יעל גבאי (למעלה משמאל עם כיוון השעון), ענבר לזר, ליאת פיטרו אמון, אדל מן, זיוה נוקראי, רחלי נבנבצל, סימה ביאזי, עופרה ברכה, לבנה ניסים, איילת ששון. במרכז - אריאל רג'ואן (צילום: זווית אחרת 3)
יעל גבאי (למעלה משמאל עם כיוון השעון), ענבר לזר, ליאת פיטרו אמון, אדל מן, זיוה נוקראי, רחלי נבנבצל, סימה ביאזי, עופרה ברכה, לבנה ניסים, איילת ששון. במרכז - אריאל רג'ואן (צילום: זווית אחרת 3)

היום, רביעי, 8.3, יום האישה הבינלאומי: הנשים החזקות בעיריית ירושלים

המשפיעניות: המשנה למנכ"ל, ראשת הלשכה, מנהלות האגפים המבקרת ועוד - אלו הנשים שעושות את כיכר ספרא

פורסם בתאריך: 8.3.23 07:56

אריאלה רג'ואן

המשנה למנכ"ל העירייה וראשת מינהל תרבות, חברה וספורט. כ-15 שנה בעיריית ירושלים – מחצית מהזמן יועצת ראש העיר לענייני חינוך, ומחצית ראשת מינהל תרבות, חברה, ספורט וצעירים

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"באופן אישי תחום הספורט מאוד קרוב לליבי. הערכים שהספורט מצליח להנחיל הן ברמה האישית והן ברמה הקבוצתית הם ערכים יקרים לנו כאדם וכחברה – התמדה, הצבת יעדים, מצוינות, שותפות, חברות, הדדיות, סובלנות ועוד. לספורט יש תכונה מחברת – הוא חוצה מגדרים, מגזרים, עדות ופוליטיקות. במיוחד בעיר מורכבת ומיוחדת כמו ירושלים, ובמיוחד בימינו כשהקיטוב בין חלקים שונים בעם כל כך עמוק.

"בתפקיד שלי, אני משתדלת לעשות הרחבה של תחום הספורט עם תחומים אחרים: נשים וספורט, חינוך וספורט, תרבות וספורט, רווחה וספורט ועוד".

פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"ירושלים עשתה קפיצת דרך משמעותית בעשור האחרון בתחומי התרבות החברה והספורט, ואנחנו עמלים רבות על איכות החיים לתושב והפיכת העיר לאטרקטיבית לצעירים סטודנטים ומשפחות כדי שיבחרו לגור בירושלים.

"תושבי העיר ומבקריה נהנים היום מאירועים רבים, מגוונים ואיכותיים בכל קנה מידה. בשנה האחרונה שמתי דגש על מיצוב העיר ירושלים גם בזירה הבינלאומית ואירוח תחרויות ספורט משמעותיות כגון אליפות אירופה באתלטיקה, המכביה ותחרות המאסטרס בג'ודו ועוד.


אריאלה רג'ואן (צילום: זוית אחרת 3)

אריאלה רג'ואן (צילום: זוית אחרת 3)


"אירוח אירועי ספורט בינלאומיים שם זרקור חיובי מאוד על העיר ירושלים בעולם כולו. תחרויות אלה מביאות איתן גם השקעה חסרת תקדים במתקני הספורט השונים, מהם נהנים תושבי העיר במשך שנים רבות. כך למשל אצטדיון גבעת רם הפך להיותך האצטדיון הלאומי הכי מתקדם בארץ, ונמנה כאחד מהאצטדיונים ברמה הבינלאומית בקלאס 2. השנה הדגש הבינלאומי יתרחב גם לאירועי התרבות ואני מקווה שבקרוב נראה בירושלים מופעים ואמנים מהשורה הראשונה בעולם כדי לחזק ציר התרבות-תיירות בירושלים".

איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"בשנותיי בעיריית ירושלים למדתי רבות ועמוקות על היכולת לשנות. על הכוח שלנו כתושבות להשפיע על הסביבה הקרובה לבית, על חינוך ילדינו, על הקהילה שלנו, על העיר האהובה שלנו. פגשתי בשנים אלו נשים רבות שמשכו קדימה, הראו יוזמה, רתמו שותפים ושותפות לדרך. נשים עם חזון שהצליחו לרקום חלומות למציאות. נשים שבזכותן העיר שלנו הפכה לטובה יותר.

"צוות הניהול הבכיר במינהל שלי התחיל ברוב גברי אך השתנה בשנים האחרונות כך שהיום הצוות מורכב מלא-מעט נשים מדהימות שלוקחות את המינהל קדימה בכל כך הרבה מובנים. כל אחת מהן מובילה את תחומה במקצועיות ותבונה ואני גאה בהן מאוד. אני מאמינה בכל ליבי שנשים משתלבות בעמדות מפתח בכירות בזכות הכישרון, היכולות והערך המוסף שהן מביאות איתן לתפקיד מעצם היותן נשים ולא למרות היותן נשים. בהנחיית ראש העיר משה ליאון, עיריית ירושלים מובילה בשנים האחרונות מדיניות מאוד ברורה של פיתוח מנהיגות וקידום נשים, בכל התחומים – עסקים, ספורט, תרבות ואמנות, מנהיגות ואקטיביזם, קהילתיות, חינוך ועוד. אני תקווה כי נמשיך לראות עוד ועוד נשים מעורבות ושותפות במרקם החיים הירושלמי".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


עו"ד ענבר לזר

ראשת לשכת ראש העיר, מובילה את תחום מעמד האישה והשוויון המגדרי בעירייה. יד ימינו של משה ליאון מעל 20 שנה

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"מעבר להיותי ראש הלשכה של ראש העיר משה ליאון, אני גם אמונה מטעמו על קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי. אני סבורה כי קידום נשים הוא אחד המפתחות הטובים ביותר לקידום הארגון והחברה כולה. נשים חזקות מבטיחות חברה חזקה".

פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"פרויקט 106 שלוחה 5 – הקו החם לפניות בנושא אלימות בתוך המשפחה. הפרויקט הפך להיות פרויקט דגל בעיקר בזכות העבודה שהוא ייחודי לירושלים. מידי יום מתקשרים למוקד נשים וגברים שזקוקים לתמיכה או עזרה מיידית בנושא אלימות בתוך המשפחה. כל מי שפונה למוקד מקבל תמיכה וליווי על ידי אנשי מקצוע (עובדות סוציאליות) בכל השפות. מדובר בפרויקט משהים שמציל נפשות ומשפחות ופועל 24 שעות ביממה".


ענבר לזר

ענבר לזר


איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"כאם ל-4 בנות וכמובן כאישה שנמצאת בלב העשייה, אני מרגישה חובה ואחריות רבה להוביל שינוי ולקדם את האמונה של נשים בעצמן וביכולתן לפרוץ קדימה. בתקופה בה אנו חיים, אנו זוכים וזוכות לראות איך העולם עובר מהפכה אמיתית בתחום. בעשורים האחרונים, נשים פורצות דרך, מתקדמות ומשפיעות במגוון תחומים. בתפיסה שלי הכל מתחיל בחינוך ובאמונה עצמית. כך אני מחנכת את בנותיי וכך אני אומרת לכל עובדת בכל פורום אפשרי – וכממונה על עובדות אני רואה בכך שליחות אישית".

ליאת פיטרו אמון

מנהלת אגף הספורט, עובדת בעיריית ירושלים מזה 14 שנים, במגוון תפקידים שונים מרביתם באגף הספורט

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"קידום שדרוג והקמת מתקני ספורט חדשים בעיר במטרה לתת מענה הולם לכלל ענפי הספורט בירושלים – מספורט עממי ועד הספורט ההישגי ברמות הגבוהות ביותר. אני חושבת שמתקני הספורט בעיר חייבים להיות ברמה הגבוהה ביותר על מנת להצמיח ספורטאיות וספורטאים בינלאומיים. אני מקדמת במסגרת תפקידי גם בינוי של אולמות ספורט גדולים רב תכליתיים, מגרשי אימון ומתקני ספורט שכונתיים".

פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"הקמת קבוצות פרא-אולימפיות בכדורסל, כיסאות גלגלים ושחייה, לילדות וילדים עם לקות גופנית: לפני כשש שנים פתחתי שתי קבוצות לילדים עם לקות גופנית בענפי הכדורסל והשחייה. הפרויקט קם בשיתוף פעולה מלא עם התאחדות הספורט לנכים בישראל ומשרד הספורט, וממשיך פעילותו עד היום. כיום אנו מנסים להרחיב את הפרויקט לענפים נוספים כמו טניס שולחן ואתלטיקה".


ליאת פיטרו אמון

ליאת פיטרו אמון


איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"בשנים האחרונות אנו רואים מגמת עלייה, מעודדת ויפה, של קידום נשים לתפקידי ניהול בכיר בעיריית ירושלים בכל התחומים. פועלות בכיוון זה והופכות הצהרות למעשים בפועל. באופן אישי, תמיד חשתי, ואני עדיין מרגישה, גאווה עצומה וסיפוק אדיר להיות חלק מארגון עוצמתי וגדול כמו עיריית ירושלים, בטח ובטח כמנהלת ומובילה את כל תחום הספורט בעיר. עיריית ירושלים, בהובלת אגף הספורט, במודעות גוברת לכל נושא קידום ספורט הנשים בעיר, בעיקר בדאגה להקצאת משאבים שוויוניים שתבטיח את השתתפותן המלאה של ילדות, נערות ונשים בכל תחומי הספורט בעיר בכל הרמות".

אדל מן

מנהלת הטקסים והאירועים הרשמיים. עובדת בעיריית ירושלים 32 שנים. אמא למוריאל, עדן ודגן, סבתא לחמישה נכדים ובזוגיות עם משה

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"עקב משבר משפחתי שעברתי לפני מספר שנים יצאתי ללימודי NLP במטרה לקבל כלים להתמודד עם המשבר. בתקופה זו נחשפתי לעולמות האימון האישי, ליכולות העצמה באימון ולכלים הקיימים להתמודדות עם החיים ועם מצבים חדשים. היום אני מוצאת את עצמי לא אחת מסייעת לאנשים שאני פוגשת שחווים דילמות בחייהם וזה דבר שהייתי רוצה מאוד לפתח בעתיד. זה מעניק לי סיפוק אדיר לסייע במעבר ממשבר לצמיחה".

פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"בניית מפת אנדרטאות ולוחות הנצחה לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במערכת ה-GIS העירונית. המפה כוללת מידע על הנופלים כולל נקודות ציון של מיקומם וכך מבקרים יכולים להגיע אליהן בקלות".


אדל מן

אדל מן


איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"לאורך השנים נושא קידום נשים היה קרוב לליבי וכמנהלת פעלתי ופועלת רבות להעצים את הצוות שאיתי. כבר בצעירותי הבנתי מהר שאני נמצאת בארגון שמצמיח ומאפשר לנשים להתקדם. עם השנים נחשפתי למנהלות מצליחות שהיו עבורי מודל לחיקוי ושאפתי להיות כמוהן. העירייה אפשרה לי לשבור את תקרת הזכוכית, למדתי לתואר ראשון ושני תוך כדי עבודה. התמודדתי והתקדמתי לתפקידי ניהול, וכך צעד אחר צעד, הגעתי לפסגה נוספת אליה שאפתי, וכיום אני מנהלת הטקס של ראש העיר ירושלים.

"אני גאה לעבוד בתפקיד כל כך ייצוגי ומכובד שמראה את הפנים ואת העשייה הרבה והנפלאה של ראש העיר, ההנהלה וכמובן של העובדים המסורים בעיריית ירושלים ובשאיפה להמשיך ולהתקדם במסלול העירוני".

 

 

זיוה נוקראי

מנהלת אגף שפ"ע (שיפור פני העיר). עובדת בעיריית ירושלים 29 שנים

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"הקשר בין טיפוח המרחב הציבורי ועבודה קהילתית (שיתוף ציבור) טיפוח המרחב הציבורי ואחזקתו יכולה להישמר לאורך זמן בשיתוף הקהילה . היום מתקיים שיתוף ציבור לפיתוח כל גן ברחבי העיר וזאת לפני שיוצאים לביצוע במטרה לחזק את הקשר עם הקהילה גם על השימור והאחזקה של המרחב הציבורי".

פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"מבצע השתילה הגדול שביצעתי ברחבי העיר ביציאה משנת שמיטה. מבצע שתילה בסדר גודל כזה כולל הכנה רבה מבעוד מועד, תכנון של כל מפרדה מעגל תנועה, לסוג, גודל, תצורה, צפיפות, סוג הפרח, הכנת הקרקע ושתילה במקביל של שבעת אזורי העיר. התוצאה: עיר פורחת צבעונית ומטופחת. במסגרת המבצע הענק הזה שתלנו כ-300 אלף פרחים ברחבי ירושלים".


זיוה נוקראי

זיוה נוקראי


איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"תפישתי לגביי קידום נשים – אל תמנעו ממני תפקיד כי אני אישה, ואל תמנו אותי לתפקיד בגלל שאני אישה. אני מנהלת עם ארגז כלים הכולל ידע, כישורים וניסיון. ארגז זה ראוי שיהיה הבסיס להחלטה למינוי. ככל שהתפקיד בכיר יותר הניסיון הניהולי הוא גורם משמעותי לסיכויי ההצלחה בתפקיד.

"כמנהלת אגף שפ"ע בעיר המורכבת, הגדולה והמרתקת ביותר, עם הרכב עובדים מגוון (90 אחוז גברים), אין ספק שניתן להוביל לשינוי מקצועי ושינוי תרבות ארגונית".

איילת ששון

מנהלת אגף שירות עירוני וחווית לקוח – אגף שמתכלל את תפיסת השירות העירונית על כל רבדיה. 26 שנים בעירייה

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"מהפכה דיגיטלית בשירותים לתושב בשנה הקרובה – האזור האישי לתושב בו יתבצעו מכלול הפעולות והתשלומים, מערכת שיתוף ציבור עירונית, וכן – תהליכי אוטומטיזציה למגוון שירותים מסוגים שונים, כך שיהיה כמה שפחות צורך להגיע פיזית למשרדי העיריה. כל זה בכל השפות – כדי לתת מענה אמיתי לכלל האוכלוסיות בירושלים".

פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"כמנהלת, הנושא שקרוב לליבי הוא הובלה נשית. האחוז הנשי הגבוה בעיריית ירושלים בכלל, ובאגף שלי בפרט הוא בעיני חשוב מאין כמותו, ובא לידי ביטוי באופן יומיומי. אמפתיה, חמלה ושיתוף פעולה הן תכונות שמשויכות יותר למנהיגות נשית, ובהחלט רואים כמה התכונות האלה חשובות במתן השירות לתושבים. יכולות נשיות ייחודיות כוללות בתוכן הקשבה והתבוננות, ענווה, הכלה, חמלה, יכולת מולטי-טסקינג, מוכנות ללמידה, אינסטינקטים בריאים, יכולת אינטגרציה ותכלול של ידע. ניהול נשי מנסה להגיע למטרה מתוך הכלה, כבוד, רגש ודוגמה אישית, לצד חתירה בלתי מתפשרת לתוצאות ע"י שימוש מושכל במשאבים הקיימים".


איילת ששון

איילת ששון


איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"קידום נשים וקידום הכרה ביכולות המנהיגות הנשיות, במורכבות ובאיכויות השונות של נשים, מכניסות אל היומיום בעבודה משב רוח מרענן ומביא להצלחות גדולות וביצועים טובים יותר. מחקר שהתפרסם ב-'HARVARD BUSINESS REVIEW' גילה שנשים מדורגות גבוה יותר מגברים בכל הקטגוריות שמגדירות מנהיגות מצטיינת או יוצאת דופן, בלקיחת יוזמה, בחתירה לתוצאות ובניהול משברים.

"בעולם של היום, ניהול נשי מתבטא ביכולת לתת תשומת לב לפרטים הקטנים ולראות את התמונה הכוללת במקביל. לחשוב כמה צעדים קדימה בלי לפספס את הכאן והעכשיו. להתמודד ביצירתיות ובכישרון עם אינספור משימות ומטלות, לשדר עוצמה וביטחון, יחד עם סובלנות ואנושיות".

יעל גבאי

מנהלת אגף הרווחה. עובדת בעיריית ירושלים 32 שנים – החל מעובדת סוציאלית מתחילה ועד למנהלת האגף בשש השנים האחרונות

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"מטרתי ותפיסתי היא קידום שירותי הרווחה בירושלים מתוך תפיסה של הלקוח במרכז – לאפשר את מירב ההזדמנויות לפרט, למשפחה ולקהילה להתקדם ולהתפתח, והכל מתוך מקום של כבוד לאדם לתרבותו ולערכיו".

פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"אני גאה במגוון שירותים שפותחו שנים האחרונות וביניהם צמצום פערים במזרח העיר תוך כדי הכפלת השירותים לתושב, הרחבת מעגל הנהנים מהשירותים כמו בני משפחה המטפלים בתושבים ותיקים ובאנשים עם מגבלה, ושיפור משמעותי במענה וסיוע החירום לתושבי העיר בשעות קשות של פיגועים ומצוקות אישיות".


יעל גבאי

יעל גבאי


איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"זכיתי לעמוד בראשות אגף הרווחה בבירת ישראל שהוא הגדול בארץ ובעל האתגרים הרבים ביותר. אגף בו יש אפשרויות להתפתחות ותנועה אישית רבה לאור גודל האגף ומגוון התחומים בהם אנו עוסקים. יש אצלנו נשים רבות מוכשרות ומקצועניות, אשר עושות עבודת קודש מסורה ויוצאת דופן, ומוצאות משמעות גדולה בעבודה. העובדות באגף יכולות להתמחות בתפקידן ו/או לבחור בקריירה של ניהול מקצועי – הכל פתוח בפניהן".

סימה ביאזי

ממונה בכירה ועוזרת מקצועית לראש מינהל משאבי אנוש והמינהל העירוני. עובדת בעיריית ירושלים למעלה מ-12 שנים

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"בתפיסתי, השירות הוא לפני הכל, אני סבורה כי מתן שירות מקצועי ואיכותי לעובדים, באמצעות תהליכי חדשנות ודיגיטציה גורם לשביעות רצון אצל העובדים ועובדת מרוצה = תושב מרוצה. מינהל משאבי אנוש של עיריית ירושלים אחראי על עשרות אלפי עובדים, שמאחורי כל אחד עומדת משפחה שלמה. אנחנו המפתח להצלחה של העובד והליווי שלו בתוך המערכת גם בחובות העובדה שלו וגם בזכויות המגיעות לו".

פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"פיתוח פלטפורמה להנגשת מידע אישי וארגוני לעובדי העירייה".


סימה ביאזי

סימה ביאזי


איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"קיימת חשיבות רבה לקידום נשים, ובשנים האחרונות מונו נשים נוספות לתפקידים בכירים בעירייה. התחלתי כנציגת שירות במוקד שומה וגבייה, לאחר מכן עבדתי במחלקת הנהלת חשבונות ומשם עברתי לאגף התקציבים. משנת 2015 מועסקת במינהל משאבי אנוש העירוני במחלקת מכרזים ובשנה וחצי האחרונות אני משמשת בתפקידי הנוכחי שנוגע בכל תחומי המינהל, מובילה ומנהלת פרויקטים מרכזיים, אחראית על תוכניות עבודה ותקציב. בנוסף, משמשת כיו"ר וכחברה בוועדות עירוניות ביניהן, יו"ר ועדת קבלה במכרזים.

"אני מתגוררת בירושלים ומחוברת לעיר ולעירייה, רואה את עצמי ממשיכה להתקדם לתפקידים בכירים יותר במינהל, ואני מאמינה שאין דבר העומד בפני הרצון. אחד האתגרים המשמעותיים היה לטפס על רכס ההימלאיה, עשיתי זאת והוכחתי לעצמי שבאמצעות אמונה, תעוזה, נחישות והתמדה השמים הם הגבול".

רחלי נבנצל

הממונה על הובלת גיבוש מדיניות עירונית באגף למדיניות ותכנון אסטרטגי. 28 שנים בעיריית ירושלים

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"פרויקט 'שכונה 360'. במסגרת כניסת ראש העיר ליאון ששם דגש מיוחד על השכונות, יזמנו תוכנית במטרה להציג חזון לשכונה בראיה כוללת. הסתכלות רחבה על כל היבטי החיים בשכונה – חינוך, מגורים, קהילתיות, תעסוקה, פנאי, תרבות, ספורט ותשתיות, מאפשרת הליכה לכיוון של חיי איכות לתושבים וגיבוש חיי קהילה מלאים ומשמעותיים.


רחלי נבנצל

רחלי נבנצל


פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"ה'שכוניברסיטה' – תכנית אסטרטגית לגבעה הצרפתית והר הצופים, במטרה להדק את הקשר בין האוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה בהר הצופים לבין קהילת השכונה. כחלק מהפרויקט פיתחנו את 'בעברית' – קמפוס חינוכי אוניברסיטאי מגיל 0 עד 18 בהובלת מינהל החינוך והאוניברסיטה העברית".

איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"התחלתי לעבוד בעירייה בלשכת ראש העיר דאז (אולמרט), כבוגרת תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית וכאמא צעירה. האתגר היה לשלב את העבודה המעניינת אך גם אינטנסיבית ודורשנית עם אתגרי אימהות, משפחה וילדים שהצטרפו ולהמשיך להתמקצע בעבודה ולתואר שני בדמוגרפיה. כאשר הילדים גדלו יכולתי לממש את הרצון להתקדם מקצועית ולהוביל תחומי חשיבה ועשייה. מניסיוני אני סבורה שחשוב למצוא את הדרכים לאפשר לנשים צעירות השואפות להתקדם מקצועית, ולסייע להן במתן הכלים והתמיכה להתקדמות בעבודה בתוך שנות גידול ילדים כדי להרוויח להן עוד הרבה שנות תרומה בהמשך הדרך".

לבנה ניסים

מנהלת מחלקה בכירה לרישום והעברות תלמידים במינהל חינוך. 42 שנים בעיריית ירושלים

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"הדרכת הורים. אני חושבת שזה תחום חשוב מאוד ובייחוד להורים של ילדים בכורים שעולים לכיתה א'. הרבה מאוד פעמים הורים מתרגשים מהמעמד של עלייה לכיתה א', ורוצים כמובן את בית הספר הכי טוב לילדיהם. הם קוראים ברשתות ושומעים ממקורות ומכרים ובוחרים בתי ספר שנחשבים מבוקשים מאוד. ברוב המקרים הם נרשמים מחוץ לאזור הרישום שלהם. הדבר יוצר מצב של ביקוש גבוה מאוד לחלק מבתי הספר ונהייה עומס בכיתות. ילדים שעולים מגן חובה למסגרת בית ספרית צריכים את היחס האישי והחם, ולכן לפעמים כיתות גדולות משפיעות עליהם לא לטובה בייחוד אם מדובר על ילדים עם רגישויות או ילדים שנולדים לקראת סוף השנה. אני מסבירה להורים את הקשיים, מקשיבה לצרכי הילד ויחד איתם מסייעת להם למצוא את המקום הטוב ביותר עבור הילד שלהם".


לבנה ניסים

לבנה ניסים


פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"בניית ועדת התמדה בשיתוף משרד החינוך. כשההורים מבקשים מעבר ממסגרת אחת למסגרת אחרת, הם מופנים לבית הספר בו לומד התלמיד לבניית תוכנית בת שישה שבועות, שתיתן מענה לבקשת ההורים, על מנת למצות את האפשרויות שיש בבית הספר ולהחליט אם המעבר יטיב עם התלמיד/ה. הדבר מהווה מיצוי הפוטנציאל הבית ספרי, בוחן את הבקשה ובכך הפך את הדבר למקצועי ומיטיב עם התלמיד/ה".

איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
"קידומי המקצועי במהלך השנים נעשה בזכות המקצועיות והרצון להתפתח ולקדם את תחום הרישום וההעברות בחינוך היסודי בירושלים, ביקורים בשטח, מפגשים ושיחות עם מנהלים ומנהלות בתי הספר, תוך כדי שיתוף מלא ושקיפות של התהליכים, גרמו לעבודה פורייה ומוצלחת. במהלך השנים נחשפתי לנשים שעבדתי איתן שעצם היותן נשים רגישות, חזקות ועצמאיות השואפות להצלחה, העצים את שיתופי הפעולה בינינו וקידם מהלכים עם חשיבה יצירתית ומציאת פתרונות מחוץ לקופסא".

עפרה ברכה

מבקרת העירייה והמורשה לטיפול בתלונות. עובדת בעירייה כשנתיים

תחום קרוב לליבך שאת שואפת לקדם?
"הקמת מינהל הביקורת – לראשונה, מאז הוקמה יחידת הביקורת בעירייה (בשנות ה-60 של המאה הקודמת) שודרג מעמדה למינהל וזאת נוכח מורכבות העיר והיקף פעילותה של הביקורת הגדלה בהתאמה לגידול בהיקפי הפעילות העירוניים.

"מדובר בשינוי חיובי המבטא מעל לכול את הכרת ההנהלה בחשיבות מוסד הביקורת, במעמדו המיוחד והעצמאי ובתרומתו לעשייה העירונית.
חלק בלתי נפרד מהקמת המינהל כלל שיפור וייעול תהליכי העבודה הפנימיים ובכלל זה, יצירת דפוסי עבודה חדשים והטמעתם, גיבוש מתכונת תוצרי ביקורת נהירים וקלים יותר להבנה ומתן דגש על המלצות שיישומן יתרום לשיפור תהליכי העבודה העירוניים ומתן שירות איכותי לכל אוכלוסיית העיר".


עפרה ברכה

עפרה ברכה


פרויקט אחד שאת אחראית עליו וגאה בו במיוחד?
"ביום האישה לשנת 2023 ובסמיכות לחג הפורים אותו חגגנו בימים האחרונים, בחרתי להתחבר לדמותה של אסתר המלכה, אשר בדרכה המיוחדת השיגה את מבוקשה באמצעות שילוב של אינטליגנציה רגשית, נחישות, תושייה, דבקות במטרה ואסרטיביות. בכך הפכה לפורצת דרך והשראה לכל אישה מאז תקופת המקרא ועד היום".

איך את רואה את הכוח הנשי בעירייה? האם יש מספיק נשים בכירות?
אני גאה להיות מבקרת עיריית ירושלים וחלק מהנהלת העירייה ומודה על הזכות להשפיע על פניה ואופייה של העיר. עיריית ירושלים, על פי מדיניות ראש העיר, מעודדת קידום ופיתוח נשים לעמדות השפעה והרי שמדובר ביוזמה מבורכת. עם זאת הייתי רוצה לראות יותר נשים בעמדות מפתח בעירייה ובמגזר הציבורי בכלל.

"בנימה אישית, כל חיי שאפתי להתקדם ולעשות עוד ועוד למען הציבור והכלל, זאת בשילוב הקמת משפחה. בדרכי המקצועית נתקלתי בקשיים ולמרות זאת, פעלתי מתוך אמונה, נחישות ודבקות במטרה. ויודעת אני כי כל אישה המצליחה לשבור את "תקרת הזכוכית", היא צעד נוסף ומקדם לקראת שוויון מגדרי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר