הטבעת (צילום: שערי צדק)
הטבעת (צילום: שערי צדק)

הפעוט סירב לאכול והתלונן על כאבים בפה – בדיקת הרנטגן חשפה את הסיבה

טבעת אמו נבלעה ונתקעה בגרונו; מומחי אף אוזן גרון בשערי צדק שלפו את הטבעת בהצלחה ללא נזק לוושט; הפעוט שוחרר לביתו במצב טוב

פורסם בתאריך: 20.2.23 16:57

אדם בן השנתיים וחצי משועפאט הוא תינוק בריא בדרך כלל ומאוד תקשורתי. במשך זמן לא מועט הוא סירב בתוקף לאכול והתלונן על כאבים בפה. הוריו המודאגים, שלא הבינו את הסיבה, החלו לשאול אותו שאלות עד שחשף בפניהם כי בלע טבעת. ההורים המבוהלים, שלא ידעו אם זה אכן מה שקרה, מיהרו לבית החולים במזרח העיר, שם ביצעו בדיקת רנטגן לפעוט.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בשכונת מלחה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בדיקת הרנטגן חשפה את הטבעת שאכן נתקעה בגרונו. התינוק הובא בדחיפות לבית החולים שערי צדק, שם מומחי מחלקת אף אוזן גרון ביצעו ניתוח דחוף תחת הרדמה כללית. בסיום הניתוח הטבעת נשלפה בהצלחה והפעוט שוחרר לביתו כעבור יממה של השגחה במצב טוב.

 

 

"אדם הגיע אלינו שהוא יחסית נינוח ללא מצוקה נשימתית", מוסרים בשערי צדק. "למזלו של אדם הטבעת נתקעה בוושט הפרוקסימלית ולא נגרמה סכנת חנק. אולם, החשש העיקרי במקרה של בליעת גוף זר בעל קצוות משוננים או חדים עלול לגרום לפרפורציה (נקב) של הוושט שכן הוא ננעץ בדופן. בחדר הניתוח תחת הרדמה כללית הגוף הזר הוצא בעזרת אנדוסקופ קשיח".

"לשמחתנו הפרוצדורה עברה בצורה בטוחה ללא סיבוכים ואדם חזר לאכול כרגיל זמן לא רב לאחר הפרוצדורה", עוד נמסר משערי צדק.

"העובדה שאדם דיווח להוריו שבלע את הטבעת והטיפול המיידי מנעו נזק בלתי הפיך לוושט", מסבירה ד"ר ענת דינור, מנתחת ראש צוואר ורופאה בכירה במחלקה לאף אוזן גרון בשערי צדק שטיפלה בפעוט.

ד"ר דינור מזהירה ומדגישה כי "זו הזדמנות מצוינת להזכיר שאחת הסכנות הגדולות נשקפת מבליעה של סוללות כפתור שמצויות במשחקי ילדים רבים ומהווה מקרה חירום רפואי. הסוללה, המתמקמת בין הרקמות סוגרת מעגל חשמלי, ומייצרת נזק משמעותי לרקמות הסמוכות, בצקת, כיבים ואפילו פרפורציה תוך זמן קצר אם לא מחולצת במהירות.

"אלוהים שמר עלינו", אמר מוחמד אביו של אדם. "אנחנו מודים לצוות בשערי צדק על הטיפול המהיר והמסור שהציל את חייו של אדם. זמן קצר לאחר הפעולה, אדם כבר חזר לחייך ולאכול. האירוע הזה נתן לנו תזכורת שיש להיזהר ולשמור על הקטנים שלנו".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר