צבעוני כן, רועש לא - זיקוקים בירושלים (צילום: יוני קלברמן)
זיקוקים בירושלים (צילום: יוני קלברמן)

לטובת הלומי הקרב ובעלי החיים: ביום העצמאות – זיקוקים שקטים בשכונות

שנה אחרי רשויות רבות ברחבי הארץ, עיריית ירושלים החליטה שמופעי הזיקוקים בשכונות ביום העצמאות 2023 יהיו עם זיקוקים שקטים, מתוך התחשבות בהלומי הקרב ובבעלי החיים

פורסם בתאריך: 20.3.23 13:03

לקראת יום העצמאות בשנה שעברה, ירושלים (וישראל בכלל) געשה ורעשה סביב נושא הזיקוקים. מצד אחד היו אלה שביקשו להתחשב בהלומי הקרב ובבעלי החיים ולהימנע ככל הניתן מהפעלת זיקוקים. הנושא צבר תאוצה וערים רבות הודיעו כי הן יפעילו זיקוקים רועשים אלא שקטים במהלך החגיגות. מנגד, היו את אלה שטענו כי מדובר ביום העצמאות ובכל העולם חוגגים את יום העצמאות עם זיקוקים – ולא יקרה כלום אם הדבר יימשך כמו שהיה עשרות בשנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית מנחם? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הוויכוח, כמעט מיותר לציין, גלש גם לפוליטיקה, ומהצד הימני של המפה האשימו את ממשלת בנט-לפיד שכיהנה אז בהרס החגיגות הלאומיות והביעו התנגדות נחרצת. עיריית ירושלים, כזכור, טענה אז כי מאחר שמופעי הזיקוקים הוזמנו, לא ניתן היה לבטלם והם יתקיימו כרגיל.

 

 

כיום, במרחק שנה מאותם עימותים סוערים, החליטה עיריית ירושלים כי ביום העצמאות הקרוב, שיצוין ב-25.4, יופעלו בשכונות זיקוקים שקטים (במרכז העיר לא יופעלו זיקוקים בכלל).

מעיריית ירושלים נמסר: "בשנים קודמות, החגיגות בכל רחבי העיר כללו מופעי זיקוקים ארוכים, אשר השפיעו ופגעו באוכלוסיית שונות ובבעלי החיים. השנה יופעלו זיקוקים שקטים בשכונות, מתוך רצון לקיים את שגרת החגיגות ולהימנע מפגיעה באותן אוכלוסיות. עיריית ירושלים פנתה לכל המנהלים הקהילתיים המתכננים מופעי זיקוקים בשכונות והנחתה אותם לפעול למופעי זיקוקים שקטים".

הזיקוקים השקטים, יש לציין, הם צבעוניים ודומים באפקט לזיקוקים הרגילים. הזיקוקים השקטים יקלו על אוכלוסייה הסובלת מקולות רועשים, ביניהם ילדים, אנשים עם חרדה ובעיות ויסות חושי, קשישים ובעלי חיים החוששים מקולות חזקים.

ראש העיר משה ליאון: "בירושלים כולם חוגגים יחד! השפעת הזיקוקים על אוכלוסיות שונות ובעלי חיים ברורה לנו. לכן, מתוך כבוד והתחשבות, החלטנו השנה להפעיל זיקוקים שקטים בשכונות השונות ובמנהלים הקהילתיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר