תומר מינץ, יוסי חביליו ולורה ורטון לאחר הסיכום
תומר מינץ, יוסי חביליו ולורה ורטון לאחר הסיכום

"גאים להיות שותפים" – מפלגת המחאה מצטרפת לבחירות בירושלים

'חוזה חדש', המפלגה של ארגוני המחאה נגד הרפורמה/המהפכה המשפטית סיכמו על הצטרפות אל סיעת 'האיחוד הירושלמי' בראשות יוסי חביליו. "לא נוותר על בירתנו ירושלים שהיא הלב הפועם של ישראל ונשמור עליה חופשיה לתמיד"

פורסם בתאריך: 10.9.23 08:38

מפלגת המחאה נגד הרפורמה/המהפכה המשפטית הודיעה בסוף השבוע על הצטרפותה למרוץ הבחירות למועצת עיריית ירושלים. המפלגה 'חוזה חדש' הודיעה על תמיכתה בסיעת 'האיחוד הירושלמי' בראשות יוסי חביליו, ובכך עלה מספר החברות באיחוד ל-5 סיעות – 'מצילים את ירושלים', 'יש עתיד', 'ירושלים דמוקרטית' (מרצ) ו'העבודה'.

ההצטרפות של 'חוזה חדש' ל'איחוד הירושלמי' ממשיכה את מגמת האיחודים בגוש הליברלי בירושלים לקראת הבחירות למועצת העיר. "החיבור הוא חלק נוסף בתוך מהלך פוליטי רחב לאיחוד כל הרשימות המאמינות בערכים ממלכתיים, ליברליים ודמוקרטיים ברוח מגילת העצמאות – וזאת במטרה להחזיר את הרוב הציוני והמתון למועצת העיר ירושלים", אומרים גורמים ב'איחוד הירושלמי'.

כזכור, בשבוע שעבר הכריזו סיעות המרכז-שמאל הירושלמיות על ריצה משותפת, זאת לאחר הסכם שנחתם בין סגן ראש העיר יוסי חביליו ('מצילים את ירושלים') לבין רס"ן בדימ' יעלה ביטון דה-לנגה ('יש עתיד'), חברת מועצת העירייה ד"ר לורה ורטון ('ירושלים דמוקרטית'/'מרצ') וכן רס"ן במיל' ערן בן-יהודה ('העבודה').

"בבחירות המקומיות ב-2018, הציבור הירושלמי המתון איבד מעל 20,000 קולות, כ-4 מנדטים, על רשימות ציוניות וממלכתיות שלא עברו את אחוז החסימה", מסבירים באיחוד את הריצה המשותפת. "בזבוז הקולות הזה הוא שהוביל לכך שב-5 השנים החולפות הציבור המתון היה מיעוט במועצת עיריית ירושלים".


יוסי חביליו, לורה ורטון ויעלה ביטון דה לנגה עם חברי מפלגת 'חוזה חדש'

יוסי חביליו, לורה ורטון ויעלה ביטון דה לנגה עם חברי מפלגת 'חוזה חדש'


 

 

כפי שכבר צוין, 'חוזה חדש' הינה המפלגה של המחאה נגד המהפכה המשפטית. מדובר על תנועה שצמחה מתוך המחאה ומטרתה לייצר חוזה חדש בין האדם לקהילה, בין הקהילה למדינה, ובין הפרט למדינה. התנועה פועלת על מנת להקים ולסייע לרשימות מחאה בכל רחבי הארץ, רשימות אשר קמות על מנת להבטיח שמירה על החיים הליברלים בכל עיר ועיר מדן ועד אילת.

"הגיע הזמן להציל את ירושלים מהכיוון העני, הגזעני והלא-ציוני אליו היא צועדת, ולשחרר את מועצת העיר מהאחיזה של הקיצוניים והאנטי-דמוקרטים", אומר יו"ר ה'האיחוד הירושלמי', סגן ראש העיר חביליו. "זהו שלב נוסף בדרך החשובה שלנו להחזרת הרוב הציוני המתון והליברלי למועצת העיר ירושלים. תחת רשימה אחת, מתקבצים כל מי שמוכנים לשים את האגו בצד – בכדי להגן על ירושלים. הדלת של 'האיחוד הירושלמי' תישאר פתוחה להצטרפויות חדשות שירחיבו את החזית המתונה, הציונית והליברלית".

תומר מינץ, מייסד שותף ב'חוזה חדש' מוסיף: "אנו גאים להיות שותפים באיחוד הירושלמי אשר כל השותפים בו חולקים ערכים ומטרות משותפות. האיחוד יחזק את כוחנו, הגיע הזמן שירושלים תוכל לצעוד קדימה, להיות פתוחה, סובלנית ומגוונת. אל מול האיום הקנאי הקיצוני המנסה להשתלט על כל חלקה טובה בישראל לא נוותר על בירתנו ירושלים שהיא הלב הפועם של ישראל ונשמור עליה חופשיה לתמיד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי

    אולי יקבלו 100 קולות של אנרכיסטים ומחבלים מפגיני קבר שמעון הצדיק.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר