הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)
הקאנטרי בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

המאבק על צביון ירושלים: במינהל קהילתי הר חומה החליטו – הבריכה לא תפעל בשבתות

בישיבת הנהלה שהתקיימה בסוף חודש אוקטובר הוחלט, שוב, שהבריכה לא תפעל בשבתות ובחגים למרות דרישת חלק מהתושבים ובניגוד לסטטוס קוו. עוד קודם לכן החליטה ההנהלה כי 70,000 מכספי המינהל יוקצו לטובת ניהול המאבק המשפטי בנושא, שם ככל הנראה יוכרע האם הבריכה תפעל בשבתות או שלא

פורסם בתאריך: 16.11.22 08:12

הקרב על אופי השבת בהר חומה ועל הצביון הכללי של ירושלים ממשיך להתחמם: חברי הנהלת המינהל קהילתי בהר חומה החליטו כי הבריכה בקאנטרי החדש לא תפעל בשבתות, וזאת למרות דרישה חד משמעית מצד תושבים רבים בשכונה ותוך כדי הפרה בוטה של הסטטוס קוו העירוני – לפיו בריכות השחייה העירוניות יהיו פתוחות בשבתות ובחגים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בעבר, עיריית ירושלים וראש העיר משה ליאון כבר הביעו את עמדתם בנושא כשאמרו כי הסטטוס קוו העירוני יישמר וכי הבריכה בהר חומה, כמו כל הבריכות העירוניות, תפעל בשבתות ובחגים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


למרות הודעת העירייה, במינהל הקהילתי, כאמור, מתעקשים כי הבריכה לא תפעל בשבתות ובחגים, והם ממשיכים לעמוד על עמדה זו גם לאחר שהוגשה עתירה לבית המשפט על ידי סגן ראש העיר יוסי חביליו וחמישה נציגים מבין התושבים.

כדי להתמודד עם העתירה החליטו חברי הנהלת המינהל להקצות סכום של 70,000 שקלים מתקציב המינהל – כשהמשמעות היא הוצאת כספי ציבור על ההתגוננות, כולל הציבור שהגיש את העתירה המשפטית – אבסורד.

ואם זה לא מספיק – הרי שיו"ר המינהל הקהילתי שלמה גולברי אף מצא פתרון לתושבים החילונים שמעוניינים בבריכה – נסיעה לבריכות שפועלות בגילה או בארמון הנציב, תוך שהוא מציין כי המינהל יגיע להסכמה עם המינהלים המקבילים כדי שמנויי הר חומה יוכלו להיכנס לבריכות בשכונות הסמוכות ללא תשלום. וכאן עולה השאלה – האם זהו השלב הראשון בדחיקתם של התושבים החילונים והפלורליסטים מהר חומה?

כך או כך, בפרוטוקול ישיבת ההנהלה של מינהל הר חומה מסוף חודש אוקטובר נכתב, בין השאר: לאחר שהתקיים דיון במסגרתו נשמעו עמדות חברי ההנהלה השונים הוחלט כי הקאנטרי לא יפתח בשבתות וימים טובים. נגד פתיחת המתחם הצביעו 8 חברים, שניים הצביעו בעד פתיחתו ושניים נמנעו".


הר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הר חומה (צילום: יוני סיבוני)


עוד נכתב בפרוטוקול: "ההחלטה שלא לפתוח את המתחם בשבת ויום טוב נסמכה הן על רצון מרבית הציבור שלא לאפשר את פתיחתם של מתקנים ציבוריים בשכונה בשבת אשר יש בהם משום חילול שבת בוטה, והן מתוך רצון לשמר את האופי הייחודי של השכונה בשבת, כמו גם למנוע פגיעה ברגשות הציבור הדתי. יצוין כי על אף שהשכונה אינה בעלת מאפיינים הומוגניים בכל הקשור לאופי הזהות הדתית של האוכלוסייה, מרבית האוכלוסייה נמנית על האוכלוסייה הדתית על גווניה, ולפיכך, השבת מורגשת היטב בשכונה.

"שאלת הפעלת המתחם בשבת עמדה בלב הבחירות שהתקיימו בחודש דצמבר 2020, ועמדת הציבור כפי שבאה לידי ביטוי חד משמעי בתוצאות הבחירות הייתה כי הציבור מבקש לשמור על אופייה הייחודי של השכונה ולהימנע מהפעלת מוסדות ציבוריים בשבת.


הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)

הקאנטרי החדש בהר חומה (צילום: יוני סיבוני)


בשל התוצאה אליה הגענו, לנוכח העובדה כי בשכונה גם אוכלוסייה שאינה שומרת שבת והשימוש בבריכה בשבת ויום טוב מהווה חלק מאורחות חייה, מחליטה ההנהלה כי המינהל הקהילתי יפעל להשגת מתווה עם מינהל קהילתי גילה או ארמון הנציב, שיאפשר לאוכלוסייה שתחפוץ בכך, שימוש בבריכה בשבתות וימים טובים במסגרת המנוי לקאנטרי בהר חומה".

בין היתר עלתה בישיבה שאלת הכדאיות הכלכלית של מרכז ספורט שאינו פועל בשבתות. בתשובה לשאלה אמר מנהל המינהל ינון עמיחי: "ישנה תוכנית כלכלית שנבנתה בעמל רב על ידי היועץ העסקי ששכרנו לטובת פתיחת מרכז הספורט. התוכנית מדברת על כ-2,100 מנויים כמספר שמביא אותנו לרווח (כולל קרן). אך צריך לקחת בחשבון שאין מרכז ספורט הממוקם בשכונה כמו שלנו ושסגור בשבת, כך שלא ניתן להבין בצורה מדויקת את המשמעויות. זה יכול להיות הפסד כלכלי, ויכול להיות ייחודיות עירונית".

חבר ההנהלה ניר פרסי התייחס גם הוא לנושא ואמר: "לא כל דבר נבחן רק בהיבטים כלכליים. מדובר על ערך יהודי משמעותי שממש לא רק ציבור דתי עומד מאחוריו. ובנוסף, אני בטוח שיש ציבור בכל דרום העיר שלא יכול להגיע כיום לבריכות בכלל כיוון שהם פתוחות בשבת, ויוכלו להגיע אלינו".

חברת ההנהלה אפרת שניאורזון, אחת מבין שני המתנגדים לסגירת הקאנטרי בשבתות, ציינה מנגד: "יש פה שיקול אתי. מרכז הספורט נבנה מכספי הארנונה של כולנו, וכעת יש ציבור שלא יוכל להגיע וליהנות במרכז הספורט בשבתות".

 

 

מנגד, חבר ההנהלה יוני באלסן אמר: "יש ציבור שלם בכל דרום העיר שלא הולך לאף בריכה גם בימי החול כיון שהם פתוחות בשבת. גם הם משלמים מיסים וגם להם צריך לדאוג למקום. לא יכול להיות שהציבור הזה יצטרך כל פעם לנסוע עד קרית משה לבית חינוך עיוורים או גוש עציון כדי לשחות".

בעד סגירת הבריכה בשבתות: אורי בן חמו, אלירם סלע, אן זמור,דוד ניסים, יוני בלאסן, מאור צמח, ניר פרסי, שלום כהן.
נגד סגירת הבריכה בשבתות: אפרת שניאורזון, סווטלנה פינסון.
נמנעים: בטי מימוני, רוני סילפן.


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


בתגובה להחלטת המינהל הקהילתי, אומר סגן ראש העיר חביליו, שהגיש כאמור תביעה כנגד המינהל הקהילתי בנושא אומר: "נראה שיצא המרצע מן השק, ונחשפה הכוונה של יו"ר המינהל הקהילתי בהר חומה להרחיק מהשכונה את כל מי שלא מחזיקים באותן העמדות הקיצוניות שלו. לא יעלה על הדעת שיו"ר מינהל קהילתי ישלח את התושבים הלא-דתיים בשכונה שלו – לקבל שירותים בשכונות אחרות, רק כי הם אינם חרדים. הר-חומה היא לא הבית הפרטי של שלמה גולברי או ישיבת 'הר המור', ואסור לאפשר להם להחיל את חוקי בית הכנסת על המרחב הציבורי בשכונה. לצד בזבוז אדיר של כספי ציבור לצורך ניהול מאבק קיצוני נגד מי שאינם חרדים, נראה כי למר גולברי יש כשל מהותי בהבנת תפקידו. חובת המינהל שבראשותו לתת שירות לכלל תושבי השכונה – ובתחומי השכונה. הבריכות הציבוריות בכל ירושלים פועלות גם בסופי שבוע, וכך יהיה גם בהר חומה – בין אם מרצון, ובין אם כתוצאה מהתביעה שהגשתי יחד עם מעל ל-1,000 תושבי ותושבות השכונה".


מחפשים דירת 4 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. דניאל

    כתבה מוטעית שמראה צד אחד בלבד!!!
    שכונת הר חומה היא שכונה שרובה דתית ויש מעט חילונים בשכונה.
    ישנה עצומה עם אלפי תושבי השכונה נגד פתיחת הבריכה בשבת.
    לשכונה יש אופי דתי ויש לשמור עליו.
    מעבר לזה אם זה ייפתח בשבת התושבים הדתיים יחרימו את הבריכה ואז לא יהיה כלכלי

  2. ציון

    גברת שנאורסון החצופה. זב נסנה בכספי המיסים שלי ושל רוב תושבי השכונה הדתיים. ולכן יש לקבל את הכרעת הרוב ולא לחלל שבת בשכונה . תלמדי לקבל הכרעה דמוקרטית.

  3. דמוקרט נאור

    מה לא הבנתם? רוב מוחץ בשכונה הצביעו בעד שהבריכה לא תופעל בשבת, אז היא לא תופעל בשבת.
    מה אנחנו חיים בדיקטטורה? תושבי השכונה רוצים שבת אז שיהיה סגור בשבת, מה הסיפור.

  4. דני

    אתם לא אובייקטיבים. האג'נדה שלכם נשקפת מכל שורה בכתבה. בעוד עם התובע ישנם אלף תושבים, עשרות אלפים כבר חתמו על העצומה בעד סגירת הבריכה בשבת. מספיק עם הכפייה החילונית!

  5. יורם

    ירושלים זו עיר רק לחרדים ,כאשר החילונים הפריירים משלמים .!!!!!אין לחילונים מה לעשות בעיר .!!!!

  6. יהודה

    אומנם חיים אנשים דתיים בשכונה הזו א, ל גם חילוניים, אני לא יודע מאיפה המסקנה שיש רוב דתי בשכונה הזו זה פשוט לא נכון האוכלוסייה מתחלקת לשניים 50אחוז חילוניים ו50אחוז דתיים, בכל שכונה ישנם דתיים וחילוניים ובמקום שיש בריכה אז הבריכה פתוחה, ישנם אנשים במנהל שעןשים טעויות ךטליות לא רק לגבי השכונה אלא החלטות מתוך אידואלגיה דתית או בורות או אי התחשבות בציבור החילוני של השכונה, לצערי הרב ובאמת לצערי ישנה אוכלוסייה חילונית שעוזבת את השכונה וגם את העיר ירושלים כתוצאה מכפייה דתית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר