בני בירנצוויג (צילום: אלבום פרטי)
בני בירנצוויג (צילום: אלבום פרטי)

היום, שלישי, יום הבליינד-דיי: כך נראים חייו של בעל לקות ראייה בירושלים

יום 'הבליינד דיי' להעלאת המודעות עבור עיוורים כשמו כן הוא: יום שבו הסטיגמות על לקויי הראייה צריכות להתפוגג ולהיעלם מן העולם | טור דעה

פורסם בתאריך: 6.6.23 18:06

ירושלים היא העיר עם מספר העיוורים ולקויי הראייה הגבוה ביותר בישראל. מדי יום מסתובבים ברחובות העיר אלפי אנשים אשר נושאים תעודת עיוור, אבל מה אתם באמת יודעים עליהם? עלינו?


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בארמון? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


עיוורים לקויי ראייה מנהלים לרוב חיי שיגרה כמו כולם. אנחנו בעלי משפחות, עובדים למחייתנו ובעלי חיי חברה עשירים, בדיוק כמו אלו שאינם בעלי לקות ראייה. אולם לקות הראייה והעיוורון שלנו באים לידי ביטוי כאשר אנו צריכים להתנהל במרחב הציבורי.

נסיעה שגרתית באוטובוס או ברכבת הקלה עלולה להוות אתגר, וזאת מכיוון שאנחנו לא יכולים לראות מה קורה מסביבנו. כל מכשול שגרתי, בין אם זאת לבנה שנפלה מהקיר או רהיט שזרוק ברחוב, עלול להוות סכנה עבורנו.

 

 

אך מה קורה בעיר רוויות בנייה, כמו ירושלים, כאשר המכשולים הללו הולכים ומתגברים? עבודות הרכבת הקלה שהולכות ומתרבות בכל העיר, כמו גם עבודות התשתית והבנייה למגורים, מהווים אתגר רציני עבור אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה. כל שינוי הכי קטן שמבצעים פועלי הבניה, כל הסדר תנועה חדש – עבורנו מדובר בפרויקט מורכב שצריך ללמוד ולהכיר על מנת להתהלך בבטיחות במרחב הציבורי.

אנחנו רוצים שתתייחסו אלינו כשווים, אך עם מוגבלות שמצריכה לעיתים עזרה. לכן, אם אתם רואים עיוור או לקויי ראייה הולך בשוק מחנה יהודה, או בקניון, או ברחוב, או בתחנות האוטובוס הפזורות ברחבי השכונות – תציעו לו עזרה בעדינות. תשאלו אותו אם הוא מסתדר או שהוא צריך את עזרתכם? עבורכם זאת אולי עזרה קטנה, אך עבורנו זה יכול להיות עולם ומלואו.

יום 'הבליינד דיי' להעלאת המודעות עבור עיוורים ולקויי ראיה כשמו כן הוא: יום שבו הסטיגמות על הקהילה שלנו צריכות להתפוגג ולהיעלם מן העולם.

מקווה שתרמתי במשהו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר