המחאות והעימותים בין המפגינים לשוטרים (צילומים: דוברות המשטרה, שרון לנגר, מחאת הסטודנטים והסטודנטיות)
המחאות והעימותים בין המפגינים לשוטרים (צילומים: דוברות המשטרה, שרון לנגר, מחאת הסטודנטים והסטודנטיות)

אחרי צמצום עילת הסבירות: מפגינים חסמו את כביש בגין – לראשונה, המשטרה הפעילה "בואש"

יממה סוערת בירושלים: מאז שעות הבוקר נחסמן צירים רבים באזור הכנסת על ידי אלפי מפגינים. לראשונה מאז תחילת ההפגנות - המשטרה הפעילה "בואש"

פורסם בתאריך: 24.7.23 07:57

עדכון אחרון: 24.7.23 17:30

***עדכון***

חוק צמצום עילת הסבירות אושר היום (שני, 24.7), ומיד לאחר האישור בכנסת התגברו המחאות וההפגנות בירושלים. מאות מפגינים ירדו לכביש בגין, שנחסם לתנועה לשני הכיוונים. עשרות המשיכו משם והחלו בחסימה של כביש 16 בצומת גבעת מרדכי. המשטרה במקום ופועלת לפתוח את הצירים.

החל מהשעה 18:00 ועד לסביבות חצות חסמו אלפים את כיכר אגרנט.

***עדכון***

ההצבעות הסופיות של חוק צמצום עילת הסבירות צפויה להתחיל בסביבות השעה 15:15, ולאחר שניסיונות הפשרה קרסו בזו אחר זו – המפגינים נגד המהפכה המשפטית צפויים להסלים את המחאה בשעות הקרובות. משטרת ירושלים ערוכה במקום בכוחות מתוגברים.

מארגון המחאה הירושלמי 'שומרים ושומרות על הבית המשותף' נמסר: "לצערנו, ממשלת ישראל סירבה לדון בהצעות הפשרה שהונחו על אף נכונות ראשי האופוזיציה לקדמן. מדובר בסירוב חסר אחריות, שמדגים את קיצוניותה של המנהיגות העומדת בראשנו, ועלול להביא אותנו לסיפו של חורבן בית שלישי. כל זמן שהממשלה מסרבת לעצור את החקיקה ולקרוע את העם, אנחנו נמשיך למחות. נמחה על הרצון להעניק כח נטול רסן למקבלי ההחלטות. נמחה על השיסוי והכוחניות, נמחה על הפגיעה במערכת המשפט ועל פירוקה של החברה הישראלית מבפנים, ערב תשעה באב".

עוד נמסר: "אנחנו קוראים לחברי הקואליציה – הצביעו נגד החקיקה החד צדדית. אל תתנו לקיצוניים שבכם להביא אותנו לחורבן. עצרו את מדרון החקיקה, וחתרו לחקיקה רק בהסכמות רחבות. אנחנו נמשיך לקרוא להסכמות רחבות, תוך עמידה נחושה על הקווים האדומים: מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות; שמירה על עצמאות מערכת המשפט ויכולתה להגן על זכויות אדם ומיעוטים. גם ברגע שובר הלב הזה, חייבים לזכור – תפקידנו הוא לשמור על הבית המשותף של כולנו. המנהיגות שלנו נכשלה בכך, וכעת זה תפקידנו. בואו לכנסת עכשיו להגן על הדמוקרטיה הישראלית".



לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


***עדכון***

בשעתיים האחרונות עצרה המשטרה בצירים הסמוכים לכנסת 6 מפרי סדר שחסמו את הצירים ולא נשמעו להוראות השוטרים במקום (זאת בנוסף לשלושה עצורים בהפגנה שהתרחשה הבוקר מול בית של שר הכלכלה ניר ברקת בבית הכרם).

ממשטרת ירושלים נמסר כי "מספר מפרי סדר התעמתו עם השוטרים, ומעבר לחסימות הצירים, ניסו להפיל ולהזיז גדרות בכדי לחסום את הצירים. באחד המקרים הושלך רימון עשן. לאחר שמפרי הסדר המשיכו להתפרע ולא נשמעים לשוטרים ולהוראות להתפנות מהצירים, המשטרה ממשיכה לפעול באזור גם בשעה זו למעצר מפרי סדר ולהדיפתם עם שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר נגד אלו המנסים לשבש את הכניסות לכיוון הכנסת".

עוד אומרים במשטרה: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר מחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעויות והפרת סדר הציבורי ותפעל בכלים שברשותה נגד פורעי חוק וסדר באשר הם".


חסימת ציר רופין (צילום: מחאות הסטודנטים והסטודנטיות)

חסימת ציר רופין (צילום: מחאות הסטודנטים והסטודנטיות)


 

 

היום, שני, 24.7, צפויה הכנסת (אלא אם הפשרה שעליה מדברים ביממה האחרונה תצא אל הפועל) לאשר בקריאה שנייה ושלישית את חוק צמצום עילת הסבירות, ולאור זאת צפוי יום סוער של מחאות, הפגנות וחסימות כבישים ברחבי ירושלים בדגש על אזור הכנסת/כיכר אגרנט.

החל משעות הבוקר החלו התארגנויות של מוחים ומפגינים ברחבי העיר.

בשעות הבוקר המוקדמות נעצרו שלושה מפגינים שחסמו את פתח ביתו של שר הכלכלה ניר ברקת ברחוב המייסדים בבית הכרם, זאת לאחר שקשרו את עצמם במקום בניסיון למנוע את יציאתו מביתו.

בהמשך, התארגנה מחאה במתחם בית הספר ליד"ה, שם עיכבה המשטרה לחקירה שני מפגינים שברשותם נתפסו אזיקים וכלי קשירה נוספים, כשמטרתם היתה ככל הנראה לחסום את כביש הגישה לכנסת.

מנגד, מאות מפגינים הצליחו לחסום את כביש רופין – כביש גישה נוסף לכנסת – כאשר אזקו את עצמם אחד לשני ונשכבו על הכביש. המשטרה נמצאת במקום ומבקשת מהמוחים לפזר את המחאה הלא חוקית ואת חסימת הכבישים רופין/בן צבי.

במשטרה מדגישים: "במידה ומפרי הסדר לא ישמעו להוראות השוטרים, המשטרה תעשה שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר ובכלים שברשותה לפינוי הצירים והדיפת מפרי הסדר".

עוד נמסר מהמשטרה: "בשעה זו מתקיימת מחאה גם בסמוך לכנסת, ומשטרת ישראל ממשיכה לפעול בהיערכות מוגברת בירושלים במטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, ולטפל בכל ניסיון להפר את הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

לו"ז המחאות, ההפגנות והצעדות

7:00 מתיישבים בכנסת ישיבת-שבת עד השעה 9:00.

17:00-10:00 פעילויות מחאה ומאבק במאחז הדמוקרטיה בגן סאקר.

17:00 עולים לכנסת להפגנה בזמן ההצבעה – פרטים ימסרו בהמשך בכפוף ללו״ז הסופי של המליאה.


כאמור, היממה הקרובה צפויה להיות סוערת במיוחד גם בשל אפשרות החקיקה בכנסת, כשחלק מאוד גדול מבין המפגינים גם לא מקבלים את המתווים השונים לפשרה שנמצאים על השולחן.


ההפגנה הבוקר בסמוך לביתו של ניר ברקת בבית הכרם (צילום: יונתן פלג)

ההפגנה הבוקר בסמוך לביתו של ניר ברקת בבית הכרם (צילום: יונתן פלג)


כך או כך, אלו השינויים הצפויים במהלך היום, שני, בהסדרי התנועה:

בעקבות מחאות שצפויות להתקיים צפויים שינויים בהסדרי התנועה וחסימות לסירוגין ברחובות: קפלן, רופין, זוסמן ועזה. בעקבות המחאות הצפויות, ייתכן וייחסמו רחובות/מקטעי רחובות נוספים באזור, וכן ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים.

שוטרים רבים יאבטחו את המחאות ויפעלו להכווין את התנועה ולשמירת הסדר הציבורי.

"ציבור המוחים מתבקש להפגין כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מהפרת הסדר הציבורי, ונדליזם ואלימות מכל סוג שהיא.
כל ניסיון להפר את הסדר ולפעול בניגוד לחוק- יטופל בהתאם", אומרים במשטרה ומוסיפים: "ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים, להימנע ככל שניתן מהגעה עם רכבים לצירים החסומים בזמנים האמורים, להסתייע באפליקציות הניווט ולהשתמש בדרכים חלופיות".

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר