רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

"בוחרים בהרים": לקראת הבחירות המוניציפליות – קמפיין למען הרי ירושלים

קואליציית הארגונים למען הרי ירושלים השיקה באחרונה את קמפיין 'בוחרים בהרים', שמטרתו היא להוביל את המתמודדים בבחירות לעיריית ירושלים להתחייב לשמור על השטחים הפתוחים ולפעול להקמת גן לאומי שישמור על השטח בעתיד מפני תכניות פיתוח

פורסם בתאריך: 17.7.23 08:03

הושק הקמפיין הירוק למען הרי ירושלים – לא, לא מדובר בסיעה או מפלגה חדשה אשר מתכוונת להתמודד בבחירות לעיריית ירושלים (בינתיים לפחות), אלא באירוע שיזמה קואליציית הארגונים למען הרי ירושלים בשבוע שעבר, שבו הוצג קמפיין 'בוחרים בהרים'.

מטרת הקמפיין היא לדרוש מהמתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות הקרובות להתחייב לשמור על השטחים הפתוחים בהרי ירושלים ולפעול להקמת גן לאומי שישמור על השטח בעתיד מפני תכניות פיתוח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 4 חדרים בפסגת זאב? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בין היתר בגופים המארגנים נמצאים החברה להגנת הטבע, תנועת התושבים "מצילים את הרי ירושלים", מטה המאבק לבינוי שפוי, תנו לחיות לחיות, רמות למען הסביבה, ועד עין כרם, נציגי תושבים מהר-נוף וקבוצות תושבים נוספות מהעיר והסביבה, בין היתר גם ממבשרת ומטה יהודה.


השקת קמפיין 'בוחרים בהרים' (צילום: מצילים את הרי ירושלים)

השקת קמפיין 'בוחרים בהרים' (צילום: מצילים את הרי ירושלים)


"במהלך הערב הוצגו איומי הפיתוח שקיימים על הרי ירושלים ומאיימים על 20 אלף דונם של יער, שהם הריאה הירוקה הגדולה ביותר במרכז ישראל לטענת המארגנים", נמסר ל"כל העיר". "בין התוכניות גם תוכנית רכס לבן המפורסמת, אותה התחייב ראש העיר באפריל אשתקד לא לקדם והציג תוכנית חלופית שכרגע לא ברור אם מקודמת גם כן. המתנגדים לתכניות טוענים כי עשרות אלפי עצים ייכרתו ועשרות מעיינות יתייבשו אם תוכניות אלו ייצאו לפועל, ומצביעים על התחדשות עירונית כפתרון המרכזי למחסור הדיור בירושלים".

 

עודד כספי, מנהל תנועת מצילים את הרי ירושלים: "בנייה מחוץ לעיר היא לא רק פגיעה בטבע ובמעיינות של כולנו, אלא גם מחלישה את השכונות הוותיקות, מגבירה את בעיית הפקקים ופוגעת בעסקים קטנים, תושבים וותיקים ותחבורה ציבורית. זה לא רק מאבק סביבתי, זה מאבק על איכות החיים של כל התושבים בירושלים והסביבה. ועל זה אף ירושלמי לא מוכן להתפשר".


השקת קמפיין 'בוחרים בהרים' (צילום: מצילים את הרי ירושלים)

השקת קמפיין 'בוחרים בהרים' (צילום: מצילים את הרי ירושלים)


אחרי שבחודש פברואר האחרון ניצחו המתנגדים בעתירה שהגישו נגד תוכנית "ההפרדה המפלסית בצומת אורה", הגישו היזמים וביניהם גם גורמים עירוניים ערעור לבית המשפט העליון על מנת שלא יחויבו בהכנת תסקיר השפעה על הסביבה. נראה כי המאבק על עתידו של השטח לא נרגע ובחודשים הקרובים יעשו המתנגדים כל מאמץ להפעיל לחץ על המתמודדים בבחירות ובפרט על ראש העיר- להתחייב לשמור על השטח ולהימנע מקידום תכניות פיתוח עליו.

"המארגנים הציגו בין היתר כי הם מייצגים עשרות אלפי תושבים, השווים ל-4-5 מנדטים, ומתחייבים שלא להצביע למי שלא יתחייב לאמץ את חזונם להקמת גן לאומי בהרי ירושלים, וקידום פתרונות דיור בהתחדשות עירונית, השקעה בשכונות הוותיקות וחיזוק ירושלים פנימה", עוד נמסר. "בהמשך הכריזו המארגנים כי יקיימו פאנל פוליטי גדול ומשמעותי שיעסוק בכל נושאי הסביבה בעיר ואליו יוזמנו כל המתמודדים בבחירות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר