יוסי חביליו בהכרזה על התמודדות לראשות העיר
יוסי חביליו

האם זה מה שיעיר את מערכת הבחירות המנומנמת בירושלים? חביליו הודיע – מתמודד על הראשות

סגן ראש העיר יוסי חביליו, יו"ר 'האיחוד הירושלמי', הכריז על התמודדות לראשות העיר. הוא יתמודד מול משה ליאון, שזוכה לתמיכת החרדים ויהנה גם מקולות רבים בציבור הכללי. "יש לנו הזדמנות אחרונה להסיט את ההגה מהתהום הקיצוני, העני והלא-ציוני אליו צועדת העיר", הוא אמר

פורסם בתאריך: 10.9.23 13:55

האם זה מה שיעיר את מערכת הבחירות המנומנמת בירושלים? סגן ראש העיר יוסי חביליו, יו"ר סיעת 'האיחוד הירושלמי', הכריז היום, ראשון (10.9) על התמודדות על ראשות העיר.

חביליו, שעומד בראש סיעה מאוחדת שכוללת 5 רשימות מהמרכז-שמאל הירושלמי ('מצילים את ירושלים', 'יש עתיד', 'הרשימה הדמוקרטית/מרצ', 'העבודה', ו'חוזה חדש') אמר בהכרזה: "אתמודד בראש הקואליציה הישראלית הרחבה ביותר לראשות העיר ירושלים. אסיט את ההגה מההידרדרות של העיר לתהום של עוני כרוני, הקצנה, קנאות וגזענות. הגיע הזמן שהרוב הממלכתי והליברלי בעיר יחזור לנצח. בשביל ירושלים, ובשביל מדינת ישראל".

חביליו, בן 64, הוא עורך דין במקצועו. בעברו כיהן כיועץ המשפטי לעיריית ירושלים. בבחירות של שנת 2018 עמד בראש רשימת 'מצילים את ירושלים' וקיבל למעלה מ-9,000 קולות. למרות הסכם שהיה לו עם 'התעוררות' על ניהול משא ומתן משותף על כניסה לקואליציה, הצליח ראש העיר משה ליאון לשים מקלות בגלגלי המשא ומתן המשותף וחביליו (ביחד עם לורה ורטון) נכנס לקואליציה של ליאון, בעוד 'התעוררות' נשארה בחוץ. חביליו כיהן כסגן ראש העיר במהלך החצי קדנציה האחרונה, והוא מגיע כעת לבחירות עם מספר הישגים ואף עם רשימת מאבקים שניהל. כך למשל, הוא הוביל עתירה בעד פתיחת הקאנטרי בהר חומה בשבתות, הוא נאבק למען השארת 'ליידי דייויס' בקרית היובל, נאבק למען 'בית טיילור', למען גבעת התורמוסים בארמון הנציב ועוד.

כעורך דין פרטי, התמחה חביליו במשפט ציבורי והוביל עתירות בבית המשפט העליון שעסקו בתחומי הרווחה וסגירת עסקים בשבת בעיר. בשנת 2014 הקים את עמותת צחור הפועלת לקידום עקרונות של שוויון, צדק חברתי ומשפטי, זכויות אדם ומנהל תקין בירושלים. עמותה זו ניהלה מספר מאבקים מתוקשרים בעיריית ירושלים בגין העברת תקציבים לגופים פוליטיים בעיר.


יוסי חביליו (באמצע) עם יעלה ביטון דה לנגה, ערן בן יהודה ופעילים

יוסי חביליו (באמצע) עם יעלה ביטון דה לנגה, ערן בן יהודה ופעילים


לבחירות לראשות העיר נותרו עוד כ-50 ימים (יתקיימו ב-31.10.2023), ועד עכשיו היה נראה כי אף מועמד לא יתמודד מול ראש העיר המכהן משה ליאון ('ירושלים אחת') אשר זוכה לתמיכה של החרדים ועשוי לגרוף עוד קולות רבים גם בציבור הכללי. אולם בשבועות האחרונים, כך נודע ל"כל העיר", קיבל חביליו שיחות רבות שקראו לו לרוץ, כשהמטרה המרכזית היא להעיר את הציבור הכללי ואולי להעלות בכך את אחוזי ההצבעה. "חביליו יוביל את המחנה המזדהה עם הערכים הממלכתיים, הליברליים והדמוקרטיים בעיר ירושלים בקרב ראש בראש מול ראש העיר המכהן משה ליאון הנתמך על ידי המחנה החרדי – חרד"לי – קנאי", מציינים ב'איחוד הירושלמי'".

"הרוב המתון והממלכתי נדרש לבנות מחדש את ברית מייסדיה ומגיניה של מדינת ישראל, בירושלים, עיר הבירה", אמר חביליו בהכרזה על ההתמודדות. "יש לנו הזדמנות אחרונה להסיט את ההגה מהתהום הקיצוני, העני והלא-ציוני אליו צועדת העיר".

 

 

לדבריו, "אחרי שאיחדנו את כל הקולות הממלכתיים-ליברליים בעיר, אנו מתפנים למשימה החשובה ביותר: להיאבק על עתיד ירושלים, כי אי אפשר לשבת מנגד. השפענו והובלנו באחריות את הקואליציה בירושלים אך הדבר הכי חשוב למי שרוצה לשנות את העיר הוא לקרוא לרוב הממלכתי והליברלי לצאת ולנצח. אסור לשבת מנגד. האסטרטגיה העירונית של בירת ישראל לא יכולה להסתכם בפינוי זבל מהפחים. ירושלים נמצאת על מסלול התרסקות כלכלי וחברתי, והבייס הקיצוני והקנאי של ליאון לא מאפשר לו לשנות כיוון. מרגע שהטיטאניק פוגעת בקרחון, זה כבר לא משנה אם המסדרון נקי. את זה אנחנו נשנה לא רק בעבור ירושלים אלא בעבור המדינה כולה".

עוד אמר חביליו: "בקואליציה בראשותי, אבי מעוז יראה את ירושלים דרך משקפת. נגן על השכונות שלנו מפני התחרדות ומפני הידרדרות ואני אעשה את מה שסמוטריץ', גולדקנופף ודרעי לא מרשים לליאון לעשות – אסיט את ההגה מהכיוון העני, הקיצוני והלא-ציוני אליו העיר צועדת. שמנו את האגו בצד והקמנו את "האיחוד הירושלמי" כדי למנוע בזבוז של קולות ציוניים וליברליים, ולהחזיר את הרוב המתון וההגון למועצת העיר. אבל זה לא מספיק. כבר 30 שנה, ראשי העיר שנבחרים מתעקשים לבסס את הקואליציה שלהם על הגרסאות המקומיות של אבי מעוז, בן גביר וגולדקנופף. אני מתחייב שלאחר שאבחר לראשות העיר – אקים קואליציה שתתבסס בראש ובראשונה על הסיעות הממלכתיות והליברליות".

במסגרת ההודעה על הריצה לראשות העיר, ציין חביליו כמה מעיקרי המדיניות שבכוונתו לקדם:

– הגברת העצמאות של השכונות – באמצעות "חוקה לכל שכונה" והפיכת המינהלים הקהילתיים לעצמאיים כלכלית ולבלתי-תלויים בפוליטיקה העירונית.
– ביטול של ההנחות האוטומטיות בארנונה לבתים בהם יש אבטלה מבחירה.
– מוסדות חינוך ממלכתיים וממלכתיים-דתיים לא ייסגרו גם במקרה של ירידה בהרשמה. במקביל: בשכונות לא-חרדיות ייפתחו רק מוסדות חינוך בהם יש לימודי ליבה.
– הגברת הקצב של העבודות על הרכבת הקלה: תוך עשור, תהיה רכבת קלה בכל שכונה.
– בתכנון ובינוי – לא תאושר בנייה חדשה על גבי שטחים ירוקים או אתרי מורשת, טבע ונוף.
– תיעדוף של התחדשות עירונית בבנייה מרקמית (במקום גורדי שחקים), ומיזמי שכירות מוזלת לטווח ארוך למגזרי תעסוקה של צוותי הוראה, צוותי רפואה ועובדי מדינה. המיקוד יעבור מהיזמים – לתושבים.
– הקמת מינהלת להעברת חברות גדולות והייטק לירושלים – שתשכפל את ההצלחה של המינהלת להעברת משרדי ממשלה לבירה.
– ביטול מוחלט של תכניות ההרס של רכס לבן וגבעת התורמוסים בארמון הנציב, לצד הכרה והכרזה על 'גן לאומי הרי ומעיינות ירושלים'.
המועמד לראשות העיר, עו"ד יוסי חביליו נשוי לעו"ד ליאורה חביליו, אב לשלושה ילדים ומתגורר בשכונת רמת שרת בירושלים. חביליו נולד בשנת 1959 בשכונת 'רסקו' בירושלים והתחנך בבית הספר הגימנסיה העברית בעיר. כל ילדיו חיים בעיר גם הם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמואל

    כאן עיר הקודש ירושלים אתם מוזמנים ללכת לתל אביב עיר החוטאים והחטאים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר