מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, היערכות משטרתית, סליחות בכותל המערבי צילומים דוברות המשטרה, הקרן למורשת הכותל המערבי
מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, היערכות משטרתית, סליחות בכותל המערבי :צילומים: דוברות המשטרה, הקרן למורשת הכותל המערבי)

ראש השנה וחגי תשרי בירושלים: חמוש בכל בית כנסת; אלפי שוטרות ושוטרים ברחבי העיר

במשטרת ירושלים ערוכים ומוכנים לראש השנה. במסגרת ההיערכות, ובשל החשש מגל פיגועים נוסף בחגי תשרי, מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן לא לוקח סיכונים. לדבריו, "כל מי שמגיע לירושלים סומך עלינו שניתן לו את הביטחון". כל הפרטים

פורסם בתאריך: 13.9.23 15:28

החגים כבר ממש מעבר לפינה. בעוד יומיים, שישי, 15.9, יצוין ערב ראש השנה תשפ"ד. בימי החג, שישי עד ראשון, כך על פי הערכות המשטרה, צפויים לבקר בעיר עשרות אלפי מבקרים, שיפקדו את מוקדי הבילוי, הפארקים ובעיקר את העיר העתיקה ואת הכותל המערבי.

כמדי חג, ובמיוחד על רקע הפיגועים האחרונים שבוצעו בירושלים והמתיחות שתמיד עולה סביב החגים, ולאור ריבוי המבקרים הצפויים, נרשמת כוננות מוגברת של כוחות הביטחון וההצלה אשר יתפרסו ברחבי העיר כדי לשמור על הביטחון האישי והציבורי. במסגרת ההיערכות הזו, לראשונה, יוצב חמוש בכל בית כנסת ברחבי העיר, כך אמר מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן.

ניצב תורג'מן יפקד על ההיערכות המשטרתית במהלך ראש השנה והחגים בכלל. בהערכות המצב שהתקיימו במהלך השבוע החולף הוא אמר למפקדים הבכירים שתחתיו: "היבטי הפח"ע זה הדגש המרכזי. הדריכות והמוכנות חייבות להיות גבוה מאוד".

"כל מי שבא לירושלים", הדגיש תורג'מן, "בין אם לסליחות, אירועים וכו', סומך עלינו שניתן לו את הביטחון, ובהתאם לכך הוא מגיע לבקר".


ניצב דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)

ניצב דורון תורג'מן (צילום: דוברות המשטרה)


על פי המשטרה, אלפי שוטרים ושוטרות, לוחמי ולוחמות מג"ב ומתנדבים ומתנדבות יתפרשו ברחבי ירושלים החל מערב ראש השנה ועד לסיום חגי תשרי בחודש הבא. ההיערכות, כאמור, מוגברת וכך גם הכוננות והשמיכה המבצעית לקראת החגים נמתחת עוד ועוד .

במסגרת הפעילות המשטרתית יוצבו מחסומי בידוק וויסות קהל במטרה לנתב את הציבור הצפוי להגיע לתפילות ולאמירת סליחות ברחבת הכותל המערבי. כידוע, במהלך השבועות האחרונים פקדו מאות אלפי מבקרים את הכותל המערבי באירועי הסליחות שהתקיימו – וגם במהלך החג ובימים שלאחר מכן צפויים להגיע רבבות לתפילות.



במשטרה מציינים כי "שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג״ב הפועלים במחוז בסיוע כוחות תגבור משטרתיים, פועלים בימים אלו לאבטח ולשמור על הסדר הציבורי בעת הגעת מתפללים ומטיילים רבים הפוקדים את העיר בתקופה זו, וכן לקיום תפילות המוניות בכותל המערבי והמקומות הקדושים".


 

כוחות הביטחון בירושלים לקראת החגים (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות הביטחון בירושלים לקראת החגים (צילום: דוברות המשטרה)


ההכנות וההיערכות של המשטרה כללו סיורי שטח, תיאומים שונים, ישיבות היערכות ואישורי תוכניות עם כלל גופי הביטחון, החירום ועיריית ירושלים – שתכליתן היערכות מיטבית ותכנון מוקפד של הפעילות המבצעית ברחבי מחוז ירושלים.

 

 

במסגרת ההיערכות הממושכת בפיקוד ניצב תורג'מן, יתפרסו אלפי שוטרים ושוטרות ממחוז ירושלים, לוחמי ולוחמות מג"ב כוחות תגבור משטרתיים ומתנדבים ומתנדבות ברחבי העיר, בדגש למקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ואתרי הבילוי. כמו כן, יתוגבר מערך הביטחון והאבטחה והפעילות המשטרתית בצירי התנועה וצירי המתפללים, כל זאת במטרה לתת מענה מיטבי לכל תרחיש ולשמור על שלום הציבור ובטחונו. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו גם מחסומי בידוק וויסות קהל, במטרה לנתב את הציבור הרב הצפוי להגיע לרחבת הכותל המערבי בהתאם לעומסים ותפוסת הקהל המרבית.


כוחות הביטחון בירושלים לקראת החגים (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות הביטחון בירושלים לקראת החגים (צילום: דוברות המשטרה)


במשטרת ירושלים מציינים כי במהלך השבועות האחרונים כבר מתקיים הלכה למעשה תגבור כוחות סביב אגן העיר העתיקה, כאשר המשטרה פועלת לאבטח מדי ערב את אלפי המתפללים המגיעים מדי ערב לרחבת הכותל המערבי למעמד הסליחות. המשטרה קוראת לציבור המגיע למעמד הסליחות והתרת הנדרים המסורתיים, להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים והמאבטחים ולפעול בהתאם ולהעדיף הגעה בתחבורה הציבורית.

קצין אג"מ של מחוז ירושלים, ניצב משנה ארז תבור, מוסיף: "נפרוס אלפי שוטרים במשך החודש הקרוב בכלל האירועים – במערב העיר, במזרח העיר, בעוטף העיר העתיקה וכמובן כל המבקרים בכותל".


כוחות הביטחון בירושלים לקראת החגים (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות הביטחון בירושלים לקראת החגים (צילום: דוברות המשטרה)


לדבריו, "כבר בחודש האחרון אנחנו נמצאים במערך גדול מאוד של הסליחות. של אנשים שמגיעים לירושלים לבלות ואחר כך עוברים לתפילות בעיר העתיקה ובכותל. מאוד חשוב לנו שהמבקרים בעיר והתושבים ירגישו ביטחון, ירגישו אותנו. אנחנו פה בשבילם. כדי שיוכלו לבקר באתרים במערב ובמזרח העיר. שירגישו ביטחון. כלל האמצעים שעומדים לרשותנו יהיו פרושים על מנת לאפשר לאותם אנשים להרגיש ביטחון ואת האבטחה שלנו".
לנצ"מ תבור יש גם בקשה מהמבלים בירושלים בראש השנה ובחגי תשרי בכלל: "להישמע להוראות השוטרים. שימוש בתחבורה ציבורית מומלץ. להישמע לשוטרי התנועה ולשוטרים. אנחנו כאן כדי לתת פתרונות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר