הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

המאבק על השבת בהר חומה: הישג זמני לתושבים שעתרו נגד המינהל הקהילתי

הבוקר, ראשון, התקיים דיון ראשון בבית המשפט המחוזי בסוגיית פתיחת בריכת הקאנטרי החדשה בשבתות ובחגים, בסיומו החליטה השופטת מרים אלוני כי עד לדיון באמצע ינואר הבריכה לא תפתח בכלל, או שתפעל גם בשבת

פורסם בתאריך: 18.12.22 11:59

בריכת הקאנטרי בהר חומה לא תחל לפעול, אלא אם תיפתח גם בשבתות – זו ההחלטה הזמנית שהתקבלה הבוקר, ראשון (18.12) בבית המשפט המחוזי, שדן בתביעה שהוגשה על ידי סגן ראש העיר יוסי חביליו ומספר נציגים מתושבי השכונה, כנגד המינהל הקהילתי אשר לא מעוניין להפעיל את הבריכה בשבתות ובחגים כדי לא לחלל את השבת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בחודשים האחרונים מתנהל מאבק בין המינהל הקהילתי הר חומה לבין חלק מהתושבים בשכונה – חילונים, מסורתיים ודתיים – סביב סוגיית הפתיחה בשבתות של בריכת הקאנטרי. במינהל הקהילתי מסרבים להפעיל את הבריכה בשבתות מסיבות הלכתיות, ומנגד חלק מהתושבים דורשים לפתוח את הבריכה בשבתות כפי שקורה בכל הבריכות העירוניות בעיר.

סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) הגיש את התביעה ביחד עם התושבים. בדיון הוא אמר, בין היתר: "מדובר על סוגיה דרמטית במקרה שמהווה סכנה לצביון העיר, ומשמש תקדים מסוכן של כפייה דתית".

במסגרת הדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי, הוחלט כי עד לדיון שיתקיים בתיק בתאריך 17.1.23, הבריכה הציבורית החדשה בהר-חומה לא תיפתח כלל, אלא אם תינתן לתובעים התראה של 14 יום מראש, ואז הם יוכלו להגיש בקשה לדיון דחוף בצו מניעה. כאן המקום לציין כי במינהל הקהילתי הר חומה טענו בעבר בשיחות עם "כל העיר" כי בכל מקרה הבריכה לא צפויה להיפתח לפני חודש אפריל 2023, וזאת מאחר שעדיין לא הסתיימו כל העבודות וכל ההכנות לפתיחה.

כך או כך, בסיום הדיון מסר סגן ראש העיר חביליו: "אני שמח על החלטת ביהמ״ש לקיים דיון מהיר בתיק העיקרי. הבריכה בשלב זה לא תיפתח – אלא אם תפעל גם בשבת. מי שרוצה לקדם רוֹדנוּת דתית – שיילך לנהל מתנ"ס בטהרן, ולא בבירת ישראל. מי שאוהב את השבת, לא מנסה להבעיר באמצעותה את ירושלים, ולא מנסה לאכוף את העדפותיו הפרטיות על המרחב הציבורי. החלטת המינהל הקהילתי נובעת מזלזול עמוק בזכויות הציבור הלא-חרדי, מלבה את הסכסוך הבין-מגזרי בעיר, ועלולה להוביל לגל של נסיונות סגירה של בריכות ציבוריות נוספות בעיר. אני ותושבי השכונה מברכים על פסיקת בית המשפט, ומצפים שישים סוף לניסיונות הכפייה הדתית – ובהמשך יקבל את התביעה שלנו במלואה. אסור לאפשר פגיעה בזכויות הציבור הליברלי בירושלים, גם לא באופן זמני".

 

 

חני ויסמרק, תושבת הר-חומה שהגיעה לדיון: ״אני כאמא לבן עם צרכים מיוחדים שנמצא באקי״ם ירושלים במשך ימות השבוע, וחוזר רק בסופי שבוע וחגים, הייתי מאוד רוצה שיהיה שותף פעיל בשכונה – ויוכל ללכת לבריכה הציבורית שבעזרת ה׳ תיפתח בקרוב, וזאת הן לצרכי שחייה ושמירה על הבריאות והן לצרכי בילוי".


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אסתי

    למה אתם לא מביאים גם את הצד השני כיאה לכל עיתונות הוגנת? אין עוד צד במשוואה?

  2. עיתונות בשקל

    נראה כאילו אתם חלק מקמפיין לפתיחת הבריכה בשבת. כתבה מגמתית שלא משקפת את הלך הרוחות בשטח כלל

  3. Rok

    למה שלא תהיה פתוחה בשבת, מה הבעייה בדיוק מי מתאים לו שיבוא ומי שלא מתאים לא יבוא, איש באמונתו יחיה, בשכונה הזו יש ציבור לא מבוטל של חילוניים וגם להם מגיע דברים שיש בכל שכונו. ירושלים, אם המנהל מנסה לגרום לשכונה הזו להיות רמת שלמה או הר נוף זה יחזור עליו כמו בומרנג, לצערי המייצגים פה את המנהל מייצגים את הציבור הדתי בלבד וזה מה שמתאים להם שאר האוכלוסייה. ששונה מהציבור הדתי בשכונה זו מבחינתם לא קיימת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר