המימונה במגדל דוד בשנה שעברה (צילום: ריקי רחמן)
המימונה במגדל דוד בשנה שעברה (צילום: ריקי רחמן)

תרבחו ותסעדו: חגיגות המימונה ברחבי ירושלים

הערב, רביעי, מוצאי חג הפסח - חגיגות המימונה של יוצאי מרוקו. בתוכנית בירושלים - אירועים ברוח החג, פעילויות בשכונות ומופלטות. הרבה מופלטות. חג שמח

פורסם בתאריך: 12.4.23 17:21

היום, רביעי, מוצאי חג הפסח ופתיחת חגיגות המימונה בירושלים (ובכלל). בתוכנית – אירועים ברוח החג, פעילויות בשכונות ומופלטות. הרבה מופלטות. החל מהערב ובעיקר מחר, חמישי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


האירועים השונים יכללו הופעות מוזיקה חיות, תכנים ופעילויות מהנות, דוכני מופלטות, תלבושות מסורתיות ועוד.

חגיגות המימונה יחלו, כאמור, הערב, רביעי, 12.4. כך למשל, בתיאטרון החאן תתקיים חגיגת מימונה צבעונית עם דוכני מופלטות, תלבושות מסורתיות והרכב נגינה של להקת ארנס טריו. החל מהשעה 21:30.

במקביל, בשעה 21:30, תחל גם המימונה של שכונת קטמונים ח'-ט', זאת בחסות המינהל הקהילתי. האירוע יתקיים ברחוב בר יוחאי 5, ופרט למופלטות ומאכלי החג, ניתן יהיה ליהנות מהופעה של חיים זריהן והלהקה המרוקאית.


המימונה במגדל דוד בשנה שעברה (צילום: ריקי רחמן)

המימונה במגדל דוד בשנה שעברה (צילום: ריקי רחמן)


 

 

מוקדם יותר, בשעה 20:30, תתקיים 'מימונת האחדות' של סיעת התעוררות. המימונה תתקיים בביתה של חברת מועצת העירייה יערה שילה ברחוב אדם 47 בארמון הנציב. "עכשיו יותר מתמיד", מסרה שילה, מימונת האחדות של התעוררות. כולם מוזמנים".

חגיגית המימונה המרכזית בירושלים תתקיים במגדל דוד. סדנאות ופעילויות חווייתיות, מופע סטנד אפ של "סבתא זוהרה" חפלת מימונה אל תוך הלילה עם תזמורת "אלמוגרביה" ומוזיקה מרוקאית קלאסית עם הזמרים: עדי אלבחר וחננאל אוחנה (חמישי, 13.4, מגדל דוד. בתשלום).

מינהל קהילתי מיתרים יארח חגיגת מימונה ברחבת 'קפה בגן' בגן הסוס (רח' קוסובסקי 15). בתוכנית: הופעה של הלהקה והתזמורת האנדלוסית, דוכני הכנת מופלטות, אירוח באוהל מרוקאי אותנטי, הצגת ילדים ועוד (חמישי, 13.4, 16:00).

המימונה של מינהל קהילתי 'לב העיר' תתקיים ברחוב אוהל משה 42, בליווי מוזיקאלי, הכנת מופלטות, תלבושות מרוקאיות אותנטיות, פעילויות לילדים (חמישי, 13.4, בשעות אחר הצהריים).

מינהל גבעת מרדכי יקיים מימונה באוויר הפתוח של עמק הצבאים, בהשתתפות הזמר שמעון משעלי ולהקתו ואומן הפלמנגו אלירן יוסף (חמישי, 13.4, 16:00).

בתלפיות מזרח תתקיים מימונה מסורתית עם כלל האלמנטים של החג. (חמישי, 13.4, 17:30).

***

מעבר למופלטות ולמימונה, יתקיימו באזור ירושלים עוד אירועים, ספיחים של פסח. כך, בפארק נאות קדומים הסמוך לירושלים יחגגו את פסח עם 'עלילות יוסף במצרים'. בתוכנית: סיפורו של יוסף ותחנות בחייו – עלילות יוסף במצרים ונעוריו בארץ כנען, כיצד התחיל בתור חולם החלומות, נשלח למצרים ונזרק לבור האסורים, פתר את החלומות הכי מסובכים ואף פעם לא הפסיק לחלום בעצמו. הפעילויות כוללות את ההצגה 'החולם' המביאה את סיפורו של יוסף, מסלולי הליכה נוחים ומותאמים לעגלות, תצפיות נוף ומתקנים חקלאיים קדומים, במלאכות קדומות כמו בנייה בלבני בוץ ותבן, טוויית חוטים מצמר ליד הכבשים והעיזים, שאיבת מים, מתחם יצירה מחומרים מהטבע, ג'ימבורי לקטנטנים ועוד. (חמישי, 13.4, 17:00-9:00 – כניסה אחרונה ב-15:00. 55 שקלים מגיל 3).

עוד בנאות קדומים – האירוע 'בשורת אביב לך הבאתי'. סיור ושיר אל תוך השקיעה המרהיבה של הפארק. מתחילים בסיור אביבי עם מיטב המדריכים ומסיימים בשדות הדגן בשירה עם מיטב שירי ארץ ישראל הידועים והטובים המלווים אותנו מאז קום המדינה ועד היום עם האחים צנחני. (חמישי, 13.4, 21:30-18:30. נאות קדומים. 110-100 שקלים).

פעילויות למשפחות צמי"ד במהלך הפסח: שלושה טיולים מונגשים בשיתוף חברת לטם, בעין חמד, בתל אפק ובמערות בית גוברין, זאת במסגרת פסטיבל אביב בטבע "וצמחת בחגיך". הפעילות מותאמת באתר הטבע לצרכים מיוחדים: מופע של להקת גוטה גוטה, סדנת אומנות בטבע, סדנת תנועה והצגה. (חמישי, 13.4, חג שני. יש להירשם מראש באתר העירייה – צמי"ד בכתובת: https://did.li/Zamid1).

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר