הדמיית תוכנית הבינוי בגוננים, הדמיית כביש הברך ללא תוכנית הבינוי המוצעת (צילומי הדמיה: מקור יאיר בן גד אדריכל ומתכנן ערים, רמ"י - באדיבות תושבי גוננים)
הדמיית תוכנית הבינוי בגוננים, הדמיית כביש הברך ללא תוכנית הבינוי המוצעת (צילומי הדמיה: מקור יאיר בן גד אדריכל ומתכנן ערים, רמ"י - באדיבות תושבי גוננים)

תושבי גוננים נגד רמ"י והעירייה: "עושים מחטף ומריצים תוכנית ללא כל דיון ציבורי"

רשות מקרקעי ישראל מקדמת תוכנית לבניין שלושה מגדלים מגורים בין רחוב רשב"ג לפארק המסילה. התושבים טוענים כי מדובר ב"תוכנית דורסנית" ומביעים כעס על כך שלא ניתנה להם אפשרות להשמיע את קולם: "זו שערורייה". רמ"י: "התוכנית גובשה ותואמה עם לשכת התכנון ועיריית ירושלים, והוצגה למנהל הקהילתי"

פורסם בתאריך: 1.12.22 07:43

תושבי גוננים נאבקים בשבועות האחרונים כנגד מה שהם מכנים "תוכנית דורסנית" של הקמת שלושה מגדלים בשטח שבין רחוב רשב"ג לפארק המסילה ומתחם רב-חן. מדובר על תוכנית שמקדמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבניית 3 מגדלים בני 22 קומות (4 מהן למסחר) ובסך הכל 270 יחידות דיור.

לטענת התושבים ואנשי המינהל הקהילתי, שהגישו התנגדות לתוכנית, הבנייה במיקום ובהיקפים המדוברים צפויה לגרום לבעיות תחבורתיות קשות, זאת מאחר שהיא תוכננה כך שכל הכניסה והיציאה למתחם המגורים והמסחר נעשית דרך שביל צר הנשפך לרחוב חד סטרי בגוננים – רחוב רשב"ג.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחות עם "כל העיר" מביעים חלק מהמתנגדים לתוכנית השתאות ואינם מבינים מדוע לא תוכננו דרכי גישה לכיוון אזור התעשיה תלפיות ולכיוון גשר ברעם. "המדהים הוא", אומר אחד ממובילי ההתנגדות, "שכביש הברך שנמצא מרחק של מטרים בודדים מהמגדלים המתוכננים, מתוכנן ומקודם על ידי צוות תכנית אב לתחבורה, לא מחובר לתוכנית הזו. נראה שיד אחת לא יודעת על היד השנייה".

אחת הטענות המרכזיות של התושבים נגד התוכנית, שהוצגה השבוע על ידי רמ"י בוועדה המחזוית לתכנון ובנייה ירושלים, היא על כך שלא נעשה שיתוף ציבור, זאת למרות פניות חוזרות ונשנות של המינהל הקהילתי בנושא. עוד הם טוענים כי בשל ההתנגדויות שלהם, החליטה רמ"י לגשת עם התוכנית ישירות לוועדה המחוזית ולתכנון ולא לעבור בוועדת התכנון בעיריית ירושלים. "נראה שעושים מחטף ומריצים תוכנית ללא כל דיון ציבורי עם התושבים", הם טוענים בכעס. "זו שערורייה".


הדמיית תוכנית הבינוי בגוננים - כביש הברך המתוכנן אינו מופיע בתוכנית (צילום הדמיה: רמ''י, באדיבות תושבי גוננים)

הדמיית תוכנית הבינוי בגוננים – כביש הברך המתוכנן אינו מופיע בתוכנית (צילום הדמיה: רמ"י, באדיבות תושבי גוננים)


טענה נוספת שמעלים התושבים היא על מיקום התוכנית. לדברי אחד המתנגדים, "לא ברור מדוע מקודמות תוכניות רבות של התחדשות עירונית בסביבה ומצד שני לא משמרים שטחים פתוחים? זאת ועוד – לא ברור מדוע התכנית הוזזה מרחק של 500 מטר מהתכנית המקורית, זאת על חשבון מטע זיתים מקומי ושטח שהוגדר על ידי סקר טבע שנערך במקום, כאתר בעל רגישות לטבע המכיל זנים מיוחדים של חיות בר, סתווניות ועוד? מדוע בחרו לבנות דווקא במקום של עצי זית ולחסל פינה ירוקה טבעית? הדבר יפגע בסופו של דבר בכל מאמצי ההתחדשות העירונית וברצון לשמור על איכות חיים מאוזנת ושימור ערכי טבע".

התושבים התאגדו ועשרות רבות מהם כבר חתמו על עצומה ואף הגישו התנגדויות לתוכנית, כשאל התושבים הצטרפו גם מינהל קהילתי גוננים וסגן ראש העיר יוסי חביליו, שהגישו אף התנגדויות והסתייגויות לתוכנית.


הדמיית כביש הברך בגוננים ללא תוכנית הבינוי המוצעת (צילום הדמיה: מקור יאיר בן גד אדריכל ומתכנן ערים, באדיבות תושבי גוננים)

הדמיית כביש הברך בגוננים ללא תוכנית הבינוי המוצעת (צילום הדמיה: מקור יאיר בן גד אדריכל ומתכנן ערים, באדיבות תושבי גוננים)


במכתב ששלחו התושבים לחברי הוועדה המחוזית, שדנה בתוכנית בישיבתה האחרונה השבוע, נכתב: "נבקש את התערבותך המידית במניעת קידום התכנית לבניית מגדלים חדשים בקטמונים סמוך לפארק המסילה העתידה לפגועה באלפי משפחות החיות בסביבה".

עוד כתבו התושבים: "התוכנית קודמה ללא שיתוף ציבור וללא דיון בוועדה המקומית לתכנון ובניה, למרות משמעויותיה הענקיות. התוצר אינו מתייחס לתשתיות בשכונה, יוצר כשלים תחבורתיים קשים ואינו מותאם לתכניות בניה ותכניות פיתוח רבות אחרות המתוכננות בשכונה. אנו מבקשים את התערבותך הדחופה כדי למשוך את התוכנית, עד שתיתן מענים לכשלים מהותיים הקיימים בה".

במכתבם מסבירים התושבים כי התוכנית אינה מסונכרנת עם תוכנית פיתוח אחרות בסביבה דוגמת כביש הברך ותוכניות להתחדשות עירונית באזור. בנוסף, הם מבקשים לפעול להקטנת היקף הבינוי המוצע, שינוי תוואי התחבורה המוצע לתוכנית ומתן מענים למגוון הבעיות שיוצרת התוכנית בהיבטים של המרחב הציבורי והקהילה.

 

 

את מכתבם לחברי הוועדה המחוזית הם סיימו כך: "אנו מודעים לחשיבות הקיימת בקידום הבניה בעיר ובמציאת פתרונות למצוקת הדיור בעיר, אך התוכנית המוצעת מאיימת לפגוע מהותית בנו ובאלפי משפחות החיות באזור. נודה על התערבותך המידית למשיכת התוכנית אשר הופקדה מבלי לתת לתושבים אפשרות לבחון אותה ולתת מענים לבעיות הקשות שהיא יוצרת".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: "התוכנית אשר גובשה ותואמה עם לשכת התכנון ועיריית ירושלים, שנתנה ברכתה לתכנית והיא אף הוצגה למנהל הקהילתי. הפרויקט נמצא בשלב של סוף תקופת הגשת ההתנגדויות וטרם התקיים דיון בהתנגדויות בוועדה המחוזית. הפרויקט נהנה ממדיניות רכבת קלה, לאור העובדה שצמודה אליו תחנת רכבת".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התכנית הופקדה והוגשו לה התנגדויות. אלה יישמעו ויידונו בפני וועדות התכנון כמקובל".


מחפשים דירת 4 חדרים בגוננים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. מרי

    מלא אם רציתם להטיב עים התושבים למה לבנות להם בניינים גבוהים 30 קומות מול הפנים הרסתם את המירקם השכונתי את הייחוד של הבניינים הקיימים טוב היה אם הייתם משפצים בניינים ישנים מוספים קומה שתיים למה להרוס ולבנות מיגדלים הרסתם את העיר כולה חפירות ירושלים לעומת תל אביב גוש בטון בושה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר