נחלאות - אורן בן חקון
(צילום: אורן בן חקון)

סיכוי של כרבע אחוז: 21,239 מתמודדים על 56 דירות בהנחה בירושלים

ירושלים במקום החמישי מבחינת מספר הנרשמים להגרלה השנייה של 'דירה בהנחה' של משרד הבינוי והשיכון, כאשר הסיכוי של המשתתפים לזכות בדירה מוזלת בעיר עומד על 0.26 אחוז בלבד. המסלול הייעודי לתושבי ירושלים קשה אף יותר - 9,995 בתי אב נרשמים המתמודדים על 19 יחידות דיור (0.19 אחוז סיכוי)

פורסם בתאריך: 11.1.23 08:11

הרעיון שעומד מאחורי תוכנית 'דירה בהנחה' של משרד הבינוי והשיכון (והממשלה בכלל) הוא טוב בבסיסו – לסייע לתושבי ישראל לרכוש דירה, אבל הביצוע, כך נראה, רחוק מלהיות משביע רצון. הסיבה? הסיכוי לזכות בהגרלה של 'דירה בהנחה' נמוך מאוד והופך להיות אפסי כשמדובר על ירושלים – 0.26 אחוז בלבד אם לדייק.

ובמספרים מוחלטים – 56 דירות בהנחה יוגרלו במסגרת התוכנית בירושלים, כשאל ההגרלה נרשמו 21,239 בתי אב. כאמור, 0.26 אחוז סיכוי. בהגרלה ניתנת גם אפשרות לתושבי הערים לזכות בדירה בעיר מגוריהם, אבל בירושלים הסיכוי הזה נמוך יותר מהסיכוי הכללי – 0.19 אחוז בלבד (19 יחידות דיור מוצעות אל מול 9,995 נרשמים תושבי ירושלים).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ירושלים, אם תהיתם, חמישית במספר הנרשמים לדירות במסגרת התוכנית. בראש הרשימה ניצבת אשדוד עם 43,106 משקי בית אשר מתמודדים על 428 דירות בהגרלה (0.99 אחוז סיכוי). ביהוד מתמודדים 35,359 משקי בית על 370 דירות (1.04 אחוז סיכוי). בחיפה, השלישית מבחינת כמות הנרשמים, הסיכוי גבוה יותר בעיקר בשל היצע דירות גדול יותר – 1,638 דירות שאליהן נרשמו 29,729 משקי בית (5.5 אחוז). בקדימה-צורן – הרביעית במספר הנרשמים – מתמודדים 22,679 משקי בית על 261 יחידות דיור 1.15 אחוז סיכוי).


מחפשים דירה בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בסך הכל נרשמו להגרלה הרביעית של דירה בהנחה כ-90,000 משקי בית, אשר מתמודדים על כ-6500 דירות ב-13 יישובים ברחבי הארץ (ירושלים, אשדוד, חיפה, יהוד-מונסון, רמלה, קדימה צורן, אופקים, שדרות, נהריה, נוף הגליל, אלקנה, קרני שומרון, עמנואל). ההרשמה להגרלה נסגרה בתחילת השבוע, והתוצאות יפורסמו בימים הקרובים.

במשרד הבינוי והשיכון מציינים כי לאחר ההגרלה הרביעית – סך כל הזוגות הצעירים שיזכו לקנות דירה בהנחה משמעותית על חשבון המדינה יעמוד על כ-28,000.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "תפקידנו לאפשר רכישת דירות לזוגות הצעירים, זו חובתנו המוסרית לכלל אזרחי ישראל. בעבודה מאומצת ושיטתית נמשיך לייצר פתרונות למצוקת הדיור. עם כניסתי לתפקיד ולאחר פגישות העבודה עם גורמי המקצוע, החלטתי לפעול לשיווק מאסיבי של יחידות דיור במטרה לתת מענה לביקושים שעולים מהשטח ולאפשר לזוגות הצעירים ולמחוסרי דיור לרכוש קורת גג במחירים מוזלים ולהתחיל לבנות את עתיד משפחתם".

 

 

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "בימים אלו אנו מגבשים שורה של צעדים במטרה לאפשר לזוגות הצעירים בישראל קורת גג. אנחנו עובדים מסביב לשעון בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים בכדי ששנת 2023 תהווה שנת מפנה בתחום הדיור. לצד אלפי הזוגות שזכו בהגרלות בשנה האחרונה, ולאור נתוני ההרשמה הגבוהים, יש להציע פתרונות שיתנו מענה ראוי לצורך הגדול שקיים בשוק לדיור בר השגה".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "אנו ברשות מקרקעי ישראל מאחלים בהצלחה לכל מי שנרשם להגרלה הרביעית של דירה בהנחה. השתתפותם היא הבעת אמון במאמצי הממשלה לייצר עבורם פתרונות מגורים מגוונים בהנחה משמעותית של מאות אלפי ש״ח והיא צעד חשוב בדרכם לדירה משלהם. שנת 2022 הייתה שנת שיא בשיווקים של קרקעות למגורים. גם ב2023 נמשיך לפעול במרץ למציאת פתרונות מגוונים ולהקצות קרקעות לכל צרכי המשק ובדגש על מגורים לזכאים וחסרי דיור משלהם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר