חסימת כביש בגין, שמשת הרכב שנופצה בכביש בגין (צילומים: דוברות המשטרה, רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27 א')
חסימת כביש בגין, שמשת הרכב שנופצה בכביש בגין (צילומים: דוברות המשטרה, רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27 א')

בכי וצרחה "אמא הם שברו את השמשה": צפו בתיעוד ניפוץ שמשת הרכב בכביש בגין

תושבת העיר נסעה עם 3 ילדיה על כביש בגין ונתקעה בחסימות הכביש על ידי מתנגדי הרפורמה/מהפכה משפטית. לאחר שניסתה לעקוף קבוצת מפגינים, אחד מהם ניפץ את שמשת החלון האחורי, וגרם לבהלה ולבכי של הילדים. 2 חשודים נעצרו על ידי המשטרה. קצין משטרה בכיר: "כך לא נראת מחאה, אלא הפרת סדר אלימה, מסוכנת וחסרת כל רסן"

פורסם בתאריך: 25.7.23 18:11

אחרי שבועות רבים של הפגנות ומחאות, נדמה שאתמול, שני (24.7) נחצו לא מעט קווים אדומים. לראשונה, כביש בגין נחסם למשך כשעתיים והכנסת נחסמה לתנועת כלי רכב על ידי המפגינים כמעט מכל כיוון. בנוסף, התרחשו אירועים אלימים, בהם עימותים פיזיים בין שוטרים ומפגינים והשיא – ניפוץ שמשת רכב של תושבת העיר במהלך החסימה בכביש בגין.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

מהצד השני, המפגינים טוענים להעלאת רף האלימות מכיוון השוטרים, ולראשונה מאז החלה המחאה נגד הרפורמה/מהפכה משפטית בירושלים – שימוש בבואש (מכת"זית אשר מטיזה מים עם סירחון) לעבר המפגינים בכביש בגין, דבר שגרם לסירחון קשה לאורך שעות בכביש בגין ובמוקדי ההפגנה בכיכר אגרנט.



ובחזרה לאירוע החמור של ניפוץ שמשת רכב על ידי מפגין: תושבת העיר נסעה ברכבה עם 3 ילדיה על כביש בגין בדיוק בזמן שבו החלו המפגינים נגד הרפורמה/מהפכה משפטית לחסום את ציר התנועה המרכזי של העיר. כשהרכב שלה נעצר על ידי קבוצת מפגינים, היא החלה לצעוק עליהם שלחסום רכב עם 3 ילדים בתוכו זו לא דמוקרטיה אלא דיקטטורה.

לאחר דין ודברים בינה לבין המפגינים, היא ניסתה לעקוף את אותה קבוצת מפגינים ולהמשיך בדרכה – אלא שאז חבט אחד המפגינים עם מוט הדגל בשמשה האחורית של הרכב וניפץ אותה, כשהילדים ברכב צועקים ובוכים בהיסטריה.


שמשת הרכב שנופצה על ידי מפגין בכביש בגין (צילום: דוברות המשטרה)

שמשת הרכב שנופצה על ידי מפגין בכביש בגין (צילום: דוברות המשטרה)


היא לא נרתעה, ירדה מהרכב וניגשה לשוטרים שהיו על הכביש ודרשה מהם לפעול למעצר האדם שניפץ את שמשת הרכב. המשטרה פתחה בחקירה, ושעות ספורות לאחר מכן הוא זוהה בעיר האוהלים בגן סאקר. לפתע נכנסו למתחם בריצה מספר שוטרי יס"מ, שלפו מההמון את החשוד והעבירו אותו לחקירה במרחב ציון. החשוד, בן 45 מהוד השרון, נחקר במהלך הלילה ובמהלך היום שוחרר למעצר בית בעיר לאחר שטען כי מדובר בטעון בזיהוי. בסופו של דבר, בשל ערעור שהגישה המשטרה – החשוד יישאר במעצר עד מחר, אז יתקיים דיון בנושא בבית המשפט המחוזי בעיר.

 

 

מהמשטרה נמסר כי במהלך היום "נעצר חשוד נוסף (39, תושב תל אביב) בחשד למעורבותו בחבלה במזיד לרכב עם אשה וילדיה הקטנים, אתמול במהלך הפרות סדר בכביש בגין בירושלים".

"הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה"

בתוך כך, במשטרת ירושלים מביעים השבוע כעס כלפי התקשורת וכלפי המפגינים, שלטענתם בהפגנה אתמול חצו גבולות. "לצערנו זהו לא אירוע האלימות היחידי שהיה אמש בכביש בגין בירושלים במהלך הפרת סדר והתפרעות אלימה שהייתה במקום על ידי מאות מפרי סדר ופורעי חוק", אומרים במשטרה.



עוד מציינים במשטרת ירושלים כי "השוטרים שהיו בכביש בגין חוו גילויי אלימות פיזית קשים מאוד מצד חלק ממפרי הסדר, שחסמו את הציר, התפרעו, סירבו להתפנות, התעמתו עם השוטרים פיזית, הכו עם מקלות את השוטרים, הבעירו מדורות בכביש, גידפו שוטרים, השליכו רימוני עשן, יידו בקבוקי צבע לעבר שמשת המכת״ז מכיוון אחד המחלפים, שמו מכשולים וסלעים לחסימת הציר, וחלקם אף יידו חפצים לעבר השוטרים שהיו במקום מגשר, כשאחד מהבקבוקים שייודו- פגע בראשו של שוטר".

במשטרה מוסיפים כי חמישה שוטרים נחבלו בכביש בגין באורח קל במקום כתוצאה מאלימות מפרי הסדר, שניים מהם התפנו לקבלת טיפול רפואי.


זריקת חפצים על שוטרים בכביש בגין (צילום: דוברות המשטרה)

זריקת חפצים על שוטרים בכביש בגין (צילום: דוברות המשטרה)


קצין משטרה שפעל במקום סיפר: "שעות רבות פעלנו לאפשר לאלפי המפגינים להביע את מחאתם באזור הכנסת גם כשהם גבלו בהפרת סדר. מה שהיה בכביש בגין היה הכי רחוק שיש ממחאה חוקית, הפרת סדר והתפרעות אלימה לשמה. מעבר לכך שמאות מפרי הסדר פגעו משמעותית במרקם החיים של תושבי ירושלים ומשתמשי הדרך באזור, הם סירבו להתפנות, התעמתו איתנו פיזית, תקפו, התפרעו ואף השליכו לעברנו חפצים מהגובה. כל האזהרות שלנו לא הואילו ושוטרים שלנו נפצעו. השימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר היה הכרחי, וחבל שיש מי שמציג את הפרות הסדר אמש בכביש באופן מעוות לחלוטין, כאילו הייתה זו הפגנה מתואמת, קצרה ושקטה ללא אלימות, שלא פגעה באיש. מדובר בהפרת הסדר מהאלימות ביותר שהיו בירושלים בתקופה האחרונה".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר