אצטדיון טדי (צילום: יח"צ אריאל)
אצטדיון טדי (צילום: יח"צ אריאל)

מקומם: היציע המזרחי באצטדיון טדי אינו מונגש לבעלי מוגבלויות

למרות שהוא מאכלס מדי שבוע אלפי אוהדים – הן מבית"ר ירושלים והן מהפועל ירושלים – היציע המזרחי אינו נגיש, ובעלי מוגבלויות נאלצים לעשות סיבוב ארוך ומייגע כדי להיכנס לאצטדיון. כעת עולה דרישה להנגיש את היציע באופן מידי. חברת אריאל בתגובה: "קיימת גישה דרך היציע הצפוני הסמוך אליו, ודרך היציע המערבי"

פורסם בתאריך: 5.1.23 08:03

מחר, מוצאי שבת (7.1.2023), יארח אצטדיון טדי את משחק הדרבי בין הפועל ירושלים לבית"ר ירושלים. אוהדי הפועל ירושלים, אשר ישבו ביציע המזרחי, ייכנסו כמעט כולם דרך שערי היציע שלהם. אבל לא כולם – מכיוון שהיציע המזרחי באצטדיון טדי, זה אשר מאכלס את אוהדי הפועל ירושלים בכל משחקי הבית של הקבוצה, והיציע שבו יושבים אלפי מבין אוהדי בית"ר ירושלים במשחקי הקבוצה באצטדיון טדי אינו מונגש לבעלי מוגבלויות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הנושא עלה באחרונה לסדר היום הציבורי בעקבות פנייה של יו"ר התעוררות, חבר מועצת העירייה אדיר שוורץ. השבוע אומר שוורץ ל"כל העיר": "ירושלים נגישה יותר היא ירושלים טובה יותר. בכל פעם שראיתי נכה מתאמץ לטפס במדרגות בטדי או נשלח להיכנס מהיציע הנגדי הלב נחמץ. מיליוני שקלים הושקעו ויושקעו באצטדיון ואין סיבה שהוא לא יונגש בכלל היציעים, ואני מברך על הודעת העירייה בעקבות השאילתה שהגשתי, שכך יהיה".

גם ארגון 'בצלמו' נדרש לנושא. במכתב ששלח מנכ"ל הארגון שי גליק לראש העיר משה ליאון הוא כותב, בין השאר, "מפניות ציבור שהגיעו ללשכתי וכן מפרסומו של חבר המועצה אדיר שוורץ עולה שאצטדיון טדי והיציע המזרחי אינם נגישים באופן מלא".

לדברי גליק, "היציע המזרחי עדיין לא מונגש, למרות שמדובר ביציע העידוד במשחקי בית"ר והיציע היחיד שפתוח במשחקי הפועל. אוהד או אוהדת שמתניידים בכיסא גלגלים מחויבים להיכנס דרך היציע המערבי ולערוך את כל המסע דרך היציעים האחרים אל היציע המזרחי. המדרגות המוליכות אל היציע המזרחי רחבות, וניתן להתקין בקלות רבה מעלית, מעלון או פשוט לבנות שם רמפה. דרושה אכפתיות, תשומת לב לנושא ומעט תקציב".

"חובה עלינו לדאוג שהאדם עם המוגבלות ישב עם חבריו ויכנס עם חבריו בצורה מכובדת ומסודרת", כותב גליק, ומוסיף בעיות נגישות נוספות שקיימות באצטדיון טדי. "מבדיקה באתר נגישות ישראל עולה שישנם עוד מספר בעיות נגישות במקום – כך למשל אין קופה נגישה לכיסא גלגלים, ואין דלפקי מזון מונמכים (80 ס"מ) ונגישים לכיסא גלגלים".

בשיחה עם "כל העיר" מוסיף גליק ואומר: "תרבות וספורט זה המקום לשלב את כולם. גם את מי שמתקשים בחיי היום יום. אני קורא לראש העיר משה ליאון, שידוע בלב הרחב שלו, להודיע שאצטדיון טדי יודגש בצורה הכי מלאה, כדי שכל אדם ולא משנה מה המוגבלות שלו יוכל להרגיש בו הכי בבית. נמשיך ונפעל להנגשת העיר ירושלים עבור כל מי שזקוק לה".

 

 

מהחברה העירונית אריאל, אשר אמונה על תפעול אצטדיון טדי מטעם עיריית ירושלים נמסר: "אצטדיון טדי פועל תחת רישיון עסק בתוקף ובכפוף לכל אישורי הנגישות הנדרשים על פיו וכן לחוק הנגישות. כמו-כן חברת 'אריאל' מפעילה באופן קבוע יועץ נגישות ייעודי, המטפל באופן שוטף בנושאי הנגישות באצטדיון. בהתאם לאישורים, קיימת גישה נגישה לכלל היציעים באצטדיון ובכלל זה לכר הדשא (עבור נכים בכיסאות גלגלים), וכן ליציע המזרחי, דרך היציע הצפוני הסמוך אליו, ודרך היציע המערבי. בנושא המדרגות ביציע המזרחי, מבחינה בטיחותית, מדובר במדרגות רחבות המותאמות והמיועדות לפינוי באירוע חירום של אלפי צופים מהיציע, וזאת תוך זמן קצר ובאופן בטיחותי.

"בטדי קיימים 2 אשנבי קופות כרטיסים מונגשים (בשער 4) המותאמים בגובה ובציוד הרלוונטי לטובת אנשים בעלי מוגבלויות, זאת בנוסף לאפשרות לרכישת כרטיסים למשחקים באתר הכרטיסים שהינו מונגש. כמו-כן, באצטדיון קיימים מספר מזנונים נגישים – ביציע הצפוני (מזנונים 5, 6), ביציע המזרחי (מזנונים מספר 9, 10, 12), וביציע המערבי (13, 15). מעבר לכך, באמצעות האפליקציה של חברת המזנונים הפועלת בטדי, ניתן להזמין אוכל ושתייה המגיעים עד למושב הצופה, לטובת כלל באי האצטדיון".


מחפשים דירה במלחה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר