הר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הר חומה (צילום: יוני סיבוני)

לקראת פתיחת הקאנטרי בהר חומה: המאבק על אופי השבת בשכונה עולה מדרגה

הפעלת הקאנטרי בהר חומה בשבתות ובחגים: המינהל הקהילתי יזם מפגש תחת הכותרת 'שבת קודש של כולנו'. לטענת מטה המאבק שמתנגד לסגירה בסופי שבוע, "שותפים למאבק נתבקשו לעזוב מיידית בטענה שזה כנס סגור של רבני השכונות". יו"ר המינהל שלמה גולברי סירב השבוע להשיב לשאלות "כל העיר" ומסר: "אינני מוכן לשתף פעולה עם עיתונאות אלימה"

פורסם בתאריך: 28.3.22 20:05

המאבק על השבת בשכונת הר חומה עלה במהלך השבוע האחרון מדרגה, זאת בעקבות הפרסום ב"כל העיר" אודות חשש שהעלו תושבים בשכונה – חילונים, מסורתיים וגם דתיים – מסגירת הקאנטרי בשבתות ובחגים. בתגובה, כזכור, הודיעה עיריית ירושלים ל"כל העיר" כי הקאנטרי בהר חומה, כמו כל הבריכות העירוניות בירושלים ובהתאם לסטטוס קוו העירוני, יפעל בשבתות ובחגים.



ביום חמישי שעבר, 24.3, התקיימה במינהל הקהילתי פגישה תחת הכותרת "שבת קודש של כולנו". במפגש נכחו רבני קהילות מהר חומה, חברי מועצה מטעם הסיעות החרדיות והדתיות בכנסת ואף סגני ראש עיר. בהזמנה למפגש, שהיתה חתומה על ידי יו"ר המינהל הקהילתי בהר חומה שלמה גולברי, נכתב בין השאר: "זכינו בשכונתנו להקים קהילות קדושות ומבורכות והטוב הולך ומוסיף מתוך כך לקדושת השבת, ולנעם מיוחד בשכונתנו. יש הרוצים לפגוע באווירת שבת ייחודית זו".
לטענת גורמים במטה המאבק אשר מתנגד לסגירת הקאנטרי בשבתות ובחגים, "תושבים השותפים למאבק הגיעו למפגש ונתבקשו לעזוב מיידית בטענה שזה כנס סגור של רבני השכונה אשר מתקיים כל שנה. הם רק שכחו להסתיר את הפלייר שהיה מונח על שולחנם של באי הפגישה".

יצוין כי נושא הפעלת הקאנטרי בשבתות ובחגים יצר מהומה גדולה בשכונת הר חומה, כשקבוצות הוואטסאפ והפייסבוק של התושבים רעשו וגעשו, עם תגובות שהגיעו משני הצדדים – בעד פתיחה בשבתות ובחגים ונגד חילול השבת בפרהסיה.

ל"כל העיר" נודע כי המתנגדים לפתיחת הקאנטרי בשבתות ובחגים לא אמרו את המילה האחרונה. בכוונתם להמשיך ולפעול נגד סגירתו של הקאנטרי השכונתי בסופי שבוע כדי למנוע חילול שבת. על הפרק – עצומה שעליה יחתמו רבני הקהילות ותושבים המתנגדים לפתיחה בשבתות ובחגים, הפעלת לחץ על עיריית ירושלים לחזור בה מהחלטתה ועוד.


הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)


מנגד, במטה המאבק למען הפתיחה בשבתות ובחגים לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים וגם להם יש רעיונות ויוזמות כדי למנוע כל ניסיון לטרפד את פתיחת הקאנטרי בשבתות ובחגים, בהתאם להודעה החד משמעית שיצאה בשבוע מכיכר ספרא.

בתוך כך, בתחילת השבוע האחרון הגיעו ל"כל העיר" תלונות ממספר תושבים בהר חומה על כך שאחד הרחובות בשכונה, רחוב הרב מן ההר לבאים מכיוון רחוב אליהו קורן, נחסם בשבת האחרונה עם נייר סימון בצבע לבן (הדומה בממדיו לניירות הסימון המשטרתיים), וזאת לדבריהם כדי למנוע כניסת רכבים לרחוב. אחד מהתושבים, פעיל במטה המאבק, חתך את נייר הסימון, כך לדבריו באמצעות מפתח שהיה ברשותו. יצוין כי התושבים לא הגישו תלונה במשטרה ו/או במוקד 106 של המשטרה, כי לא ידעו שעליהם לעשות כך.

שלמה גולברי סירב השבוע לשוחח עם "כל העיר", ואף ניתק את הטלפון. בתגובה לשאלות שנשלחו אליו בוואטסאפ אודות הכנס שהתקיים במינהל הקהילתי והפעילות שלו למען סגירת הקאנטרי בשבתות ובחגים כתב גולברי: "מאז פנייתך הראשונה חשתי שיש כאן משהו מגמתי שבא עם אג'נדה (גם בפנייה הראשונה ניתק גולברי את הטלפון בפני "כל העיר", ר"ג). הוא לא בא ללמוד את הדברים, להקשיב לכולם ולשקף מציאות. אלא הוא יודע את האמת ועכשו הוא מסדר הכל סביבה. זה ההפך הגמור של עבודה עיתונאית אמיתית. לכן אינני מוכן לשתף פעולה עם עיתונאות אלימה, לא מקצועית וכנראה מושחתת ומשמשת בית לצרכים פוליטיים. בהחלט אני שוקל להגיש תביעת דיבה".

 

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "מבדיקה שנערכה מול המינהל הקהילתי, עולה כי לא הגיעה לידי הצוות המקצועי שום בקשה של אדם שרצה להצטרף לפגישה, וכן לא סורבה כניסה של נציגים. מדובר בשיח קהילתי, וכל קבוצה כזו או אחרת, זכאית לקיים מפגש בנושאים שונים במבנה המינהל הקהילתי ובעידודו. כל קבוצה שתבקש לקיים אירוע קהילתי, תתקבל בזרועות פתוחות. העירייה תמשיך להקפיד על הסטטוס קוו ותקדם פעילות שכונתית לטובת כלל המגזרים, כפי שנעשה עד כה. יצוין כי לא הייתה עלות לכיבוד, שכן הוא הובא למקום ע"י מתנדבים".

באשר לנושא סגירת הכביש בשבתות ובחגים נמסר מעיריית ירושלים: "העירייה לא מכירה חסימות ברחוב הנ"ל. ככלל, בשכונת חומת שמואל לא מתבצעות חסימות במהלך השבת. יצוין כי, העירייה לא קיבלה פניות מהתושבים והמינהלים הקהילתיים לסגירת כבישים בשבתות וחגים. כמו כן, אין ברשות העירייה מצלמות ברחוב הספציפי".

"כל העיר" פנה גם לסגן ראש העיר יוסי חביליו, מחזיק תיק התחבורה, שמסר בתגובה: "ירושלים לא תהיה בני ברק, וחסימת כבישים חדשים לנסיעה בשבת היא קו אדום שלא ייחצה. הר חומה היא בדיוק דוגמא לשכונה מעורבת שאם לא נשמור על הצביון הליברלי שלה, היא תיהפך לשכונה חרדית, והחילונים והמסורתיים שבה יעזבו את השכונה ואת ירושלים. לא אתן שיגררו את הר חומה למחוזות של כפייה דתית: לא בנוגע לכבישים ולא בנוגע לפעילות הבריכה בשבת. הבריכה תפעל בשבת כמו בכל השכונות האחרות בעיר, ואם המינהל הקהילתי לא ישתף פעולה אפעל שהעירייה תכריח אותו לעשות זאת״.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אריה

    מספיק עם הרפיה החילונית גם אנחנו רוצים להנות כול השבוע מהקאנטרי אין יפתחו בשבת יהיה אסור לנו לבוא כול השבוע…אתם תוותרו על יום אחד כך כולנו נהנה….

  2. נסטור

    שקרנים.
    משקרים כדי לצייר נרטיב שלא קיים.
    רחוב הרב מן ההר לא נסגר ולא היה שום נסיון לסגור אותו. אני הייתי בשבת ברחוב הזה כמה פעמים.
    חילונים קיצוניים מנסים לחרחר ריב עם הציבור הדתי (שחי בשלום ובכבוד עם הציבור הלא דתי) שהוא רוב מובהק בהר חומה

  3. רפאל

    ל הכתבה הזאת נראית כמוזמנת ע"י קומץ חילוני רעשני שלא הצליח להכניס אף נציג (!) בבחירות למינהל שהתקיימו לפני שנה.
    במילים אחרות, החילונים רוצים לעשות בהר חומה מה שהם עושים בכל הארץ מאז שגילו שהדמוקרטיה כבר לא לטובתם: הם משתמשים ב"נאורים" בתקשורת ובבתי המשפט כדי לכפות את דעתם השולית על הרוב.
    מי שמטייל בהר חומה בשבתות וימים טובים יכול לחשוב שמדובר בשכונה חרדית, בקושי רואים רכבים, ורואים בעיקר משפחות שמטיילים ברחוב באווירה טובה. רוב ככל התושבים דתיים, או מסורתיים המכבדים מאוד את השבת ואף באים לבית הכנסת, כך שמדובר במקרה מובהק של כפייה של קומץ חילוני כנגד רוב מוצק בעד שמירת המסורת בשכונה.
    אגב, אין עניין כאן של סטטוס קוו כי מעולם לא היתה בריכה בשכונה, ואם כבר, אז הסטטוס קוו הוא שאין בריכה פתוחה בשבת בהר חומה…

  4. בני

    גולברי צודק. אתם מגמתיים. אין שום מסורתי ודתי שהוא בעד פתיחה בשבת וחילול המוני. לא נאפשר את זה נחסום את הכניסה לשכונה בגופנו. לכו לחלל שבת בבית הכרם לא אצלנו. לא חסרות בריכות פתוחות בשבת בעיר.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה זכות יש לך לכפות רצונך על אחרים,איש לא מאלץ אותך לך ,אלה בחירתך,אז תשאיר גם לאחרים להנות מבחירתם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר