נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום: Gints.ivuskans/depositphotos.com)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (צילום: Gints.ivuskans/depositphotos.com)

ברקע הפיצוץ בבית החולים בעזה ובלי ביקור בירושלים: הנשיא ביידן נחת בישראל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ישהה בישראל במשך חמש שעות, ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הנשיא יצחק הרצוג וישתתף בקבינט המלחמה. צפו בפיצוץ בית החולים בעזה שבעקבותיו בוטלה הפסגה שתוכננה לנשיא ארה"ב בירדן. וגם - הסדרי התנועה בין כביש 1 לקריה בתל אביב בזמן ביקור הנשיא האמריקאי

פורסם בתאריך: 18.10.23 09:04

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי לנחות היום (רביעי) בשעה 10:00. מדובר יהיה על ביקור הזדהות שיימשך כ-5 שעות, ובמהלכו ייפגש הנשיא האמריקאי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה יצחק הרצוג (בנפרד). בסיום הפגישות – ישתתף הנשיא במפגש של קבינט המלחמה המצומצם. דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי ציין כי הנשיא ביידן יתעניין בתוכנית הלחימה הישראלית והבהיר כי "יהיו לו גם שאלות קשות".

בנוסף למפגשים הרשמיים – הנשיא ביידן יפגוש גם את נציגי משפחות החטופים הישראלים. ביקורו של ביידן מגיע בטיימינג לא מהמשובחים – כחצי יממה לאחר הפיצוץ בבית החולים אלמעמדאני בעיר עזה – פיצוץ שהחמאס ייחס לישראל בעוד ישראל טוענת – ואף שחררה צילומים המוכחים זאת – כי הפיצוץ נגרם בשל שיגור כושל של רקטה מצד ארגון הטרור הגי'האד האיסלאמי.



כך או כך, בשל הפיצוץ הזה – בוטלה פגישת פסגה שהיתה אמורה להתקיים ברבת עמון שבירדן בין הנשיא ביידן לבין מלך ירדן עבדאללה, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בנוסף, מאז הפיצוץ ובשל קריאות של הנהגת החמאס – פרץ גל של הפגנות אנטי-ישראליות במדינות ערב ובאירופה. הפגנות שלא פסקו גם לאחר שצה"ל שחרר את הצילומים המוכחים כי הפגיעה בבית החולים נגרמה על ידי הג'יהאד האיסלאמי.

יש לציין כי הפגנות ומהומות פרצו גם ברחבי ישראל, בדגש על השטחים אך גם באופן משמעותי פחות בשכונות שונות במזרח ירושלים. הפרות סדר אשר טופלו על ידי משטרת מחוז ירושלים ללא חריגים מיוחדים.

 

 

הסדרי התנועה בזמן ביקור הנשיא האמריקאי

במסגרת היערכות המשטרה לביקור, מאות שוטרים, לוחמי מג״ב ומתנדבים ייפרסו החל ממחר בשעות הבוקר במטרה לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה. המשטרה תיערך בגזרת נתב"ג ותל אביב ולאורך צירי הנסיעה העירוניים והבינעירוניים.

במסגרת הביקור, החל משעות הבוקר ועד לשעות אחר הצהריים, צפויים שינויים בהסדרי התנועה וחסימות בצירים שונים בסמוך לנתב"ג ובצירים המובילים לתל אביב וברחבי העיר תל אביב.

להלן פירוט החסימות ושינויים בהסדרי התנועה:
– במרחב נתב"ג ציבור הנוסעים העתיד להמריא או לנחות מחר סמוך למועד הביקוֹּר, מתבקש להתעדכן דרך אמצעי התקשורת ויישומון WAZE בדבר השינויים העתיים בהסדרי התנועה ומומלץ לנוע ברכבת אל טרמינל 3.

– כביש מס' 1 יחסם ממחלף לוד ועד מחלף לה גווארדיה, בואך כביש 20 לשני הכיוונים וכלל המחלפים המובילים לקטעי הכביש.

– כביש 4 מחלף גנות בחיבור לכביש 1 ו-20.

– במחוז ת"א יתבצעו שינויים נרחבים בהסדרי התנועה והשוטרים יבצעו חסימות של חלקים נרחבים בדרום העיר, ובצירים המובילים למרכז העיר לסירוגין ולפרקי זמן קצרים ככל שניתן.

"אנו מבקשים להדגיש בפני כלי התקשורת והציבור כולו, כי בכל מהלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס (לרבות רחפנים) למרחב האווירי של נתב״ג, תל אביב וצירי התנועה המופרטים", נמסר. "משטרת ישראל פועלת לקיומו התקין של הביקור, בהיבטי פיקוד ושליטה, אבטחה, שמירה על הסדר הציבורי ותנועה, תוך צמצום הפגיעה למינימום בשגרת החיים של הציבור ככל שניתן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר