יוסי חביליו, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: רן מלמד)
יוסי חביליו, בניין העירייה בכיכר ספרא (צילומים: רן מלמד)

גינת משחקים, גן ילדים ועוד: עיריית ירושלים תפקיע שטחי ציבור לטובת בתי כנסת?

ועדת ההקצאות העירונית צפויה לאשר בית כנסת בגינת שמורק בקרית היובל, בית כנסת במקום גני ילדים באזור המלך דוד, בית כנסת נוסף ברמת שרת ועוד. סגן ראש העיר יוסי חביליו טוען כי בשל הקרבה לבחירות עולה חשש ל"השחתת המינהל התקין". העירייה: "לפי הנחיות היועמ"ש לעירייה אין למנוע את הפעילות השוטפת של ועדת ההקצאות"

פורסם בתאריך: 31.5.23 20:41

עדכון אחרון: 4.6.23 07:50

עיריית ירושלים תפקיע מתחם גני ילדים באזור חילוני בעיר לטובת בניית בית כנסת חרדי – כך פורסם אמש (מוצ"ש) ב"חדשות סוף השבוע" של חדשות 12. הפרסום הזה בחדשות 12 מצטרף לפרסום בשבוע שעבר ב"כל העיר" על טענות שמעלה סגן ראש העיר יוסי חביליו על פעילות ועדת ההקצאות העירונית בתקופה של כחצי שנה לפני הבחירות.

כידוע, חמישה חודשים נותרו עד לבחירות המוניציפאליות (שיתקיימו ב-31.10.23), ולמרות שנדמה כי מערכת הבחירות הנוכחית תהיה רדומה ומנומנמת, ואולי בעיקר כי היא צפויה להיות כזאת, עולה החשש מצד גורמים שונים כי מגרשים ומבנים שונים בירושלים יימסרו כסוג של אתנן פוליטי עד לקיום הבחירות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה ברמת שרת? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לפיכך, במכתב דחוף ששיגר השבוע סגן ראש העיר יוסי חביליו הוא דורש כי ועדת ההקצאות העירונית לא תשוב ותתכנס (יצוין כי לוועדה נקבע מועד ליום רביעי הקרוב, 7.6) עד לאחר הבחירות. המכתב נשלח לראש העיר משה ליאון, למשנה לראש העיר ויו"ר ועדת ההקצאות חיים כהן (מסיעת ש"ס), למנכ"ל העירייה איציק לארי וליועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלי מלכה.

"קיומה של ועדת הקצאות חמישה חודשים לפני בחירות – היא בגדר השחתת המינהל התקין ומיסוּד השחיתוּת", אומר חביליו בכעס בשיחה עם "כל העיר". "לא יעלה על הדעת ששטחי ציבור ונכסים עירוניים יימסרו כאתנן פוליטי. יש לי חשש ממשי שההתעקשות של עיריית ירושלים לאשר הקצאות בתקופת הזמן הזו – נועדה בכדי לרצות גורמים ספציפיים לקראת ה-31.10, וזאת למרות שבית המשפט קבע שלא מבצעים פעולות בעלות השלכות ארוכות טווח בחצי השנה שלפני הבחירות. אלו זמנים רגישים בהם צריך לשמור על עירנוּת מוגברת – ולהקפיד שבעתיים שהקוּפה העירונית והקרקעות העירוניות לא נבזזות".


גינת שמורק, קרית היובל צילומים התעוררות, אורן בן חקון

גינת שמורק, קרית היובל (צילומים: התעוררות, אורן בן חקון)


 

 

עיקר זעמו וחששו של חביליו נובע מהעלאת הקצאות לבתי כנסת בגן שמרוק בקרית היובל ואחד נוסף ברמת שרת, במקומות שלדבריו אין בהם צורך, כמו גם הקצאות של שטחים ומבנים נוספים.

במכתב ששלח חביליו הוא כתב, בין השאר: "לפי פסיקת בית המשפט העליון, יש להימנע בתקופה הסמוכה לבחירות מקבלת החלטות בנושאים בעלי משמעות ארוכת טווח שאין דחיפות או נחיצות לקבלן".


יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)

יוסי חביליו (צילום: מצילים את ירושלים)


עוד הוא ציין במכתבו: "הליך הקצאת מקרקעין הינו הליך ארוך, בעל השלכות שאינן הפיכות או קשה לשנותן, יצויין גם כי מקרקעין הוא משאב במחסור בעל ערך גבוה מאוד מאוד. לאור האמור, אני סבור כי בתקופה של 6 חודשים יש להפסיק את הליך הקצאות המקרקעין".

לטענת חביליו, כפי שהיא עולה מהמכתב, חוות דעת דומה הוא הוציא בעצמו לפני אי אילו שנים, כשכיהן כיועץ המשפטי של עיריית ירושלים, וכי בתי המשפט קיבלו את חוות הדעת. "לשמחתי, גם היועצים המשפטיים שבאו אחריי, קיבלו על עצמם חוות דעת זו, וכך למשל במסגרת דיון שנערך לאחרונה בעתירה כנגד הקצאת בית כנסת בגינת שמורק בקרית היובל, העלה בא כוח העירייה את הנושא בפני בית המשפט", כך ציין במכתב.
את המכתב הוא מסיים, כאמור, בדרישה שלא לאשר עוד הקצאות: "לאור האמור, הנכם נדרשים להודיע כי עד הבחירות לא יתקיימו הליכי הקצאה כל שהם, לרבות בהתייחס להליכים שכבר התחילו ולא תכונס וועדת ההקצאות".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לפי הנחיות היועץ המשפטי לעירייה אין למנוע את הפעילות השוטפת של ועדת ההקצאות המקצועית, ואף לא את פעילותה של הוועדה המייעצת להקצאות, בכפוף להקפדה על הכללים והחוקים המחייבים. על פי חוות דעת היועץ המשפטי לעירייה, מן הראוי שבמשך 3 החודשים שלפני מועד הבחירות, לא יובאו לאישור מועצת העיר הסכמים של עשייה במקרקעין, נוכח השפעתם לטווח הארוך והמשמעות הכלכלית הגדולה של עסקאות כאלה. במסגרת זאת ייתכנו חריגים לכלל, ובכל מקרה, יש לבחון כל מקרה לגופו ובהתאם לנסיבות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גר בירושלים

    יתכן שחבליו צודק ויכול להיות שלא
    אבל אני הייתי בודק האם הוא בכלל גר בירושלים וזכאי להיות חבר מועצה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר