מעמד ברכת הכהנים בכותל, כוחות משטרה ומג"ב בעיר העתיקה (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, דוברות המשטרה)
מעמד ברכת הכהנים בכותל, כוחות משטרה ומג"ב בעיר העתיקה (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי, דוברות המשטרה)

הבוקר, ראשון, מעמד ברכת הכהנים בכותל: היערכות המשטרה והצירים החסומים

בצל המתיחות הביטחונית וההתבצרות של מאות צעירים בהר הבית, משטרת ירושלים ערוכה בכוחות מתוגברים למעמד ברכת הכהנים אליו צפויים להגיע רבבות מתפללים החל משעות הבוקר המוקדמות. במסגרת ההיערכות המיוחדת, צירים רבים ייחסמו לתנועה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 9.4.23 06:49

בצל המתיחות והחשש מהתפרעויות במתחם הר הבית ומסגד אל אקצא, משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים למעמד ברכת הכהנים המסורתי שיתקיים הבוקר, ראשון, 9.4.23, בכותל המערבי.

        סדר התפילות:
        תפילת שחרית – 8:45.
        ברכת כהנים של שחרית – 9:15.
        תפילת מוסף – 10:15.
        ברכת כהנים של מוסף – 10:30.

כפי שפורסם, אמש, מוצ"ש התבצרו מאות צעירים במתחם מסגד אל אקצא, סגרו את שערי המתחם (כשחלקם, כך על פי תיעוד המשטרה, החלו לשחק כדורגל במקום) והחשש הוא כי הם ינסו להפריע למהלך התקין של מעמד ברכת הכהנים.

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, בדגש לאזור העיר העתיקה וצירי התנועה אל הכותל המערבי, כאשר לדברי משטרת ירושלים "הכל במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש, לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, וכן לווסת ולהכווין את התנועה. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו מחסומי בידוק ו-ויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ומגבלת הקהל, תוך שמירה על שלום הציבור ובטיחותו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בשל ההיערכות המיוחדת והצפי לרבבות מתפללים, ייחסמו לתנועה רחובות רבים בעיר העתיקה ובסמוך אליה, בהם: כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן.

זאת ועוד, שוטרי מערך התנועה יוצבו בכביש 1 העירוני – מכיוון המטה הארצי לכיוון העיר העתיקה, ויתבצעו הכוונות ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לעומסי התנועה והמבקרים באזור. כמו כן, באזור גם החיות התנ״כי וקניון מלחה צפויים שינויים בהסדרי התנועה בהתאם לעומסים במקום.


הצירים החסומים לתנועה:
– כביש עוקף העיר העתיקה
– דרך מעלה השלום
– שער יפו
– גת שמנים-דרך העופל
– רוקפלר
– סולטן סולימאן


במשטרת ירושלים מבקשם מהציבור "להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה. כמו כן ניתן להסתייע בשאטלים שיופעלו במיוחד מאיצטדיון טדי ושכונת רמות. אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה- מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד".



 

 

"משטרת ישראל ערוכה ופועלת לאבטח את אלפי המתפללים והמבקרים שיגיעו לכותל המערבי בירושלים בימי חול המועד ובפרט במהלך ברכת הכהנים", נמסר ממשטרת ירושלים. "נמשיך לפעול על מנת לאפשר חופש פולחן לכל המתפללים מכל הדתות, לקיים את חגם ולהגיע בבטחה למקומות הקדושים".

אמש, מוצ"ש, קיים מפקד המחוז ניצב דורון תורג׳מן הערכת מצב מיוחדת קיים בנקודת הכותל המערבי, בהשתתפות סגל הפיקוד של משטרת מחוז ירושלים, מפקדי המרחבים, נציגי גופי הביטחון וקצינים נוספים. בהערכת המצב ציין ניצב תורג'מן, בין היתר: "כמובן שנידרש גם להר הבית, לברכת הכהנים בכותל, ולאירועי הנוצרים שמתקיימים במקביל. אנחנו נפעל בנחישות וברגישות על מנת להוביל את ההיערכות הזו, וחשוב שכולם יבינו שמי שמוביל לפגיעה בחופש הפולחן זה החמאס ואותם גורמים מסיתים. בסוף הסיסמא הזו והסלוגן "אקצא בסכנה" – חשוב שכולם יבינו מי באמת מסכן אותו ואת חופש הפולחן. ראינו את אותה אשה מבוגרת בתפילת יום שישי בבוקר שחוטפת אבן ממפרי סדר שהשליכו אבנים לעבר המוגרבים".

"אני סומך על כל אחד ואחת מכם, שנצליח יחד להוביל את הפעילות, ברגישות הנכונה בערכיות ובמבצעיות", סיכם ניצב תורג'מן. "במערכים חזקים של בטחון שוטף עם מוכנות מבצעית ודריכות גבוהה בכלל המערכים ומעגלי היערכות של מחוז ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר