סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"נלחם עד הרגע האחרון ונפל כגיבור" – הגבורה של עדי צור מבית הכרם הצילה רבים בכיסופים

בשבת הארורה של שמחת תורה, ה-7 באוקטובר 2023, עדי צור יצא ביחד עם הצוות שלו לסיור שגרתי בקו עזה, צמוד לכיסופים. כשהמתקפה הרצחנית של החמאס החלה, מצאו את עצמם עדי ומיכאל, חברו לצוות, בקרב קשה מול ארבע חוליות מחבלים. הזמן שהם קנו לחיילים במחנה כיסופים ובקיבוץ הצילו חיים רבים. עדי ומיכאל - יהי זכרם ברוך

פורסם בתאריך: 20.10.23 09:16

ספק רב אם חייו של עדי צור הכינו אותו לאותם רגעים קשים של בוקר ה-7 באוקטובר. בעצם אין ספק. לא חייו של עדי ולא חייהם של אחרים יכולים היו להכין אותם למתקפה הרצחנית של החמאס באותו שבת ארורה. אבל אז, בשעות האיומות שחוו יישובי עוטף עזה והדרום, התגלה עדי (ועוד רבים אחרים) במלוא גבורתו. במלוא תפארתו.

סמ"ר עדי צור, תושב בית הכרם, בוגר תיכון זיו, נפל בקרב באותה שבת ארורה. אבל לא לפני שהציל, ביחד עם סמ"ר מיכאל בן חמו ז"ל (בן 21 מרחובות), בגבורה רבים מבין החיילים במחנה כיסופים ובקיבוץ הסמוך.

"עדי נהרג בקרב על קיבוץ כיסופים. בזכות הקרב, ניצלו חייהם של רוב חבריו של עדי לבסיס, ושל חלק גדול מתושבי קיבוץ כיסופים", כך אומרת ל"כל העיר" עינבל חליבה, חברתו של עדי ז"ל ב-6 השנים האחרונות. "הוא נלחם עד הרגע האחרון ונפל כגיבור".


סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


עדי צור נולד בירושלים לפני כמעט 21 שנה. בן הזקונים במשפחתו, שמתגוררת, כאמור, בבית הכרם. הוריו וחבריו מספרים שהיתה בו נשמה גדולה, שהקרינה על כל סובביו. הם מתארים ילד רגיש, נדיב ומלא חמלה – כלפי אנשים וכלפי בעלי חיים.

"הוא היה ילד של עשייה שקטה שהתבטאה במעשים הרבה יותר מאשר במילים", אומרת חליבה. "אישיותו והנועם התמידי שבו נגעו וכבשו כל אדם שפגש. הוא היה ילד שכולם רצו להיות בחברתו, תמיד חייך והיה אמיץ וגיבור".


עינבל חליוה ביחד עם עדי צור ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

עינבל חליבה ביחד עם עדי צור ז"ל (צילום: אלבום פרטי)


לפני כשלוש שנים, עם סיומו את לימודים בתיכון זיו הוא התגייס. לוחם בגדוד 51 שבחטיבת גולני. בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר נפל סמ"ר עדי צור בקרב. הוא נפל בלחימה חסרת פשרות, כפי שמתארת חליוה בגאווה מהולה בעצב וכאב.

חליבה שמעה את סיפור גבורתו של עדי ז"ל מחבריו ששרדו את התופת:

"ב-7.10.2023 מוקדם בבוקר עדי יצא לסיור שגרתי בקו עזה, צמוד לישוב כיסופים יחד עם הצוות שלו. בשעה 6:30 התחיל מטח טילים כבד לעבר העוטף ועל מנת להגן על עצמם, הלוחמים ירדו מהג'יפ והלכו לשבת מאחורי בטון בתחנת אוטובוס קרובה. תוך כדי, התקבל דיווח על ארבע חוליות מחבלים שמתקרבות אליהם ומתכוונות לפרוץ אל קיבוץ כיסופים.

 

 

"בהחלטה של רגע, בלי לחשוב פעמיים, החליט הכוח פשוט להתקדם לעברם, בהבנה שזו מלחמה על הבית, מלחמה על החיים של תושבי קיבוץ כיסופים. במהלך הנסיעה, הם נתקלו בחוליות המחבלים וקיבלו מכת אש ראשונה כשכולם עוד היו בתוך ההאמר.

עדי, שישב צמוד לדלת ירידה מאחורה, ירד ראשון לעברם והתחיל בקרב יריות. מיד אחריו ירד מיכאל הסמל (מיכאל בן חמו ז"ל, ר"ג) שישב צמוד לדלת ירידה הקדמית. שאר הצוות ספג פגיעה עוד בתוך ההאמר.


סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

סמ"ר עדי צור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


"כנגד כל הסיכויים, עדי ומיכאל הצליחו לעכב את קבוצת המחבלים עד שהג'יפ עם הפצועים הגיע לבסיס והכין את כל אנשיו ללחימה המתקרבת. העובדה שעדי ומיכאל נמצאים בקרב קשה עם המחבלים, אפשרה לכוחות שנמצאים בבסיס להקפיץ את כולם ולהתכונן לחדירת המחבלים. ובזכות זה בסיס כיסופים הוא היחיד בין בסיסי הגדר שלא הצליחו המחבלים להשתלט עליו באותה שבת ארורה.

"עדי (ומיכאל) נהרג בקרב על קיבוץ כיסופים. בזכות הקרב, ניצלו חייהם של רוב חבריו של עדי לבסיס, ושל חלק גדול מתושבי קיבוץ כיסופים.
גם בנופלו עדי היה לוחם בכל רמ״ח אבריו. עדי נלחם עד הרגע האחרון ונפל כגיבור.

"המלאך שלנו, גיבור ישראל".

יהי זכרם של סמ"ר עדי צור וסמ"ר מיכאל בן חמו ברוך.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר