מצעד הגאווה ירושלים 2016 (צילום: אורן בן־חקון)
מצעד הגאווה ירושלים (צילום: אורן בן־חקון)

מצעד הגאווה בירושלים: 25,000 משתתפים

המצעד התקיים תחת אבטחה כבדה של שוטרים ולוחמי מג"ב. אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז"ל: "שירה לא נרצחה בגלל הדת היהודית. שירה נרצחה בשל קיצוניות והומופוביה"

פורסם בתאריך: 3.8.17 13:41

הערב, חמישי, 3.8, נערך בירושלים מצעד הגאווה, תחת הסלוגן “עת לאהוב” בהשתתפות 25,000 צועדים. המצעד הוקדש השנה לקשר שבין הדת לקהילת הלהט”ב. השנה המצעד היה הארוך ביותר בעיר. המסלול יצא מגן הפעמון ועבר בנקודת הרצח של שירה בנקי ז”ל, המשיך בקרן היסוד דרך רחוב הלל ועד לגן העצמאות, שם נערכה התכנסות ומסיבה גדולה.

מצעד הגאווה בירושלים 2016 (צילום: אורן בן חקון)

(צילום: אורן בן חקון)

אלפי הצועדים הניחו פרחים לבנים במקום שבו נרצחה לפני שנתיים שירה בנקי ז"ל. אביה, אורי בנקי, דיבר לצועדים ואמר: "שירה לא נרצחה בגלל הדת היהודית. שירה נרצחה בשל קיצוניות והומופוביה. ההיטפלות בשם הדת לקהילה הלהטבי"ת, היא פתרון נוח למי שרוצה לאחד קהלים כנגד קבוצה חלשה. עובדה היא שלמרות שחילול שבת, ועוד בפרהסיה, מהווה בעיה דתית חמורה – אין הוא מעורר קריאות עידוד להמתה ורצח לכל אורכן ורוחבן של הרשתות החברתיות".

בהמשך אמר בנקי: "כולנו יודעים שקולות קיצוניים וצעקנים מכתיבים את הטון, קשה לשנות את זה אבל מוכרחים לנסות. הצטערנו מאד על לכתו בטרם עת של אמיר פרישר גוטמן. הסכמתו להנחות את המצעד השנה וקריאתו לציבור להשתתף במצעד בוודאי תרמו לנוכחות כאן הערב. מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא לא צעקני, הוא מתון. יש לו אמירה ברורה בעד שוויון לחברי הקהילה הלהטבי"ת ויחד עם זאת הוא מאפשר לכל כך הרבה אנשים, ממגוון כל כך גדול, להשתתף בו. המצעד הירושלמי הוא מורכב, כמו החיים עצמם, והוא דוגמא נפלאה בעיני לדרך הנכונה בה יש לנהוג. את הדוגמא הזו – הכל כך צבעונית, שהיא כל כך לא בשחור ולבן קחו אתכם לכל מקום ותפיצו אותה הלאה. תודה לכם ונפלא שבאתם השנה. זו דרך נפלאה עבורנו לזכור את שירה – תבואו גם בשנים הבאות ותביאו חברים".

שירה בנקי ז"ל

במשטרה מציינים כי מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים התפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי ומהלכה התקין של הצעדה, שבה השתתפו לפי המארגנים אלפי חוגגים.

היום, חמישי, עצרה המשטרה תושב מרכז הארץ, כבן 33, בעקבות פוסט שפרסם באמצעות הפייסבוק ממנו עולה חשד לאיומים. החשוד הובא לחקירה ביחידה המרכזית (ימ"ר) בירושלים, בסיום חקירתו הוא הובא בפני בית המשפט אשר נענה לבקשת המשטרה ושחררו בתנאים בהם הרחקה מירושלים עד ליום שישי, 4.8.17.

 מסלול הצעידה –  הצועדים התכנסו בגן הפעמון ובשעה 18:00 יצאו בצעידה במסלול הבא: גן הפעמון – פלומר – רחוב קרן היסוד- רחוב קינג ג'ורג' – רחוב הלל – רחוב מנשה בן ישראל – גן העצמאות.

מסלול מצעד הגאווה

במשטרה מדגישים כי "במסגרת הערכות המשטרה, וכחלק מהפעילות לשם שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ובטחונו, וכן בהתאם להוראות חוק הסמכויות לשם שמירה על בטחון הציבור, תערוך המשטרה בידוק לבאי המצעד בכניסות לאירועי המצעד, כפי שנקבעו ותואמו עם מארגני המצעד. לא תותר כניסה למתחמי המצעד (שטח הכינוס, תוואי המצעד ושטח סיום המצעד) עם כלי נשק מכל סוג. כניסה למסלול המצעד תתאפשר אך ורק דרך שטח הכינוס בגן הפעמון וכיכר פריז. יציאה ממסלול המצעד תתאפשר במקומות שפורטו לעיל וברח' ההסתדרות – הלל. לא תתאפשר כניסה ויציאה למסלול המצעד שלא במקומות שפורטו לעיל (פרט למקרים חריגים)".

הסדרי התנועה –  החל מהשעה 16:00 המשטרה תסגור את רחובות הצעדה – רחוב קרן היסוד- פלומר – רחוב קינג ג'ורג' – רחוב הלל – רחוב מנשה בן ישראל.

כמו כן, ייסגרו לתנועה גם הרחובות המובילים אליהם כולל רחוב אגרון, הלל , קינג ג'ורג' מקרן היסוד ועד רחוב בארי.

חניה המיועדת לנכים – סמוך לגן הפעמון הכניסה מדרך בית לחם.

הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.

לאור העומסים הצפויים, הנהגים מתבקשים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות השוטרים, ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעות התקשורת.

המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר ומהלכה התקין של המצעד, המשטרה תציב שוטרים גלויים וסמויים לשמירת הסדר, ואבטחת האירוע ובטחון המשתתפים.

 

 

מצעד הגאווה בירושלים 2016 (צילום: אורן בן חקון)

מצעד הגאווה בירושלים 2016 (צילום: אורן בן חקון)

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר