קאנטרי הר חומה (צילום: יוני סיבוני)
קאנטרי הר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הקרב על צביון הר חומה: היום, ראשון – סוגיית הפעלת הבריכה בשבתות מגיעה לבית המשפט

מצד אחד – מינהל קהילתי הר חומה שלא מעוניין להפעיל את הבריכה בשבתות ובחגים, מהצד השני – סגן ראש העיר יוסי חביליו ומאות תושבים שחתמו על העתירה, שדורשים להפעיל את הבריכה בכל ימות השבוע. העירייה בינתיים יושבת על הגדר ולא מתערבת

פורסם בתאריך: 18.12.22 07:56

הקרב על השבתות בהר חומה מגיע לבית המשפט: היום, ראשון, 18.12, צפוי להתקיים דיון ראשון בעתירה שהגישו מאות מתושבי השכונה ביחד עם סגן ראש העיר יוסי חביליו, כנגד החלטת המינהל הקהילתי שלא להפעיל את הבריכה בקאנטרי החדש בשבתות ובחגים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", נושא פתיחת בריכת הקאנטרי בשבתות ובחגים גורמת למתיחות רבה בשכונת הר חומה, כאשר יש רבים אשר תומכים ודורשים לפתוח גם בסופי שבוע ומועדים, ומנגד, רבים לא פחות, אשר מעוניינים שלא לחלל את השבת ולהשאיר את הבריכה סגורה.
יחד עם זאת, חשוב לציין כי סגירת בריכת הקאנטרי בשבתות ובחגים מנוגדת לסטטוס קוו הקיים בעיר, במסגרתו רוב רובן של הבריכות העירוניות פתוחות בשבתות ובחגים. עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון אף התייחסו לא אחת בעבר לסוגייה וטענו כי הסטטוס קוו לא יופר וכי הבריכה בהר חומה תפעל באותה המתכונת של הבריכות העירוניות האחרות דוגמת גילה, ארמון הנציב, פסגת זאב ואחרות.

אולם במינהל הקהילתי הר חומה מתעקשים שלא לפתוח את הבריכה בשבתות למורת רוחם של התושבים החילונים וגם של לא מעט תושבים דתיים. הטענה הרווחת של הנהלת המינהל הקהילתי, אשר קיבלה החלטה לפני כחודש וחצי שלא לפתוח את הבריכה בשבתות ובחגים גם במחיר של מאבק משפטי, היא כי בבחירות למינהל הקהילתי שהתקיימו במהלך השנה האחרונה גם נושא סגירת הבריכה עלה וכי הם קיבלו את המנדט לעשות כן. מנגד, המתנגדים לסגירה טוענים כי אין לפגוע בסטטוס קוו העירוני ואף מדגישים כי הר חומה אינה בני ברק, ולא יתכן שהיה תהיה סגורה בשבתות ובחגים.

כדי להתמודד עם העתירה החליטו חברי הנהלת המינהל להקצות סכום של 70,000 שקלים מתקציב המינהל – כשהמשמעות היא הוצאת כספי ציבור על ההתגוננות, כולל הציבור שהגיש את העתירה המשפטית – אבסורד.

כך או כך, בפרוטוקול ישיבת ההנהלה של מינהל הר חומה מסוף חודש אוקטובר נכתב, בין השאר: לאחר שהתקיים דיון במסגרתו נשמעו עמדות חברי ההנהלה השונים הוחלט כי הקאנטרי לא יפתח בשבתות וימים טובים. נגד פתיחת המתחם הצביעו 8 חברים, שניים הצביעו בעד פתיחתו ושניים נמנעו".

כעת, כאמור, עובר הנושא להכרעה משפטית, כשדבר אחד ידוע בוודאות – הדיונים והמאבק סביב הנושא פוגעים ועוד יפגעו במרקם החיים בשכונה.

 

 

ממינהל קהילתי הר חומה נמסר: "המינהל הקהילתי מקדם מקצועית את פתיחת מרכז הספורט לטובת תושבי השכונה, כדוגמת – רשיון עסק, היתר רעלים, עבודות תקשורת וכו'. הוחלט בהנהלת המינהל הקהילתי על סגירת מרכז הספורט, וכרגע הדבר נמצא בדיון משפטי בין העותרים לבין מייצגי המינהל הקהילתי. אנו תקווה שהדיון המשפטי יסתיים ונוכל להתקדם לפתיחת מרכז הספורט בהקדם לרווחת התושבים, ולמנוע פגיעה בקהילתיות החזקה שיש בשכונתנו".

מעיריית ירושלים נמסר: "המינהל הקהילתי הוא עמותה עם ממשל תאגידי נפרד מהעירייה ואין העירייה נוהגת להתערב בהחלטה על שכירת שירותי יועץ משפטי חיצוני לייצוג המינהל בתיק משפטי המתנהל בבית המשפט".


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ציון

    גם בית משפט לא יעזור. מרבית תושבי השכונה ימנעו בגופם את חילול השבת. לא ניתן להכנס. נחסום את.כל הרחוב. נקיים תפילה בכל הרחבה שלפני. לא ניתן לכפיה חילונית להשתלט על חיינו. לא חסרות.בקיכות.מחללות.קבת.בירושלים. לכו לשם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר