סמ"ר איתן דישון ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
איתן (צילום: דובר צה"ל)

הותר לפרסום: סמ”ר איתן דישון ז"ל משכונת נוף ציון נפל בקרב ברצועת עזה

סמל ראשון דישון ז"ל, בן 21, לוחם בסיירת גבעתי נפל בקרבות בצפון הרצועה. הותיר אחריו הורים - דורי ושירה - אחים ואחיות. הלוויתו תתקיים היום, שני, 20.11, בשעה 19:30 בבית העלמין הצבאי הר הרצל

פורסם בתאריך: 20.11.23 12:20

אלו ימים מלאי צער, וגם היום הזה הוא קשה מנשוא. דובר צה"ל התיר לפרסום את דבר נפילתו של לוחם נוסף בקרבות ברצועת עזה.

סמ”ר איתן דישון, בן 21, מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

הותיר אחריו הורים דורי ושירה ואחים ואחיות. הלוויתו תתקיים היום, שני, 20.11, בשעה 19:30 בבית העלמין הצבאי הר הרצל
דישון ז"ל, גדל בשכונת נוף ציון בירושלים, היה פעיל בסניף בני עקיבא בארמון הנציב ולמד ישיבה התיכונית נווה שמואל באפרת מבית רשת אור תורה סטון ובהמשך בישיבת ההסדר בקרית שמונה.

איתן ז"ל הותיר אחריו הורים, דורי ושירה, ואחים ואחיות. הם התגוררו בשכונת נוף ציון בירושלים. דישון ז"ל הוא בוגר תנועת הנוער בני עקיבא סניף ארמון הנציב. חברת מועצת עיריית ירושלים יערה שילה כתבה: "אין לי מילים רק לב שבור. בצער רב אנחנו מודיעים על נפילתו של בוגר הסניף, איתן דישון. הלוויה תתקיים בבית העלמין בהר הרצל, בשעה 19:30. ההסעה תצא מהטיילת בשעה 19:00. לבקשת המשפחה, נשמח שמי שיכול יגיע עם דגלי ישראל. בבניין ירושלים ננוחם יהי זכרו ברוך".


סמ"ר איתן דישון ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר איתן דישון ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


בוגר הישיבה התיכונית אור תורה נווה שמואל באפרת, מבית רשת אור תורה סטון: "בוקר של בשורות קשות וברוך דיין האמת", נכתב בישיבה, "בית הישיבה מודיע בצער על נפילתו של בוגרנו איתן דישון, הי"ד, בוגר מחזור ל"ד (בן כיתה של יהונתן סמו, הי״ד)".

לאחר מכן למד בישיבת ההסדר בקרית שמונה. חבריו ובני משפחתו מספרים שלאורך כל הלחימה הוא היה נחוש והדגיש כל הזמן שחייבים להמשיך את הלחימה 'עד הניצחון' והוסיף שהם חזקים ומרימים את הראש למעלה. "רק ביום שלישי האחרון, הוא ביקר אותנו בישיבת נחלים, שם אנחנו מתארחים", מספר בכאב ראש ישיבת קריית שמונה הרב אריאל ברקאי. "שוחחנו על נושא שהוא התמודד איתו במלחמה ולאחר מכן הוא התעקש ללמוד יחד עם תלמידים נוספים. לאיתן היה שילוב של חוסן מאוד גדול מצד אחד ומצד שני חיבור לתורה. הוא היה מנהיג בשקט ומוביל והכאב גדול מאוד. בערב שמחת תורה, הוא לשמש כגבאי בישיבה. בליל שמחת תורה אנחנו מוכרים את דפי הלימוד והוא עודד את כל הישיבה לקנות ולקבל על עצמם את דפי הלימוד. בבוקר הזעיקו אותו והוא נסע ואף אחד לא שוכח את האירוע הזה שהוא הוביל".

ראש ישיבת קריית הרב ישראל קירשטין מוסיף: "איתן הוא מבכירי תלמידינו. דמות בולטת ומאוד משמעותית בישיבה. היה אהוב על כולם, מצטיין בלימודים ודמות מופת והשבר הוא גדול מאוד. איתן תמיד היה מאיר פנים לכל אחד, מוכשר מאוד ואישיות מאוד דומיננטית, הוא תמיד היה ממגנט את כולם סביבו והבוקר התבשרנו על נפילתו והכאב גדול מאוד ולא נתפס אצל כולנו ובמיוחד אצל התלמידים. יש לנו קבוצה גדולה של תלמידים שמשרתים בגבעתי, שהיו מהכוחות הראשונים שנכנסו פנימה ללחימה".

 

 

עמותת השועל פלס"ר פלחה"ו ועורב גבעתי: "עמותת השועל מרכינה ראש עם נופלו של לוחמינו היקר סמ״ר איתן דישון ז״ל, אשר נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בן 21 בנופלו, מירושלים. איתן שירת כלוחם בסיירת גבעתי. ההלוויה תתקיים היום, 20.11, ז' בכסלו, בהר הרצל. יהי זכרו ברוך".

הרב דוד לוי מקרית מנחם, מכר של משפחת דישון, כתב: "הלב נשבר, ושוב בן של חבר נהרג הבן של דורי ושירה – איתן דישון, לוחם בסיירת גבעתי.

"פגשתי את אמא שלו בתחילת הלחימה. הדאגה שמהולה בגאווה על הבן שיצא ללחום לצד אביו היקר – שניהם לוחמי סיירות. ואכן עת מלחמה, מלחמה של קודש למול רשעה אין סופית, הכחדה של החושך בחודש של האור. ובתוך הלחימה נופלים טובי הבנים צדיקים טהורים מלאי חן יהודי כדוד אדמוני ויפה העינים. עדינו העצני שמצד אחד הוא עדין רך ובמלחמה הוא קשה ועז.

"ועת צרה היא ליעקב וממנה יוושע. מתוך הצרה צומחת הישועה. הצמיחה היא איטית יש בה שלבים אבל היא איתנה ומלאה בעוז ובגבורה. כְּשֶׁיֵּשׁ מִלְחָמָה גְּדוֹלָה בָּעוֹלָם מִתְעוֹרֵר כֹּחַ מָשִׁיחַ. עֵת זָמִיר הִגִּיעַ, זְמִיר עָרִיצִים, הָרְשָׁעִים נִכְחָדִים מִן הָעוֹלָם וְהָעוֹלָם מִתְבַּסֵּם, וְקוֹל הַתּוֹר נִשְׁמַע בְּאַרְצֵנוּ. הַיְחִידִים הַנִּסְפִּים בְּלֹא מִשְׁפָּט, שֶׁבְּתוֹךְ הַמַּהְפֵּכָה שֶׁל שֶׁטֶף הַמִּלְחָמָה, יֵשׁ בָּהּ מִמִּדַּת מִיתַת צַדִּיקִים הַמְכַפֶּרֶת, עוֹלִים הֵם לְמַעְלָה בְּשֹׁרֶשׁ הַחַיִּים וְעַצְמוּת חַיֵּיהֶם מֵבִיא עֵרֶךְ כְּלָלִי לְטוֹבָה וְלִבְרָכָה אֶל כְּלַל בִּנְיַן הָעוֹלָם בְּכָל עֲרָכָיו וּמוּבָנָיו".

מוקדם יותר הבוקר הותר לפרסום דבר נפילתם של שני לוחמים נוספים בקרבות ברצועת עזה.

– סמ״ר דביר ברזני, בן 20, מירושלים, לוחם בגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.

– סמל ינון תמיר, בן 20, מפרדס חנה-כרכור, לוחם בגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפל בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה.


סמ"ר דביר ברזני ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

סמ"ר דביר ברזני ז"ל (צילום: דובר צה"ל)


סמל ראשון ברזני ז"ל הוא בוגר תיכון הימפלרב, שבו למד גם סמל ראשון שחר פרידמן ז"ל, לוחם בגדוד 101 של הצנחנים, שנפל בקרבות ביום שבת.

"ברוך דיין האמת", מסרו מבית הספר. "אנו מודיעים בצער עמוק על נפילתו של בוגר בית הספר, דביר ברזני הי"ד , בוגר מחזור תשפ"א, אתמול בקרבות בעזה. על מועד ההלויה נודיע בהמשך".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר