כביש מעלה הדרגה המורחב (צילום: שי שחר)
כביש מעלה הדרגה המורחב (צילום: שי שחר)

הקלה על עומסי התנועה בהר חומה? נתיב נוסף ליוצאים מהשכונה בכביש מעלה דרגה

השלב הראשון בפרויקט הרחבת כביש מעלה דרגה, המשמש את תושבי הר חומה ביציאה לכיוון דרך חברון, הגיע לסיומו. האם זה הפתרון לכביש הפקוק בבקרים?

פורסם בתאריך: 13.7.23 17:02

תושבי הר חומה מכירים היטב את הריטואל – פקקים ועומסים בכל בוקר ביציאה מהשכונה, בכל היציאות מהשכונה. בשנים האחרונות מנסה עיריית ירושלים לטפל בבעיה הכאובה, פעם עם רמזרור, פעם כיכר ופעם כביש חדש היוצא מהשכונה שממשיכה להתרחב.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בסוף השבוע הקרוב פתרון נוסף עתיד להתחיל לפעול, ואולי, רק אולי, סוף-סוף גם יביא להקלה על עומסי התנועה ביציאה מהר חומה. מדובר על פרויקט הרחבה כביש מעלה דרגה, שבו הסתיים השבוע השלב הראשון בפרויקט. הכביש, כידוע, מחבר את הר חומה עם דרך חברון, ובמהלך העבודות שיזמה עיריית ירושלים (וביצעה החברה העירונית מוריה) כבר בסוף השבוע יתווסף נתיב נוסף ליוצאים מהשכונה, כשהמטרה, כאמור, להקל על התושבים ולצמצם את עומסי התנועה באזור.


כביש מעלה הדרגה המורחב (צילום: שי שחר)

כביש מעלה הדרגה המורחב (צילום: שי שחר)


כביש מעלה הדרגה המורחב (צילום: שי שחר)

כביש מעלה הדרגה המורחב (צילום: שי שחר)


 

 

"במסגרת השלב השני למיזם, אשר יימשך כחודשיים וחצי, יורחב כל כביש מעלה דרגה לשני נתיבים לכל כיוון", נמסר ל"כל העיר". "בכל אורך הכביש, כ- 340 מטר, ישולמו כלל עבודות פיתוח המדרכות, התקנת גופי התאורה ועבודות הגינון".

"הרחבת הכביש היא בשורה של ממש לתושבי ירושלים בכלל, ולתושבי חומת שמואל, גילה והסביבה בפרט ותקל על הגישה לשכונת חומת שמואל וממנה ועל עומסי התנועה באזור", מציינים בעירייה.

"הרחבת הכביש היא חלק ממהפכת התשתיות העוברת על העיר, אשר במסגרתה מבוצעות עבודות לשדרוג ופיתוח תשתיות, ובניית כבישים חדשים ובטיחותיים", עוד מציינים בעירייה. "כל זאת לצד המשך קידום העבודות על קווי הרכבת הקלה השונים ברחבי העיר, ופיתוח תחבורת הסעת המונים, הלכתיות ושבילי אופניים בכל רחבי העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עוז

    יוזמה מבורכת אבל לצערי זה עדיין לא מושלם.
    הרמזור אחרי הפניה שמאלה יוצר המון בעיות ולכן עדיין יש פקק במעלה דרגה.
    1. אחרי הפניה שמאלה, הכביש צר ורכבים מאיטים בגלל משאיות.
    2. רכבים עוצרים בתחנת האוטובוס וזה גורם לאוטובוסים לחסום נתיב.

  2. יןני

    רק מקווה ששני הנתיבים יהיו עם שוליים, ולא כמו שהיו עד עכשיו.

  3. יוני

    בתכלס זה לא מה שיפתור את הבעיות, מה שצריכים לעשות זה מנהרה קצרה שתחבר את הר חומה לבגין, צריכים לצאת בקמפיין "חיבור הר חומה לבגין" כך תהיה הפרדה מפלסית, ויהיה ויסות של התנועה באופן מיטבי, הר חומה לא שווה פחות מכל שכונה אחרת בירושלים….

  4. דני

    פתוח כבר שבוע ובאמת יש קצת הקלה בפקקים, אבל הבעיה האמיתית היא ששתי היציאות מהשכונה בעלת 30,000 התושבים מתנקזות לאותו ציר, ככה שאין באמת דרכים חלופיות ואם דרך חברון פקוקה בהכרח יהיה פקק בשתי היציאות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר