראות ויש מתיחות אבל זה לא שונה מחגים אחרים. אנחנו ערוכים בכל הכוח. התפקיד שלנו הוא לדאוג לביטחונם של מי שחיים בירושלים ואלו שמגיעים לבקר. אין מה לייצר חרדה ופאניקה בקרב תושבי ירושלים והמבקרים בה". להערכת תורג'מן, אגב, בימי ראש השנה צפויים להגיע לעיר עשרות אלפי מבקרים. עוד הוא הוסיף: "יש חגים? בואו תבקרו בירושלים. הר הבית? בואו תתפללו".

במשטרה, חשוב לציין, ממקדים את ההיערכות באזור העיר העתיקה והכותל – גם בשל המתיחות ובעיקר מהטעם הפשוט כי רבבות צפויים לפקוד את האתר הקדוש עד אחרי החג – בין אם באירועי הסליחות, בהתרת הנדרים או בראש השנה עצמו. תורג'מן סיפר כי באחרונה נפתחה כניסה חדשה לכותל המערבי, מכיוון הרובע היהודי, והרגיע כי במשטרה ובקרן למורשת הכותל ערוכים גם לאפשרויות שונות של בהלת הציבור בשל פיגוע או התראה.


ניצב דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)


"במסגרת ההיערכות המיוחדת יתפרסו אלפי שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, בדגש למקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ואתרי הבילוי", נמסר ממשטרת ירושלים. "כמו כן, יתוגבר מערך הביטחון והאבטחה והפעילות המשטרתית בצירי התנועה וצירי המתפללים, כל זאת במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולשמור על שלום הציבור ובטחונו. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו גם מחסומי בידוק וויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הרב הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ותפוסת הקהל המירבית".
שינויים בהסדרי התנועה

במשטרה מציינים כי "לאור צפי להגעת קהל רב ועומסי תנועה באזור העיר העתיקה בפרט בעת קיום התפילות ואירועי הסליחות ברחבת הכותל, בעת הצורך יחסמו לתנועה הצירים שבסמוך לעיר העתיקה לסירוגין ולפרקי זמן נקודתיים, בהם: חטיבת ירושלים, כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, יצחק קריב, כיכר צה״ל, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן, דרך יריחו".

עוד מוסיפים במשטרה: "באירועים אלו, ככלל לא תתאפשר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך מועדים אלו בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה. כמו כן, ייתכנו שינויים בהסדרי תנועת האוטובוסים באופן נקודתי ובעת עומס קהל באזור הכותל המערבי".


היערכות משטרתית לחג (צילום: דוברות המשטרה)

היערכות משטרתית לחג (צילום: דוברות המשטרה)


"בימים אלו, אנו שבים וקוראים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה בטלפון 100 בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד", מסכמים במשטרה. "כמו כן, ניתן לפנות כל העת גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל בטלפון 110 בכדי לקבל מידע מגוון ולהתעדכן בהתאם".

 

 

היערכות כוחות ההצלה לחג

במסגרת ההיערכות של כוחות ההצלה בירושלים, תורחב פריסת החובשים והפראמדיקים של מד"א באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ, באופנועים וברכבים הייחודיים הנוספים של מד"א. הצוותים יהיו ערוכים לתת מענה רפואי מהיר ומקצועי לכל צורך רפואי שעלול להתעורר.

ממד"א ירושלים נמסר כי "כוננים רבים במד"א, אשר יתפללו בבתי כנסת ברחבי הארץ, יצטיידו במכשור רפואי מתקדם ובמכשירי מפעם (דפיברילטור), שיסייעו להם להציל חיי אדם במידת הצורך. במד"א פונים לגבאים בבתי הכנסת וקוראים להם להכין מראש, ובטרם כניסת החג, מכשיר טלפון סלולרי חכם למקרה חירום, שימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את הכוחות".


 

מוקד מד''א (צילום: דוברות מד''א)

מוקד מד"א (צילום: דוברות מד"א)


מנכ"ל מד"א אלי בין: "בפתחה של השנה החדשה, אנו מאחלים לאזרחי ישראל בריאות איתנה. לקראת חגי תשרי, אני קורא לאזרחים לנקוט ביתר זהירות במהלך החופשה ולנהוג בבטחה – בעיקר בסביבת ילדים. בשם מתנדבי ועובדי מגן דוד אדום, אני מאחל לכל עם ישראל בריאות ושנה טובה ומתוקה".

לצד התגבור המשמעותי של צוותי מגן דוד אדום, מזכירים במד"א לציבור מספר כללי בטיחות חשובים שיכולים להציל חיים:
– להעניק תשומת לב מיוחדת לילדים ופעוטות, ולהשגיח עליהם במהלך התפילה. מדי שנה נקראים במד"א לטפל בילדים ופעוטות שנפגעים בסביבת בית הכנסת, בעת משחק במקומות בהם קיימת סכנה, ושאינם מיועדים למשחק ילדים ופעוטות.
– יש להרחיק מהישג ידם של ילדים מיחמים ופלטות שבת חמות, שעליהם סירים ונוזלים רותחים.
– מנקים את הדגים לקראת החג? שימו לב – לעיתים נגרם זיהום מעצמות הדגים, מאכל החג המסורתי, בזמן הכנתם. זיהום שכזה לרוב מחייב טיפול רפואי הכולל מתן אנטיביוטיקה. יש לחייג למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 או דרך יישומון "מד"א שלי", ופעלו על פי הנחיות הפראמדיק במוקד עד להגעת צוות מד"א.
– מומלץ שלא לאפשר לילדים מתחת לגיל 5 לאכול מהדגים המוגשים בחג. עצמות הדג עלולות להיות חבויות בתוך הדג או בגפילטע-פיש, ואינן נראות לעין. לילדים מעל לגיל 5 ולאנשים עם בעיות בבליעה יש לברור בקפידה את בשר הדג ו'לסנן' אותו מעצמות.
– אין להשאיר ילדים ברכב סגור, גם לא למספר דקות. במהלך הסידורים לקראת החג הקפידו לוודא שכל הילדים יצאו מהרכב. הקפידו לנעול את הרכבים בחניות הפרטיות על מנת שילדים לא יכנסו לשחק ברכב וינעלו.
– הילדים רוחצים בים או בבריכה – יש להקפיד על מבוגר אחראי השומר על הילדים באופן רציף.


רוצים גם לסגור עסקה? היכנסו ללוח הדירות הגדול של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר