ערן בן יהודה, יוסי חביליו, לורה ורטון (צילום: פרטי)
ערן בן יהודה, יוסי חביליו, לורה ורטון (צילום: פרטי)

בחירות 2023: מגעים מתקדמים לאיחוד בגוש הממלכתי-חילוני

ברקע תוצאות הבחירות הארציות האחרונות ותוכניות המהפכה המשפטית שהגיעו בעקבותיהם, הרשימות הליברליות בירושלים מפיקות לקחים, ושוקלות ריצה משותפת. על הפרק - איחוד בין יוסי חביליו, לורה ורטון וערן בן יהודה ממפלגת העבודה. גם יש עתיד והמחנה הממלכתי יקבלו פניה

פורסם בתאריך: 29.3.23 09:13

בבחירות המוניציפליות האחרונות, באוקטובר 2018, נרשם ניצחון לגוש החרדים-חרד"לים, אשר הכניסו למועצת העירייה 17 חברים, אך הדבר הבולט עוד יותר היה הפילוג בגוש הממלכתי-ליברלי, שלא הצליח לגבש חזית אחידה במגעים הקואליציונים מול ראש העיר משה ליאון. התוצאה – התעוררות על 7 המנדטים שקיבלה נותרה מחוץ לקואליציה, והכח של הגוש הצטמצם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כחלק מהפקת הלקחים מבחירות 2018, וגם ממערכות הבחירות הארציות שבאו אחרי, כמו גם בליץ החקיקה של ממשלת נתניהו הנוכחית, נעשה כיום ניסיון לאיחוד בגוש הממלכתי-ליברלי הירושלמי. המטרה, כך נמסר ל"כל העיר", היא "קידום הפלורליזם בעיר ושמירה על זכויות התושבים. איחוד שכזה יפעל לאזן ולרסן את הקיצוניות ממהלכים מסוכנים ברוח הממשלה הנוכחית".

אז על מה בדיוק מדובר? בשלב זה מתקיימים מגעים מתקדמים בין סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) וערן בן יהודה, יו"ר סניף ירושלים במפלגת העבודה. השלושה מנהלים שיח פורה, ובודקים את האפשרות של ריצה משותפת, כשהשלב הבא מבחינתם הוא צירוף של מפלגות נוספות – יש עתיד, המחנה הממלכתי ובשלב מתקדם עוד יותר אולי אף התעוררות.

 

 

ל"כל העיר" נודע כי סקרים פנימיים שנערכו באחרונה בגוש מראים כי ריצה משותפת תניב כ-7-5 מנדטים, בעוד שבריצה עצמאית נרשם איבוד קולות גדול – כפי שקרה בבחירות 2018, אז הלכו לאיבוד כ-20,000 קולות שהצביעו למפלגות ממלכתיות-ליברליות.

"אני עושה ואמשיך לעשות כמיטב יכולתי כדי שאחרי הבחירות הקרובות יהיה במועצת העיר רוב ציוני וממלכתי", אומר סגן ראש העיר חביליו, ומוסיף: "נעשית עבודה משמעותית בשביל שהציבור שלנו יגיע אל הקלפי עם כמה שיותר איחודים. פיצולי סיעות מובילים לדינמיקה של הפרד-ומשול, ורק הקמת גוש ובלוק ממלכתיים – יוכלו להבטיח את הצביון הליברלי של העיר והשכונות".

ורטון מציינת כי "צו השעה היא אחדות, כאשר מדובר במפלגות עם ערכים משותפים ודאגות דומות לגבי השוויון, החופש, ואיכות הסביבה בעיר. עלינו לעשות את הדבר המתבקש, לעבוד יחד וליצור גוש שישמור על העיר ועל הפלורליזם. כיום יש גם תנופה מבורכת של כוחות חיוביים ועלינו לפעול יחד".

בן יהודה, יו"ר העבודה בירושלים, מוסר: "אחרי שנים שתושבי ירושלים הליברליים סבלו מתת ייצוג במועצת העיר, אני פועל כדי להביא לייצוג מקסימלי של המחנה הליברלי – במועצת העיר. דווקא בימים בהם הדמוקרטיה מותקפת, אסור לנו לוותר על אף קול".

אמור, בבחירות הקודמות למועצת העיר, כך עלה מניתוח שערכו השלושה, הפסיד הגוש הליברלי מספר רב של קולות בגלל מפלגות קטנות שלא עברו את אחוז החסימה והביאו לאובדן של כ-10 אחוז מקולות הבוחרים. בנוסף, רשימת מרצ היתה מרחק של מאות קולות ממנדט שני וגם הרשימה של חביליו היתה קרובה למנדט שני – מה שמעיד על אובדן נוסף של קולות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מזי

    יללה! קדימה! בכל הרצון והאאינטליגנציה!
    כדי למנוע חושך על פני תהום!

  2. יוני

    תאמת אני התייאשתי, לי נראה שכמה שנתאחד לא יספיק, יש בלוק מאוחד ומגובש מנגד, כמה שנתאחד, עדיין לא נסיג רוב, חבל.

  3. שקד

    בן יהודה מעולה! יביא את הצעירים.
    ויחד עם לורה המתוקה האיחוד הזה יספק את הסחורה.
    יאללה הפעם תביאו לנו הישגים

  4. רחל

    חביליו כבר חבר בפעם הקודמת להתעוררות, וברגע האחרון נכנס בלעדיהם… שלא יחשוב ששכחנו!

  5. לכו תפגינו בכיכר פריז

    בדרישה לבטל את הבחירות אולי יעבוד לכם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר