הכאוס ביציאה מעיר בפורים (צילומים: פרטי)
הכאוס ביציאה מעיר בפורים (צילומים: פרטי)

צפי לעומסים ביציאה מהעיר: ההיערכות המיוחדת להסעת ההמונים מירושלים בצאת החג

אחרי הכאוס בפורים, אז נתקעו למשך שעות ארוכות רבבות בני אדם - משרד התחבורה, עיריית ירושלים, משטרת ירושלים, רכבת ישראל וחברות התחבורה הציבורית בהיערכות מיוחדת לצאת חג הפסח: החל משעה אחר צאת החג ועד לאמצע הלילה יפעלו מוקדי יציאה מיוחדים לערים החרדיות. תדירות הרכבת תתוגבר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 12.4.23 17:23

כחצי מיליון מבקרים ומבקרות הגיעו לירושלים באמצעות התחבורה הציבורית במהלך חג הפסח וימי חול המועד – אלו הם הנתונים הרשמיים של משרד התחבורה. לאור המספרים הגבוהים, וכלקח ממוצאי חג פורים – אז נתקעו אלפי בני אדם בירושלים בעודם ממתינים לתחבורה הציבורית – במשרד התחבורה ועיריית ירושלים נערכו מבעוד מועד כדי להנגיש עוד יותר את התחבורה הציבורית בצאת שביעי של פסח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


במשרד התחבורה מציינים כי "במטרה לענות על הביקושים הגבוהים, החל משעה אחר צאת החג ועד לשעות הקטנות של הלילה יפעיל משרד התחבורה מוקדי יציאה מיוחדים לבני ברק, אשדוד, בית-שמש, וחצור. כל זאת בנוסף לשירות הסדיר לשאר חלקי הארץ".


טבלת מוקדי יציאת התחבורה הציבורית מירושלים במוצאי שביעי של פסח


יצוין כי מוקדי היציאה המיוחדים פועלים בנוסף לשירות הרגיל למעט הערים ערד וקרית גת להן יופעל מוקד יציאה מיוחד במקום המסלול הרגיל.
במוקדי היציאה יוצבו פקחים שתפקידם לנטר את הצורך והיקף הנסיעות ולספק מענה מיידי התואם לצרכים.

 

 

יחד עם זאת, במשרד התחבורה מדגישים כי למרות תיגברו השירות במאות נסיעות חשוב להתאזר בסבלנות מפני שהסיטואציה בה חוזרים בו זמנית המוני נוסעים, לצד עיכובים הנובעים מפקקים, כל אלו עלולים לגרום להאטה בקצב הפעילות.

זאת ועוד, "בנוסף לאוטובוסים, מפעילה רכבת ישראל מצאת החג ולאורך שעות הלילה שירות רכבות מירושלים ליעדים שונים בארץ", אומרים במשרד התחבורה ומוסיפים כי "מומלץ לעשות שימוש בחלופה זו"

עוד נמסר ממשרד התחבורה כי "מבצע הפיזור הבינעירוני בתחבורה הציבורית מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל ואגף התנועה במשטרה בכדי לאפשר הזרמת תנועה סדירה ומתן העדפה לתחבורה הציבורית".

לסיכום, במשרד התחבורה מציינים כי "מבצע התחבורה הציבורית בפסח אפשר לכחצי מליון איש להגיע לכותל. הפיילוט שהופעל לראשונה השנה ובמסגרתו פעלו הקווים לכותל המערבי לאורך כל הלילה הוכיח את עצמו כיעיל, והוא הביא לפיזור העומסים על פני כל היממה. כעת נבחנת האפשרות להרחיב אותו לקווים ומועדים נוספים".

יודגש כי בשל תנועת אוטובוסים ערה במוקדי היציאה השונים – צפויים עומסי תנועה לא מבוטלים באזור היציאה מהעיר, ומומלץ להשתמש בדרכים חלופיות כגון כביש 16 או כביש 9.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר