שוק רמלה לוד (צילום: באדיבות ועד סוחרי שוק רמלה לוד)
שוק רמלה לוד (צילום: באדיבות ועד סוחרי שוק רמלה לוד)

אחרי 15 שנים – שוק 'רמלה-לוד' במלחה נשאר ללא בית

לפני כחודש נסגר המתחם במלחה שבו פעל השוק בשל עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה. כעת, הסוחרים יוצאים למאבק נגד העירייה ונגד ראש העיר, ש"שמים לנו רגליים". ביום שני הם יפגינו במלחה, שבוע לאחר מכן - בכיכר ספרא

פורסם בתאריך: 15.11.22 19:17

שוק רמלה-לוד המיתולוגי, שפועל בירושלים כבר 30 שנים, 15 מתוכם במתחם סמוך לתחנת הרכבת במלחה, נסגר והסוחרים שפעלו בו אובדי עצות, לאחר שלא נמצא להם מקום חלופי.

לפני כחודש, מיד לאחר החגים, נסגר מתחם השוק במלחה, וזאת בשל התקדמות עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה. סוחרי השוק מספרים כי כבר תקופה ארוכה שהם מנהלים מגעים ושיחות עם עיריית ירושלים ועם ראש העיר משה לאון, אולם למרות הבטחות כאלה ואחרות – עדיין לא נמצא להם פתרון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"המצב הוא פשוט – כרגע ישנם 181 סוחרים, כ-100 משפחות, בלי פרנסה ובלי עבודה", אומר בכאב יואב גבאי, מראשי ועד הסוחרים בשוק רמלה-לוד. "ביום שני הקרוב אנחנו נפגין בסמוך לארנה במלחה ונדרוש מהעירייה ומראש העיר למצוא פתרון. המצב הזה לא יכול להימשך".

יש לציין כי הסוחרים ידעו מבעוד מועד שיגיע הרגע שעליהם יהיה לפנות את המתחם שבו הם פעלו ב-15 השנים האחרונות במלחה, וזאת בשל עבודות התשתית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה. לטענתם, הם ניסו ופעלו כדי למצוא מתחמים חלופיים, אך עדיין לא נמצא פתרון.

"כבר חודש שהמקם סגור – מאז החגים – ובינתיים העירייה וראש העיר משחקים איתנו", ממשיך ואומר גבאי. "מבטיחים לנו הבטחות ולא קורה כלום. העירייה טוענת שאין שטח. הם אמרו לנו למצוא מקום מתאים – ועשינו את זה. הצענו חמישה מתחמים שונים – בעליה לגילה, במגרש החניה שהיה מתחם קורונה בסמוך לעין יעל, בתלפיות ועוד. אבל בינתיים על הכל אומרים לנו לא – ההרגשה היא ששמים לנו רגליים במכוון".

"אנחנו לא מתכוונים לשתוק", מדגיש גבאי. "אם דברים לא יזוזו, אז ביום שני הבא אנחנו נגיע לכיכר ספרא ופשוט נפתח שם דוכנים. יש פה משפחות שנשארו בלי פרנסה. בינתיים אנחנו רק מקבלים הבטחות בעל פה מראש העיר והאנשים שלו ולא קורה דבר".

 

 

כידוע, שוק רמלה-לוד הוא שוק רוכלים שפעל בירושלים בשנים האחרונות בימי שני. בשוק הוצעו מגוון סחורות במחירים מוזלים. השוק החל לפעול בירושלים לפני כ-30 שנה, אז במתחם בתלפיות, אולם לפני כ-15 שנים הוא עבר למתחם במלחה שבו הוא פעל עד לחודש שעבר. כעת, כפי שניתן להבין, מחפשים הסוחרים בית חדש שבו הם יפעלו.


מחפשים דירת 4 חדרים במלחה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ציון

    הוא היה קודם בסנטר 1 ולא בתלפיות. לאחר מכן עבר לזמן קצר לתלפיות ומשם לתחנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר