עבודה מהבית (צילום אילוסטרציה: מתוך ויקיפדיה)
עבודה מהבית (צילום אילוסטרציה: מתוך ויקיפדיה)

ירושלים בזמן חירום: הרצאות למען עוסקים מהבית – ירושלמים ומפונים מאזורי הקרבות

עבודה מהבית בעת מלחמה: סדרת הרצאות מעניינת ביוזמת העירייה מנסה לתת מענה לסוגיות שונות שאיתם מתמודדים העוסקים מהבית - מכלכלה דרך חינוך הילדים ועד לניהול העסק. הערב, שלישי, מיכל דליות. הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 24.10.23 08:31

מאז הקורונה התגברה התופעה של עוסקים מהבית. בין אם בהפעלת עסק פרטי ואם כשכיר – יותר ירושלמים וירושלמיות מצאו ועדיין מוצאים את עצמם עובדים מהבית. זה מאתגר, לא תמיד פשוט והדברים הולכים ומסתבכים עם כל פרמטר שנוסף למשוואה – נישואים, ילדים וכו'. ועכשיו אל כל זה תכניסו פרמטר נוסף – המלחמה.

כדי לנסות לסייע לעוסקים מהבית במציאת מענים לבעיות השונות שצצות בניהול העסק מהבית בזמן מאתגר שכזה, יזמה עיריית ירושלים סדרת הרצאות המותאמות לעוסקים מהבית – בעיקר עצמאים אך לא רק. ההרצאות, כך מציינים ברשות העסקים בעירייה, מתאימות למגוון רחב של בעלי עסקים ועוסקים מהבית – ירושלמים וגם תושבי עוטף עזה והצפון אשר פונו מביתם – כל זאת ללא עלות.

ההרצאה הראשונה בסדרה התקיימה אתמול, שני, ובה רואה החשבון אלי סנדרוביץ – לשעבר סמנכ"ל כספים בתנובה ובטלדור וכיום מרצה באונ' רייכמן ובמרכז הישראלי לניהול – דיבר על 'התנהלות פיננסית בעת משבר' לבעלי עסקים, והתמקדה בהיבטים הפיננסיים של המשבר, במתן 'טיפים' להגנה על העסק בזמנים של אי וודאות והצורך ב'חשיבה אחרת'.

הערב, שלישי, 24.10, תהיה זו מיכל דליות (הסופר נני) עם הרצאה תחת הכותרת 'שגרה לא שגרתית עם הילדים בזמן מלחמה וחירום'. במוקד ההרצאה – התקופה הקשה בה אנו נמצאים והתמודדות עם קשיים ברמה המשפחתית בעת הלחימה. במהלכה יינתנו כלים להתמודדות מול סוגיות כגון זמן מסכים לילדים, הענקת מידע לפי גילאים, שיתוף והתמודדות לצד עבודה מהבית ועוד.

 

 

בהמשך השבוע יתקיים 'מעגל שיח וחיזוק החוסן האישי והקהילתי שלפ העוסקים מהבית', שייערך על ידי שרה קלה-מאיר, מנחת קבוצות ומאמנת אישית. ההרצאה האחרונה השבוע, ביום חמישי, תהיה של גולי ארגוב, ותעסוק 'בכלים אופרטיביים להתמודדות עם מצבי משבר עבור עוסקים מהבית'. ההרצאה תדון על מאפייני התקופה והשפעתם על החוסן האישי והעסקי, החשיבות והערך של התמיכה והליווי בעיתות משבר וקבלת 'כלים אופרטיביים' להתמודדות עם מצבים מסוג זה לבעלי העסקים.

"עיריית ירושלים מתגייסת למען תושבי ותושבות העיר והאורחים בה ומעניקה בשבוע הקרוב מספר הרצאות שיעסקו בנושאי כלכלה נבונה בעת משבר, התמודדות מול ילדים בעת לחימה ונושאים חשובים נוספים, שמטרתם להעניק 'ארגז כלים' בתקופה רגישה זו ובעת שגרת חירום", אומר ראש העיר משה ליאון. "ביחד ננצח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר