מידת האמון של תושבי ירושלים במוסדות המדינה (גרפיקה:: מכון ירושלים למחקרי מדיניות)
מידת האמון של תושבי ירושלים במוסדות המדינה (גרפיקה:: מכון ירושלים למחקרי מדיניות)

הכנסת, הממשלה ומערכת המשפט: כמה אמון יש לתושבי ירושלים במוסדות המדינה?

נתון בראש: הקולות בעד ונגד השינויים החוקים החדשים שמקדמת ממשלת נתניהו מתחזקים עם כל יום שחולף, ועולה השאלה כמה אמון יש לתושבים במוסדות הממלכתיים של המדינה? הכנסת והממשלה בתחתית - וכמה מקבלת מערכת המשפט?

פורסם בתאריך: 19.3.23 08:05

מזה כחודשיים הארץ כמרקחה ומאות אלפי אזרחים יוצאים להפגין נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה. על רקע האירועים, מעניין לבחון מהי מידת האמון שרוכשים תושבי ישראל למוסדות הממלכתיים המרכזיים במדינה ובראשם הכנסת, הממשלה ומערכת המשפט. נתוני הסקר החברתי לשנת 2021 של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאפשרים לבחון סוגיה זו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


מצער לגלות כי ככלל מידת האמון בכנסת ובממשלה היא נמוכה. בשנת 2021, רק 28 אחוז מהיהודים בני 20 ומעלה בישראל ציינו כי הם נותנים אמון בכנסת במידה רבה או במידה מסוימת. מידת האמון בממשלה גבוהה קצת יותר – 33 אחוז, בעוד שהאמון במערכת המשפט גבוה באופן משמעותי ועמד על 55 אחוז.

 

 

בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל נרשמה תמונה דומה – 27 אחוז ציינו כי הם נותנים אמון בכנסת במידה רבה או במידה מסויימת, 33 אחוז בממשלה ו-58 אחוז במערכת המשפט.

בחינת הנתונים בקרב האוכלוסייה היהודית ב-3 הערים הגדולות בישראל – ירושלים, תל אביב וחיפה – מצביעה אף היא על כך שמידת האמון בכנסת ובממשלה נמוכה יותר מאשר במערכת המשפט. בבני ברק נצפתה תמונה הפוכה. בבני ברק בולטת מידת האמון הנמוכה מאוד שרוכשים תושבי העיר, שמרביתם חרדים, למערכת המשפט – 11 אחוז.

בקרב תושבי ירושלים (יהודים וערבים) 22 אחוז ציינו כי הם נותנים אמון בכנסת במידה רבה או במידה מסויימת, 26 אחוז רוכשים אמון לממשלה ו-45 אחוז למערכת המשפט. ישנו פער גדול במידת האמון שנרשמה בקרב תושבי העיר היהודים והערבים כלפי מגוון מוסדות. בקרב התושבים היהודים האמון הגבוה ביותר נרשם כלפי צה"ל (90 אחוז), ולאחר מכן לעירייה (76 אחוז) ולמשטרה (57 אחוז). התושבים הערבים לעומת זאת רוכשים את האמון הגבוה ביותר לכלי התקשורת (70 אחוז), למערכת המשפט (45 אחוז) ולעירייה (30 אחוז). מעניין לראות שהאמון שרוכשים שני המגזרים למערכת המשפט זהה – 45 אחוז.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוני

    תמיד האמון בכנסת ובממשלה היו ירודים, ובמיוחד ב-2021 ממשלת בנט לפיד, אבל מעניין למה הבאת סקר של 2021, ולא הבאת סקר חברתי של 2022, אולי הוא שונה? אולי בינתיים קרו כמה דברים, והאמון בבית המשפט ירד מאז פלאים ?

  2. נעמה

    מה אומרת כל עמודה? מלבד ההבדל בצבעים לא הצלחתי להבין מה אומרת כל עמודה? והאם אחת מן העמודות מתייחסת לעריית ירושלים….חחחחחח

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר