אולם מליאת מועצת עיריית ירושלים ללא קרדיט
אולם מליאת מועצת עיריית ירושלים

אישה חרדית במועצת העירייה? זו התוכנית שנרקמת בכיכר ספרא

סיעת 'אחדות ירושלים - הסיעה החברתית' בראשות חבר המועצה אבישי כהן, נציג החרדים הממלכתיים שפרש מ'התעוררות', יציב במקום השני ברשימה "אישה חרדית שתענה על צרכי התושבות"

פורסם בתאריך: 7.9.23 19:44

עוד סיעה מצטרפת למרוץ למועצת עיריית ירושלים בבחירות שיתקיימו ב-31.10.2023. מדובר על סיעה בראשות חבר המועצה אבישי כהן (עצמאי, לאחר שפרש מהתעוררות ביחד עם ימית יואלי-אלה, ר"ג), מחזיק תיק טכנולוגיה וחדשנות.

בסיעה החדשה שהקים – 'אחדות ירושלים – הסיעה החברתית' – מציע כהן בשורה משמעותית ומעניינת – ניסיון להכניס אישה חרדית למועצת העירייה. לראשונה כמובן.

עדיין מוקדם לדעת האם הניסיון יצלח, שכן 'אחדות ירושלים' היא סיעה חדשה וכדי להיכנס למועצת העירייה ידרשו לה כ-10,000 קולות לכל הפחות, אבל עצם ההצבה של אישה חרדית כמועמדת היא כבר בשורה גדולה, וכהן זכה לתמיכה מקרב לא מעט מחברי מועצת העירייה ששמעו על המהלך.

כהן, שהתמודד בבחירות הקודמות כנציג החרדים הממלכתיים מטעם 'התעוררות', נכנס למועצת העירייה באמצע הקדנציה, כחלק מהרוטציה בתנועה, אבל הוא לא אהב את התנהלות הסיעה ולפני כשנתיים (אוקטובר 2021), ארבעה חודשים בלבד לאחר שהחל לכהן במועצה מטעם 'התעוררות', הוא עזב את הסיעה והחל בשיתוף פעולה עם הקואליציה של ראש העיר משה ליאון, ואף זכה בהמשך לקבל לידיו את תיק טכנולוגיה וחדשנות במועצת העירייה.


אבישי כהן (צילום: שרון גבאי)

אבישי כהן (צילום: שרון גבאי)


כעת, במהלך מפתיע, הוא מתכנן להציב אישה חרדית במקום השני, ובכך הוא מאותת לציבור החרדי ונשות הציבור החרדי שהגיע הזמן לשינוי.

את ההשקה הרשמית של הסיעה וכן גם את זהות האישה שתוצב במקום השני ברשימה מתכנן כהן לחשוף בשבוע הקרוב. בשיחה עם "כל העיר" הוא אומר: "כשנתיים וחצי בתפקיד קידמנו עשרות פרויקטים חברתיים למען התושבים ובדגש לקידום מעמד האישה החרדית. ייסדנו את יחידת 'מגן – כיתת כוננות בשכונות העיר' הקמת מערך מתנדבים שכונתיים כמתנדבי משטרה. הלשכה לפניות הציבור בראשותי טיפלה בהצלחה באלפי פניות ציבור מהתושבים במגוון תחומים. קידמנו 'רשת כוללי- ערב' חברתיים לחרדים עובדים. פתחנו 2 מוסדות ממ"ח (ממלכתי חרדי) לבנים ובנות. ייסדנו לראשונה את 'יום הסטודנט החרדי' לסטודנטים/יות ובנוסף מקדמים פרויקטים למניעת נשירה והכוון תעסוקתי. יסדנו את 'פורום העסקים החרדי' המקדם יוזמות מהשטח למען ויחד עם בעלי העסקים – הקמנו כיתות מחשבים לציבור החרדי והכללי וחילקנו עשרות מחשבים למשפחות וסטודנטים/יות חרדיים ועוד".

 

 

על איזה טיקט אתה מתכנן להתמודד?
"איחוד הלבבות והפחתת הקיטוב בין הקהילות בעיר, קידומן ושילובן של נשים חרדיות אשר קולן אינו נשמע ואינו מתבטא בחברה החרדית לאשורה, על כלל גווניה ועוד. צוות הפורום של הסיעה ימשיך לפעול כ'פורום מנהל' לאורך כל הקדנציה, על מנת לסייע בהתוויית מדיניות העירייה והקצאת המשאבים הנצרכים לציבור הכללי בכלל ולציבור החרדי הממלכתי בפרט, להיות אוזן קשבת לרחשי ליבו ולהביא לרווחת העיר כולה על ידי סיוע מקצועי בתחומי החינוך הממלכתי, נוער מתמודד, צעירים, סטודנטים, חיילים, וכן בתחומי העבודה והתעסוקה, חברה וקהילה, תרבות ופנאי, גנים ציבוריים, מרחב שיתופי, תחבורה, ניקיון, דגש על איכות הסביבה, שימור הטבע והמרקם האקולוגי.

"בנוסף, אנו רואים עצמנו כיהודים חרדים וישראלים. ומטרתנו להמשיך את הבשורה ולאחד את עם ישראל תחת קורת גג אחת במדינת ישראל. כולנו – חרדים וחילונים, דתיים וחרדים, בני אותו עם והיסטוריה משותפת. לא עוד שנאה וקיטוב, אלא מאמינים שכל אחד יכול לחיות לפי צו מצפונו וערכיו מבלי לפגוע באחר. בכבוד, בהערכה ובאחדות".

אם אתה צריך לבחור נושא אחד – מהו?
"מעבר לחזון הממלכתי וערך השילוב, נושא 'פניות הציבור' הינו הכלי המשמעותי בעשייה לדעתי. מדי יום אני פוקד את המשרד, עוזר לפונים ומקדם פרויקטים. ההרגשה שאתה עוזר לכל פונה ופותר בעיות בירוקרטיות ועזרה בנושאים כלליים ולא משנה לך מי בצד השני! ממלאת אותך בעשייה אמיתית וטהורה. אני עושה זאת בגאווה גדולה למען התושבים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר