קרית היובל, ההזמנה לאירוע בהפרדה (צילומים: אורן בן חקון, לורה ורטון)
קרית היובל, ההזמנה לאירוע בהפרדה (צילומים: אורן בן חקון, לורה ורטון)

המאבק על צביון קרית היובל: עיריית ירושלים מקיימת, שוב, אירוע בהפרדה מגדרית

האם קרית היובל הפכה לשכונה חרדית? כנראה שכך חושבים באגף חברה בעירייה, שהחליטו לקיים אירוע בסבסוד כמעט מלאה בהפרדה מגדרית. שעתיים לבנות ושעתיים לבנים. העירייה בתגובה: "פרסום המודעה נעשה על ידי המתנ"ס הקהילתי, ללא ידיעת העירייה וללא אישורה". במינהל קהילתי יובלים כועסים ואומרים בנחרצות כי "פעילות זו לא הופקה על ידי מינהל קהילתי יובלים ולא נתבקשה על ידו"

פורסם בתאריך: 10.4.23 12:50

המאבק על צביון קרית היובל בעיצומו, ובעוד שהמינהל הקהילתי והתושבים מנסים לשמור על איזון ועל מראית עין – עיריית ירושלים בוחרת, כך נראה, להפוך את השכונה לחרדית בעל כורחה, כשעל הדרך היא גם מצפצפת על החוק ומקיימת אירוע לילדים ולילדות בגילאי 12-3 בהפרדה מגדרית. ולא ברור מדוע, שהרי חול המועד הוא הזדמנות מצוינת למשפחות, כל המשפחות כולל החרדיות, לבילוי משפחתי – וכאן העירייה פשוט לא מאפשרת זאת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בקטמונים? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"ילדי קרית היובל מוזמנים לשעתיים מלאות בכיף וחוויה", נכתב בהזמנה לאירוע, שעליו חתום 'חן חרדי' בעיריית ירושלים. הפעילות כוללת מתנפחים, מגלשות, קיר טיפוס וגם מתחם שיהיה סגור משום מה לבנות – "מתחם שולחנות משחק במיוחד עבור אבות ובנים", כך נכתב בהזמנה.

אז מדוע בירושלים של שנת 2023 נערכים, בניגוד לחוק, אירועים לילדים ולילדות בהפרדה מגדרית? העירייה, אם תהיתם, טוענת שוב (כמו בכל אירוע שנערך בהפרדה מגדרית בעיר בניגוד לחוק) כי פרסום המודעה נעשה על ידי המתנ"ס הקהילתי וללא ידיעת העירייה וללא אישורה. קצת מוזר לנוכח העובדה שהלוגו העירוני מופיע על ההזמנה וכי בתחתית, כפי שניתן לראות בצילום, כתוב בקטן "מחלקת לחן חרדי | מינהל תרבות חברה ופנאי – אגף חברה".

תמוהה עוד יותר הפניית האצבע למינהל הקהילתי, שכן "כל העיר" פנה למינהל קהילתי יובלים, שאמון על שכונת קרית היובל. במינהל מדגישים באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי הם מתנגדים לקיום אירועים בהפרדה, וכי כך גם הוסכם בין כלל חברי המינהל – כולל הנציגים החרדים שבו.
"בחודש ינואר 2023, במסגרת מתווה חדשני 'הטוב המשותף לשכונות יובלים' שנבנה ונוסח בהובלת דור לוי, יו"ר המינהל הקהילתי, אישרה הנהלת המינהל הקהילתי הפעלת פעילות יעודית עבור הציבור החרדי המתגורר בשכונות יובלים, יחד עם זאת תנאי בסיסי לפעילות מסוג זה הינו עמידה בחוקים ובהנחיות הרלוונטיות", כך נמסר ממינהל קהילתי יובלים. "לאור זאת סוכם כי המינהל הקהילתי לא יפעיל פעילות אשר מצריכה הפרדה בין המינים (למעט פעילויות המתקיימות בבריכה בשעות אשר בהם מתקיימת שחיה נפרדת מזה שנים רבות או פעילויות ייעודיות להעצמת נערות ונשים)".

 

 

עוד נמסר כי "המינהל הקהילתי מתנגד לפעילות אשר מתעדפת תושבי שכונה אחת על גבי השניה (כשהם מתייחסים לכך שהמינהל הקהילתי משויך גם לשכונות גבעת משואה, עין כרם, רמת שרת, מלחה, ורמת דניה, ר"ג). לסיכום, פעילות זו לא הופקה על ידי מינהל קהילתי יובלים ולא נתבקשה על ידו".


לורה ורטון (צילום: פרטי)

לורה ורטון (צילום: פרטי)


חברת המועצה לורה ורטון (מרצ) זועמת על קיום אירוע בהפרדה מגדרית בחסות עירונית ובסבסוד כמעט מלאה (5 שקלים לילד, הורה מלווה חינם), ואומרת בכעס: בושה לעיריית ירושלים, שמממנת אירועים לילדים בהפרדה מגדרית. זה אולי לא הדבר המדאיג ביותר שקורה בימים אלה, אבל זה לגמרי חלק מהשפל שהגענו אליו – הפרדה מגדרית כפויה לילדי קרית היובל. למה תושבות ותושבי העיר צריכים לממן את החרפה הקנאית הזאת? שולחנות משחק רק לבנים? הפרדה בין בנים לבנות מגיל 3? בושה לעיר ולעירייה.

"למה בכלל צריכה להיות הפרדה מגדרית? ההצדקה לכך היא בדרך כלל אחת משתיים, ושני ההסברים מעליבים ופסולים. הסבר אחד נשען על ההנחה שנשים טמאות, הנחה מקוממת ודוחה בעיניי, ועלבון לנשים. היא גם סותרת את העקרון הכי בסיסי בחברה פתוחה ואת התנאי לקיום דמוקרטיה: שוויון. הסבר שני נשען על ההנחה שגברים לא יכולים לשלוט בעצמם, ושהמראה של ילדה בת 3 מגרה עבורם. המחשבה שגברים כולם אנסים בפוטנציה, שאינם מסוגלים לשלוט ביצריהם, הוא עלבון לגברים. מי שאינו מסוגל לשלוט בעצמו זקוק לטיפול והרחקה מהחברה".


ההזמנה לאירוע בהפרדה (צילום: לורה ורטון)

ההזמנה לאירוע בהפרדה (צילום: לורה ורטון)


ומה אומרים בכיכר ספרא? שם, כאמור, מפנים אצבע לכיוון המתנ"ס הקהילתי ומציינים כי הנהלים יחודדו. שוב, כמעט כמו בכל התייחסות לאירוע בהפרדה.

כך או כך, הנה התגובה המלאה: "עיריית ירושלים מקיימת מאות אירועים ופעילויות לכלל התושבים והמגזרים בעיר. האירוע הנ"ל, כמו כל שאר האירועים בעיר, מציע גם הוא פעילויות לכלל האוכלוסייה ומאפשר לכולם להשתתף בו. פרסום המודעה נעשה על ידי המתנ"ס הקהילתי, ללא ידיעת העירייה וללא אישורה. הנושא ייבדק והנהלים יחודדו. אנו מזמינים את כלל תושבי העיר לבוא וליהנות ממאות הפעילויות שיש לעיר הבירה להציע במהלך החג ולאחריו".

כאמור, במינהל קהילתי יובלים מתנערים מהאירוע. השאלה היא לאיזה מינהל קהילתי כיוונה העירייה, ומדוע מינהל קהילתי של שכונה אחת מזמין אך ורק ילדים של שכונה אחרת לאירוע?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יוני

    איזה שטויות, כמה אנחנו דופקים את עצמנו, מתעסקים בשטויות, במקום להנות ממאות פעילויות שהעירייה מארגנת לנו, מהכתבה משמע שהפעילות מומנה *מתקציב החינוך החרדי*, קשה לנו להפנים, אבל גם הם אזרחי השכונה, ושיעשו בתקציב שלהם מה שבא להם…

  2. ל. ע.

    ממש שטויות!!!!!!!
    יש דברים הרבה יותר חשובים שצריך לכתוב כתבה
    אם טוב לחרדים בהפרדה שהעירייה תארגן להם אירועים בהפרדה
    אין כמעט אירועים לחדרים בקרית יובל וצריך להודות ולקבל שהם נמצאים גם בשכונה

  3. 87 אחוז מילידי קרית יובל חרדים

    87 אחוז מילידי קרית יובל חרדים המתנ"ס יובלים אוכלי חינם איפה מבקר
    תפנימו קרית יובל חרדית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר