כוחות משטרה בשער שכם, מהומות בהר הבית ובשער שכם ברמדאן 2022 (צילומים: דוברות המשטרה)
כוחות משטרה בשער שכם, מהומות בהר הבית ובשער שכם ברמדאן 2022 (צילומים: דוברות המשטרה)

מתיחות מסוכנת: היערכות שיא לקראת תפילות יום השישי של הרמדאן

אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב יתפרסו ברחבי ירושלים, כוח חקירות מיוחד מטפל בהסתה ובפייק ניוז ברשתות החברתיות ובשכונות מזרח העיר מקיימים פעילות קהילתיות כדי להרחיק את הנוער ממוקדי מחיכוך. וגם - הכבישים שייחסמו

פורסם בתאריך: 23.3.23 18:51

למעלה מ-2,300 שוטרים ושוטרות, לוחמי ולוחמות מג"ב ומתנדבים ומתנדבות יתפרשו החל משעות הערב, חמישי, 23.3, ברחבי ירושלים, בדגש על אגן העיר העתיקה והר הבית, זאת לקראת תפילות יום השישי הראשון של חודש הרמדאן.

"תכלית ההיערכות והפעילות המשטרתית בירושלים במהלך הרמדאן, הינה לאפשר את חופש הפולחן וקיומו התקין של החג, תפילותיו ומנהגיו, הכל תוך שמירה על הביטחון, החוק והסדר הציבורי", מדגישים במשטרת ירושלים. "שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב וכוחות תגבור משטרתיים יתפרסו במוקדים השונים, בדגש על העיר העתיקה והמקומות הקדושים, עוטף העיר העתיקה והצירים המובילים לאזור, וכן בתפר שבין מזרח למערב ירושלים ובצירי המתפללים. ההיערכות המשטרתית תותאם לשעון החיים והצרכים המבצעיים, ותכלול מאות שוטרים שיפעלו מדי יום במערכי אבטחה, סדר ותנועה. כמו כן ההיערכות תכלול מספר מעגלים, ממעברי עוטף ירושלים, דרך צירי התנועה ועד לעיר העתיקה בירושלים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


במשטרה, יש לציין, השלימו השבוע את ההיערכות לקראת חודש הרמדאן (שיגיעו לסיומו ב-21.4). במסגרת ההיערכות, שקיבלה את אישורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מדי יום יתפרסו בירושלים כ-1,000 שוטרים ולוחמי מג"ב, כשבימי שישי תוכפל מצבת כוח האדם, וייחסמו לתנועה צירים מרכזיים באזור העיר העתיקה.


היערכות המשטרה לרמדאן (צילום: דוברות המשטרה)

היערכות המשטרה לרמדאן (צילום: דוברות המשטרה)


בסיור מקדים שערך במהלך השבוע החולף מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן עם מפקדי המרחבים ותחנות המשטרה במוקדי החיכוך, הוא אמר בין השאר: "אני רוצה לראות היערכות מדויקות שנותנת מענה. פעם אחת לביטחון של השוטרים, משתמשים בדרך, מוסלמים, יהודים. פעם שניה – כל היבטי הסדר הציבורי שעל פניו נדרש אליו בימים הראשונים ונדע לצמצם. פעם שלישית – מרקם החיים".

לדברי ניצב תורג'מן, "חופש הפולחן יתקיים עבור כל מי שרוצה לקיים אותו ומי שרוצה להפר את הסדר יטופל באופן ממוקד".


מהומות בהר הבית ברמדאן 2022 (צילום: דוברות המשטרה)

מהומות בהר הבית ברמדאן 2022 (צילום: דוברות המשטרה)


כפי שלבטח שמתם לב, וכמעט כמו שקורה מדי שנה, חודש הרמדאן יתקיים גם במקביל לחג הפסח ואירוע ברכת הכהנים בכותל המערבי שמושך אליך רבבות מתפללים מדי שנה. בנוסף, יצוין גם חג הפסחא הנוצרי, ובתוכו אירוע 'שבת האור'. המשטרה, כמעט מיותר לציין, תפעל לאבטח את כלל המתפללים שיגיעו למקומות הקדושים במועדים אלו, מוסלמים, יהודים ונוצרים, במטרה לאפשר לכולם את חופש הפולחן בהתאם לנוהג הקיים במקומית הקדושים בירושלים.

 

 

שינויים בהסדרי התנועה

בין השעות 16:30-6:00 (משוער) יחסמו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים בעוטף העיר העתיקה: סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה, כביש העופל, דרך שכם, סלאח א-דין, מעלות עיר דוד, ואן פאסן, נעמי קיס.

בנוסף, בהתאם לתנועת המתפללים, יחסמו לתנועת כלי רכב (בהתאם לצורך שיעלה מהשטח), הצירים הבאים:
– שד' בר לב מצומת מטה ארצי לכיוון דרום העיר (התנועה תופנה למנהרת אשכול).
– דרך חברון מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר (התנועה תופנה לדרך בית לחם).
– רח' הצנחנים.
– רח' חיל ההנדסה.
– מנהרת צה"ל.


היערכות המשטרה לרמדאן (צילום: דוברות המשטרה)

היערכות המשטרה לרמדאן (צילום: דוברות המשטרה)


הסתה ופייק ניוז

בהוראת מפקד המחוז ניצב תורג'מן, גם השנה יופעל במתכונת מוגברת חמ"ל התודעה אשר יכלול גורמי מודיעין, חקירות ועוד, זאת יחד עם נציגים מגופי הביטחון. "משימתו המרכזית של החמ"ל תהיה לנטר באופן מוגבר ולפעול כנגד הסתה ועבירות בריונות ואלימות במרחבי הרשת, תוך סנכרון עם הציר המבצעי והמערכים בשטח", נמסר מהמשטרה. "בנוסף הוקם כוח חקירות משימתי מחוזי, אליו יועברו לטיפול חקירתי מי שייעצר בגין הפרות סדר, הסתה וכו".

ניסיון העבר מלמד כי במהלך הרמדאן יש מי שמנסים לנצל את ימי החג להפצת חומרי הסתה ברשתות החברתיות, שמועות שקריות ודיסאינפורמציה, בפרט ביחס למקומות הקדושים, בהם ארגוני טרור וגורמי טרור. לטענת המשטרה, פרסומים אלו "מנצלים באופן ציני צעירים שניזונים מאותה הסתה וגורמים להם לחלל את המקומות הקדושים ולבזות אותם תוך פגיעה בציבור גדול של מתפללים ובשגרת החג, בין היתר בהתפרעויות והתנהגות פסולה ומבזה. מעבר לטיפול משטרתי במסיתים בכל הכלים הקיימים ושיקוף המציאות כפי שהיא, אנו קוראים לציבור המתפללים והחוגגים את הרמדאן להוקיע את אותם ניסיונות הסתה ולא להישמע לפרסומים כוזבים שתכליתם יצירת בהלה או תודעה כוזבת ושקרית בקרב הציבור. נדגיש כי אין כל שינוי בנוהג הקיים בהר הבית ובמקומות הקדושים מזה שנים רבות – וכך יהיה גם במהלך חודש הרמדאן".


מהומות בהר הבית ברמדאן 2022 (צילום: דוברות המשטרה)

מהומות בהר הבית ברמדאן 2022 (צילום: דוברות המשטרה)


פעילות קהילתית

לצד הפעילות המבצעית, בתקופה האחרונה נערכו ועדיין נערכים מגוון פעילויות למען הקהילה במזרח ירושלים ומאמצי הידברות והסברה בהובלת מרכזי השירות המשולבים שבמזרח העיר, יחד עם עיריית ירושלים וגורמים נוספים. "פעילות זו התגברה בימים האחרונים לקראת הרמדאן בשיח שהתקיים בין השוטרים הקהילתיים עם סוחרים במזרח העיר ובעיר העתיקה, צעירים במוסדות החינוך, וכן עם מנהיגי ציבור", מציינים במשטרה. "אנו קוראים לציבור ההורים לוודא כי ילדיהם לא נגררים להפרות סדר, מעשי אלימות או להפעלת זיקוקין שעלולים לפגוע בהם ובציבור ולסכן חיים".


הפרות סדר בשער שכם ברמדאן 2022 (צילום: דוברות המשטרה)

הפרות סדר בשער שכם ברמדאן 2022 (צילום: דוברות המשטרה)


הפסקת הריסות בתים

בחודש הרמדאן לא צפויות הריסת בתים. אין מדובר בהצהרה רשמית על הקפאה, אבל גורמים שונים, בעיקר בעיריית ירושלים, ציינו בפני "כל העיר" כי בימי הרמדאן לא יבוצעו הריסות או פינויים. הנושא עלה לסדר היום בשבוע שעבר, כשפקח מטעם עיריית ירושלים תלה על בית משפחת סאלם בשייח ג'ראח צו פינוי שהיה אמור להתבצע במהלך הרמדאן. כפי שפורסם ב"כל העיר", במענה לפניות מהתקשורת, בעירייה הדגישו כי הפינוי לא יבוצע במהלך החג.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר