מצעד הגאווה 2023 בירושלים (צילומים: כל העיר)
מצעד הגאווה 2023 בירושלים (צילומים: כל העיר)

מצעד הגאווה 2023 בירושלים: כ-30,000 צועדים וצועדות

מצעד הגאווה לשנת 2023 הגיע לסיומו ללא אירועים מיוחדים, כשאל מול רבבות המשתתפים, נרשמו הפגנה של כ-30 פעילי להב"ה אשר מחו נגד קיום המצעד. כ-2,000 שוטרים שמרו על הסדר הציבורי, ובמשטרה מדווחים כי המצעד עבר ללא אירועים מיוחדים

פורסם בתאריך: 28.5.23 21:26

עדכון אחרון: 1.6.23 21:25

כ-30,000 צועדים וצועדות השתתפו היום, חמישי (1.6.2023) במצעד הגאווה בירושלים, שפתח את אירועי חודש הגאווה בירושלים ובישראל בכלל. מדובר על מספר שיא של משתתפים במצעד, שזוהי שנתו ה-21. לדברי הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות, אשר הפיק את האירוע, שנמשך עד לשעות הערב המאוחרות עם הפנינג חגיגי ומקפיץ בגן העצמאות, השנה נשבר השיא שנרשם במצעד של שנת 2016 – שנה לאחר רצח שירה בנקי ז"ל, אז השתתפו במצעד כ-25,000 צועדין וצועדות.


מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)

מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)


מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)

מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בניות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)

מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)


מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)

מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)


מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)

מצעד הגאווה 2023 (צילום: כל העיר)


 

 

חודש גאווה שמחה: היום, חמישי, 1.6.2023, אירועי חודש הגאווה בישראל יוצאים לדרך, עם מצעד הגאווה בירושלים, שייערך זו השנה ה-21. כמיטב המסורת, המצעד ייצא מגן הפעמון דרך מרכז העיר עד לגן העצמאות, שם יתקיים הפנינג הסיום. בשל קיום המצעד – יהיו הסדרי תנועה חלופיים במרכז העיר, כבישים ייחסמו לתנועה למשך שעות ארוכות גם בתוואי המסלול וגם בצירים המקבילים וצפויים עומסים כבדים באזור כולו. לפיכך, במשטרת ירושלים ובבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים, שאמון על הפקת המצעד, ממליצים להגיע למקום בתחבורה הציבורית.

כאלפיים שוטרים, לוחמי מג"ב גלויים וסמויים ומתנדבים, בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, יפעלו לאורך ציר הצעדה, בשטחי הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה.

במשטרה מדגישים כי יפעלו "לצמצם ככל הניתן את הפגיעה במרקם החיים באזור, תוך שמירה על מהלכה התקין של הצעדה, בה צפויים להשתתף אלפים".

חלק ממאמץ זה של המשטרה כולל את קיומו התקין של מבחן הבגרות שיתקיים ביום חמישי לחלק מתלמידי בית הספר לאומניות, שנמצא בסמוך למקום הכינוס של המצעד בגן הפעמון. מפקד המחוז תורג'מן הנחה את פקודיו להודיע לתלמידים ולהורים כי תתאפשר הגעה ויציאה סדורה מבית הספר לאורך כל הזמן, וביקש להקפיד כי לא תהיה כל הפרעה לתלמידים, שגם כך לחוצים.

מסלול הצעידה
הצועדים יתכנסו בגן הפעמון החל מהשעה 15:00, ובשעה 17:00 לערך ייצאו בצעדה במסלול הבא: גן הפעמון > דוד המלך > פלומר > קרן-היסוד > קינג-ג'ורג' > הלל > מנשה בן-ישראל > גן העצמאות.


מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)

מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)


הנחיות כלליות לציבור
– לא תותר כניסה למתחמי המצעד (שטח הכינוס, תוואי המצעד ושטח סיום המצעד) עם כלי נשק מכל סוג.
– חל איסור על הטסת רחפנים\כלי טייס מכל סוג שהם.
– כניסה למסלול המצעד תתאפשר אך ורק דרך שטח הכינוס בגן הפעמון, בכיכר פריז, ברח' דוד המלך (בסמוך לכיכר פלומר) וברח' הסתדרות/שמאי- שם השוטרים והמאבטחים יערכו בידוק בטחוני עפ"י הצורך בכניסות. כמו כן, יציאה ממסלול המצעד תתאפשר אך ורק מהמקומות שפורטו לעיל (פרט למקרים חריגים).


מפת מצעד הגאווה 2023 בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

תוואי מצעד הגאווה 2023 בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


הסדרי התנועה
* החל מהשעה 14:00 לערך, יסגרו לתנועה הרחובות בתוואי הצעדה: קרן היסוד, פלומר, קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל. כמו כן יסגרו לתנועה גם הרחובות המובילים אליהם, בהם: אגרון, אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, עזה (מארלוזרוב עד כיכר פריז), שמואל הנגיד, אבידע, קק"ל, ההסתדרות, המלך דוד מצומת פלומר (יישאר פתוח מצומת המכס לתושבי השכונה ומשם שמאלה לקריב), דוד מרכוס, ז'בוטינסקי עד דוד המלך, יצחק קריב, דוד רמז, אמיל בוטה ואליהו שמע (תתאפשר יציאה ליצחק קריב).

* צירי התנועה שיסגרו יפתחו באופן מדורג עם התקדמות המצעד, ונעדכן על כך בהתאם.

בין הצירים שיוותרו פתוחים: דרך חברון, חטיבת ירושלים, מנהרת צה"ל, חיים בר לב – לשני הכיוונים.

חניית נכים – תתאפשר בחניון נכים בגן הפעמון.


מתוך מצעד הגאווה 2021 (צילום: מולי גולדברג)

מתוך מצעד הגאווה 2021 (צילום: מולי גולדברג)


במקביל למצעד, כמדי שנה, תתקיים מחאה נגד קיומו של המצעד. המחאה תתקיים בגן בלומפילד הנמצא מול גן הפעמון (מעברו השני של הכביש). "משטרת ישראל תאפשר את קיום המחאה כחוק במתחם שהוקצה לכך, זאת בהתאם לתנאים שהועברו למארגנים כולל דרכי ההגעה אל מתחם המחאה ולא תאפשר אלימות או הפרת סדר מכל סוג שהיא", נמסר מהמשטרה.

ציר ההגעה למתחם המחאה יהיה דרך מרכז מורשת בגין שהוגדרה "נקודת כינוס" למשתתפי המחאה. הגעה לשטח הכינוס תעשה מכיוון דרך חברון לכיוון גשר הסינמטק. משם יצאו המשתתפים דרך רחוב נבון לכיוון גן בלומפילד דרך רחוב הצייר יעקב שטיינדרהט. ההגעה למתחם המחאה תתאפשר רק בציר שפורט. המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ומהלכו התקין של המצעד.

"לאור העומסים הצפויים, הנהגים מתבקשים לגלות סבלנות, להישמע להוראות השוטרים, ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעות התקשורת וערוצי הדיגיטל של המשטרה", אומרים במשטרת ירושלים. אפליקציית הניווט WAZE תעודכן ברחובות החסומים ומיד עם פתיחתם לתנועה. למידע נוסף, ניתן לפנות למוקד המידע 110 של משטרת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בתיה

    כל מי שיעז להתלונן על "פרובוקציה" או "חסימת כבישים אנרכיסטית", אני פה להזכיר שמצעד הדגלים חסם את העיר וסגר לחלוטין את כל הרובע המוסלמי. (כאילו לא מספיק ש40 מהתושבים בבירה לא יכולים להחליט על גורלם פה, צריך גם לנצל את זה לרעתם?)
    לעומת זאת, המצעד הזה הולך במרחב הציבורי הירושלמי כדי להזכיר שירושלים אינה רק לחרדים וחרד"לים ולעודד סובלנות ושוויון ואהבה. בלי זה אין דמוקרטיה ובלי דמוקרטיה (שעקרונותיה הם חופש מדת ושוויון זכויות גם לחילוני)- לא הייתה קמה ישראל.

  2. אורן

    חשבתי שסיימנו עם מצעד הבושה בירושלים הקדושה.
    חרפה.בזוי.

  3. אופיר ירושלמי גאה

    אני עדיין לא מבין למה יש מתנגדים למצעד בירושלים – שנערך בצורה מאוד סובלנית ומחבקת – נגד שנאה ובעד דו קיום וחיה ותן לחיות . להבדיל מהמצעדים בת"א אין בו "מופעי חשפנות" , כך שבאמת אפשר לומר שיש בו התחשבות רבה למרקם החיים בעיר. – נכתב ע"י אופיר – סטרייט ,שמשתתף כמעט קבוע במצעד רק בירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר