אוהדי הפועל ירושלים (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל)
אוהדי הפועל ירושלים (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל)

הערב, חצי גמר גביע המדינה: להדק הגנה מהרגע הראשון

אנחנו מכירים את כל חוקי הקלישאות לגבי משחק נוק אאוט בגביע, אבל כך או אחרת הפועל מגיעה הערב לחצי גמר הגביע נגד הפועל באר שבע (חמישי, 20:00) ביד אליהו כפייבוריטית. יונתן אלון רק צריך לחדד לשחקניו לשמור מהג'אמפ בול ולא רק בחצי השני, כדי שבטעות הפועל לא תראה את הגמר מהסלון | טור דעה

פורסם בתאריך: 9.5.24 15:22

שעות ספורות לפני משחק חצי גמר גביע המדינה של הפועל ירושלים מול הפועל באר שבע וקשה לצפות את תוצאת המשחק. כמאמר הקלישאה "לגביע חוקים משלו", ובמשחק אחד הכל יכול לקרות. דבר אחד ברור, התוצאה תלויה בעיקר באדומים מירושלים (להלן "הפועל") שמצד אחד מציגה התקפה שותפת יותר, עומק מחודש עם החתמת אלכס טיוס וחזרה מוצלחת של נועם דברת, והגנה משתקת, אבל כל זה רק לפרקים קצרים יחסית, וסובלת מחוסר יציבות קבוצתי ואינדיבידואלי בין משחק למשחק – גם בתוך המשחקים עצמם ודקות ארוכות משחקת כדורסל לא מרשים.

במשחק האחרון של הסיבוב השני הפועל הפסידה לעירוני ר"ג, שהגיעה למשחק רק עם שני זרים וכשהפועל במומנטום של רצף ניצחונות ושני שחקנים חדשים ברוטציה, אבל לא היתה קיימת בהגנה ואפשרה לר"ג לעשות ככל העולה על רוחה ובעיקר לקלוע באחוזים גבוהים והפסידה.

הפועל שיחקה את משחקיה הטובים ביותר העונה דווקא כשהיא הגיעה למשחק כאנדרדוג, לעומת משחקים בהם היא נחשבה לפייבוריטית מובהקת, שבהם היא נעלמה. הערב היא תהיה חייבת להתגבר על המכשול הפסיכולוגי במשחק שאין ממנו חזרה.

יותר מידי פעמים הפועל מצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי כבר במחצית והסתמכה על הידוק הגנתי של כמה דקות שיחזיר אותה למשחק. מאזנו של יונתן אלון העונה – 1-9 – מראה שזה לרוב עבד, אבל לא כדאי לאמץ את זה כשיטה לקראת רגעי ההכרעה. זכיה בתואר למרות שרשרת התהפוכות תעמיד אותו בין המועמדים למאמן העונה, למרות הביקורות של האוהדים.

 

 

עזיבת זאק הנקינס משמעותית ביותר עבור הפועל, למרות הפעולה המהירה עם החתמת טיוס. הנקינס היווה עוגן משמעותי מאוד במשחק ההגנה של הפועל אפילו יותר מבהתקפה, הגארדים יכלו ללחוץ יותר בהגנה בידיעה שבמקרה שעוברים אותם יש גיבוי מאיים בצבע שלא יאפשר סלים קלים, וויליאמס החביב לא מצליח להוות את אותו איום הגנתי וזה משפיע מאוד על ההגנה האדומה והיכולת ללחוץ.

יש מקום לאופטימיות עם עקומת השיפור של יובל זוסמן (שנראה נפלא במשחקים האחרונים), עם נימרוד לוי (שסוף סוף מצליח למצוא את מקומו), כמו גם עם דברת (שאמנם מוגבל בדקות, אבל מראה ניצוצות).

בניצחון האחרון על קרית אתא, הישראלים של הפועל הובילו את הקבוצה עם 52 נקודות משותפות אך דווקא הזרים, ללא רנדולף, קצת נעלמו והפועל חייבת אותם חדים יותר בחמישי.

היריבה על הנייר "נוחה", היא בתחתית הליגה וניצחה רק ארבעה מעשרת משחקיה האחרונים, שחלקם היו נגד מובילות הליגה, אך עם הסנטר כריס בנקסטון שחזר, מאמן מנוסה ומרחק שני ניצחונות מסנסציה אסור לזלזל בה.

העונה של הפועל מתאפיינת בחוסר מזל אדיר ששיבש כל תוכנית עד כה. האם חצי גמר הגביע יהיה עוד הרמה להנחתה בעונה הזו או שהפועל תצליח להגיע לגמר קלאסי מול היריבה המושבעת מתל אביב (יסלחו לי בקרית אתא)? זה תלוי רק באיך הפועל תגיע למשחק והאם תצליח לעמוד בלחץ, לשמור בהגנה ולקבל החלטות טובות לאורך מספיק זמן.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר