סמל אברהם נריה כהן (צילומים: מתוך פייסבוק, דו"צ)
סמל אברהם נריה כהן (צילומים: מתוך פייסבוק, דו"צ)

המלחמה בדרום: שלושה לוחמים נוספים מירושלים והסביבה שנפלו במתקפת הטרור הקטלנית

צה"ל התיר הערב לפרסום את שמותיהם של 32 חללים נוספים, בהם 2 מירושלים - סגן אמיר צור ז"ל, לוחם בסיירת מטכ"ל, וסמל אברהם נריה כהן ז"ל ממפקדת אוגדת עזה - וסמ"ר אלעד מיכאל ששון ז"ל, לוחם ביחידת אגוז ממוצא עילית. יהי זכרם ברוך

פורסם בתאריך: 10.10.23 20:06

יפי הבלורית והתואר: דובר צה"ל התיר הערב, שלישי (10.10) לפרסום את שמותיהם של 32 חללים נוספים מהמערכה הקשה בדרום. שניים מהם מירושלים ואחד ממוצא עילית. ההרוגים נפלו בקרבות הקשים שהתחוללו ועדיין מתחוללים בעוטף עזה וביישובי הדרום – הם מתו מות גיבורים.

ההרוגים ששמותיהם הותרו הערב לפרסום:

– סמל אברהם נריה כהן, בן 20, מירושלים, חייל במפקדת אוגדת עזה
– סמ״ר אלעד מיכאל ששון, בן 21, ממוצא עילית, לוחם ביחידת אגוז
– סגן אמיר צור, בן 23, מירושלים, לוחם בסיירת מטכ״ל

***

סמל אברהם נריה כהן ז"ל הוא תושב לוד במקור. בשנה האחרונה, לפני שחרורו, הוא החליט לעבור להתגורר בירושלים. הוא שירת במפקדת אוגדת עזה. ביום שישי בערב, כמו אלפי צעירים, הוא יצא לבלות במסיבת הטבע בסמוך לקיבוץ רעים, מסיבת הקטל, שם הוא נרצח על ידי מחבלי החמאס.

אחותו, הודיה כהן, נפרדה: "אברהם שלי אהבה שלי. אני לא מאמינה שאני כותבת את זה. הלב שלי פשוט שבור. היית התינוק הקטן שלי, היית האור שלי. אני לא מאמינה שאני כותבת עלייך בלשון עבר. היית אור בשבילי ובשביל כך כך הרבה אנשים. החוכמה שלך והאינטליגנציה שלך זה היה משהו לא מהעולם הזה. לפעמים הייתי צוללת איתך לשיחות ובכלל שוכחת שאתה אחי הקטן. אתה היית ותמיד תהיה בין האנשים הכי מדהימים שהיקום ראה וייראה. היכולת שלך להכיל ולאהוב הייתה מוערצת על ידי. כל חיבוק שלך היה חודר ישר לנשמה. הטוב של העיינים שלך ייחרט לי בראש לנצח. האהבה שלך למוזיקה ולשמחה היתה מעוררת השראה. עדיין עוצמת את העייינים ומדמיינת אותך בא אלי עם החיוך הכובש הזה שלך וזרועות פתוחות תנוח על משכבך בשלום אברהם שלי".

ראש העיר לוד יאיר רביבו, שם מתגוררת משפחתו של אברהם ז"ל, ספד גם הוא: "אסון רודף אסון, הלב בוכה, דומע ולא מעכל. אברהם הי"ד תושב העיר לוד, התגורר בשנה האחרונה בירושלים, ביקש לבלות לקראת שחרורו מצה"ל והיה בין מאות הצעירים שבילו במסיבת הטבע ברעים, שם נרצח באכזריות ע"י טרוריסטים בני עוולה. בן 21 בהירצחו, הותיר אחריו הורים וארבעה אחים. בני משפחתו ומכריו מספרים עליו שהיה צעיר שמח, חייכן ויפה תואר שאהב מאוד את החיים, אדם עם לב ענק ומלא טוב ונתינה. תנחומיי ותנחומי העיר לוד למשפחה היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים ויהי זכרו ברוך".

***

סמ"ר אלעד מיכאל ששון ז"ל מתגוררת במוצא עילית, וכמעט כל תושבי היישוב הסמוך לירושלים – חייהם נמצאים כאן בעיר. אביו של אלעד ז"ל, דוד, הוא מורה בבית הספר יאס"א. "קהילת יאסא משתתפת בצעם העמוק של דוד ששון, חברנו היקר לצוות, מורה למתמטיקה ובני משפחתו על מותו של אלעד מיכאל ששון ז"ל, בנו שנפל אתמול בקרב", נמסר מבית הספר.

 

 

***

חללי צה"ל מירושלים ששמם הותר לפרסום מיום שני בערב ועד לשלישי בבוקר:

– סמ״ר טל לוי, בן 21, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד 50
– סרן (מיל) מאיר דוד חיים, בן 31, מירושלים, לוחם בסיירת מטכ״ל – הלוויה היום, שלישי, 10.10, בשעה 18:00 בהר הרצל
– סרן שילה הר אבן, מ"פ בגולני. מענתות
– סגן רועי נהרי, בן , ממושב אורה, בוגר בית הספר בויאר
– סמל בנימין לב, בן 23, לוחם בגדוד 202
– רב״ט אופיר טסטה, בן 21, מירושלים, טען מרכבה בגדוד 77, הלוויה היום, שלישי, 10.10, בשעה 13:00 בהר הרצל
– רס״ל יוסף מלאכי גדליה, בן 22, מירושלים, לוחם ביחידת דובדבן
– סמ״ר עדי צור, בן 20, מירושלים, לוחם בגדוד 51
– רב״ט אמיר לביא, בן 19, מירושלים, רגם קשת מגדוד 50
– סמל אביתר אוחיון, בן 22, מירושלים, נהג אמבולנס בגדוד 51

***

אתמול, שני, הותרו לפרסום שמותיהם של חללים נוספים מהקרבות – בהם, כמובן, גם ירושלמים. רב״ט אדיר טהר מגילה, לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני, בן 19, הוא בין הנופלים במלחמה בדרום. עוד הותר לפרסום שמו של סמ"ר טשגר טקה, בן 21, חייל מנהלה בגדוד 51 של גולני.

ביום ראשון הותרו לפרסום שמותיהם של רס"ן אמיר סקורי, בן 31 מירושלים, וסמ"ר אדיר גאורי, בן 20 משכונת גילה – שניהם לוחמים בסיירת מטכ"ל. הם נהרגו במהלך חילופי אש עם מחבלים שחדרו ליישובי הדרום.

בנוסף, פורסמו שמותיהם של חללים נוספים מיישובים הסמוכים לירושלים: סג"מ ינאי קמינקא ז"ל, בן 20, מצור הדסה, בוגר מחזור נ"ג בבויאר; רב"ט דנית כהן ז"ל משדרות, בוגרת מחזור נ"ה בבויאר, בוגרת שכבת גליל בפנימיה של המוסד החינוכי; טוראי נריה נגרי ז"ל, בן 18 מטלמון, נכדו של רב העיר מעלה אדומים הרב מרדכי נגארי; סמ"ר רועי וויזר ז"ל מאפרת, בן 21, מגדוד 13 בגולני.

עוד קודם לכן פורסם על נרצחים נוספים בלחימה בדרום – סמל ראשון יעקב שלמה קרסנינסקי משכונת רמות.

בנוסף, מאזור ירושלים והסביבה ישנם נעדרים רבים ששהו בדרום בסוף השבו האחרון – מרביתם היו במסיבה בסמוך לקיבוץ רעים, אך ישנו גם את אופיר אנגל בן ה-18 מרמת רחל שנחטף בזמן ביקור אצל חברתו בקיבוץ בארי. הנעדרים מהמסיבה ברעים: דניאל ודעי, בן 26 משכונת פת, עידן דור ורם שלום, שניהם מגבעון, אביאל אורן, בן 28 מגילה, התאומים אושר ומיכאל וקנין, בני 35, מקרית היובל.

במסיבה ברעים נרצח כדורגל העבר ליאור אסולין ז"ל, אשר שיחק בין השנים 2004 ל-2006 בבית"ר ירושלים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר