ישיבת מועצת העירייה בגן דוידסון (צילום: ארנון בוסאני)
ישיבת מועצת העירייה בגן דוידסון (צילום: ארנון בוסאני)

"יש פסיכולוגים, פסיכיאטרים", "יש טיפולים": המילים הבוטות נגד קהילת הלהט"ב בישיבת מועצת העירייה

בתגובה להצעה לסדר של סיעת התעוררות, סגן ראש העיר אריה קינג וחבר המועצה יוני יוסף טענו בישיבת המועצה החגיגית שהתקיימה אתמול לרגל יום ירושלים כי "רוב תושבי העיר לא מעוניינים בנושא הלהט"ב". עוד הם הוסיפו: "יש פסיכולוגים, יש פסיכיאטרים, יש שירותי רווחה"; "יש טיפולים במקומות המתאימים". צפו בדיון הסוער

פורסם בתאריך: 22.5.23 09:52

ירושלים על ראש שמחתם? תלוי איזה חלק של ירושלים. אתמול, ראשון, התקיימה בגן דוידסון שלמרגלות העיר העתיקה ישיבה חגיגית של מועצת עיריית ירושלים זאת לרגל יום ירושלים ה-56 שצוין ביום שישי האחרון. הישיבה החגיגית הפכה לזירת קרב כאשר יו"ר סיעת התעוררות אדיר שוורץ העלה את נושא תמיכת העירייה בקהילת הלהט"ב – נושא, כך מסתבר, רגיש מאוד עבור חלק מחברי המועצה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים



בעקבות הפרסומים השונים (כולל ב"כל העיר") בשבוע שעבר על תמיכה אפסית של עיריית ירושלים בקהילת הלהט"ב, ביקש שוורץ לעלות את הנושא על סדר היום וביקש לתקצב עבור הקהילה רכז ייעודי ודברים נוספים – אולם דבריו הופרעו על ידי סגן ראש העיר אריה קינג וחבר המועצה יוני יוסף – שני חברי סיעת 'מאוחדים'.

"רוב תושבי העיר לא מעוניינים בנושא", קטע יוסף את שוורץ, והוסיף כי "ירושלים היא אחת מארבעת ערי הקודש… יש פסיכולוגים ופסיכיאטרים, יש שירותים עירוניים".

 

 

כשחבר סיעת התעוררות יובב צור התקומם למשמע דבריו של יוסף, סגן ראש העיר קינג התייצב לימינו של חבר סיעתו ואמר: "יש לשכת רווחה, יש טיפולים במקומות המתאימים. זו עובדה".

יוסף הוסיף והתייחס בדבריו לסיפור של הילד שעבר שינוי מגדרי בהרצליה ואמר: "לשנות מין לילדה בת 9 זה בסדר?".

בהמשך הוסיף קינג: "אם הם אנשים נורמליים, למה הם צריכים תקציב קהילתי משלהם?".


ישיבת מועצת העירייה בגן דוידסון (צילום: ארנון בוסאני)

ישיבת מועצת העירייה בגן דוידסון (צילום: ארנון בוסאני)


יש לציין כי לבקשתו של חבר המועצה צור אמר ראש העיר ליאון כי מוטב שהדברים לא היו נאמרים, ואף הוסיף כי עיריית ירושלים בראשותו דואגת לצרכי כלל האוכלוסיה הירושלמית.

יו"ר התעוררות שוורץ מציין הבוקר כי "מילים חשוכות ונבזיות שנאמרו על ידי חברי מועצה שאמורים לשרת את כל תושבי העיר. ההצעה שהעליתי אתמול בישיבת המועצה, נוגעת לדיני נפשות. היחס מלא השנאה והמילים המזעזעות שנאמרו, הן המשך ישיר של מדיניות שהביאה את ירושלים לתחתית מדד הגאווה. כשאלו חברי הקואליציה של משה ליאון – לא פלא שזה המצב של ירושלים, שרק לפני שמונה שנים ידעה את הרצח המזעזע של שירה בנקי ז"ל שהתבסס כולו על שנאה והסתה. הגיע הזמן שבירושלים יהיה מקום לכולם ולכולן".

יו״ר האגודה למען הלהט״ב הילה פאר: "אלו אמירות חשוכות ושטופות שנאה שמזכירות לנו למה כל אחד ואחת צריכות לצעוד בירושלים ובכל הארץ. כמעט 8 שנים עברו מאז ששירה בנקי ז״ל נרצחה בגלל שנאת חינם בירושלים ונראה כי חברי המועצה לא למדו דבר. העובדה שראש העיר משה ליאון לא גינה בתקיפות את ההסתה הזאת היא חרפה. מדד הגאווה השנה מראה אפס עשייה של עיר הבירה של ישראל למען הקהילה הגאה, העיר מדורגת בתחתית הדירוג בכל התחומים וזו נורת אזהרה לעיריית ירושלים ולכולנו – שמבקשים להיאבק על המקום שלנו בעיר במצעד של הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים ב-1.6.23".

אלון שחר, מנכ״ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות בתגובה לדברים במועצת העיר אתמול: ״אנחנו להט"ביות תושבות ירושלים לא פחות מכל אחת אחרת, ונמשיך להלחם על זכותנו להתקיים בעיר הזאת ובכל מקום. אני קורא לכל תושבות העיר לעמוד לצידנו כנגד השנאה הקשה שמוטחת בנו, על ידי נבחרי הציבור של כולנו, ולצעוד יחד איתנו במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ביום חמישי הבא, הראשון ביוני. בימים אלה, כשיחסה של עיריית ירושלים לתושבי העיר הלהט"בים מגיע לפתחו של בית המשפט העליון, לא מפתיע לשמוע התבטאויות כאלה יוצאות ממועצת העיר. לא מפתיע אבל עדיין מכאיב ומכעיס. אני מדגיש ואומר – לכל להט"ב ולהט"בית יש מקום בירושלים, אנחנו נילחם על זה ולא נוותר. נתראה ביום חמישי בשבוע הבא במצעד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נועה

    כל העיר אתם וכל הלהטב פשוט ביריונים ולא מקבלים שלאנשים אחרים יש דעות שונות משלכם

  2. יהודי גאה

    מה אתם מתלהמים, אתם אנשים חולים שמחפשים לגיטימציה להיות שווים, אבל אתם לא. אתם פסיכולוגית חולים בראש. אז חבר המועצה ענה יפה "יש פסיכולוגים, יש פסיכיאטרים…". נו מה לא בסדר?? לכו לקסל סיוע לחולי נפש שלכם במקום להתלהם.

    ירושלים היא עיר הכי קדושה בעולם… אין לכם מה לחפש שם.

    זהו. חפשו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר