הנזק שנגרם למבנה בית המשפט העליון, פריט לבוש של החשוד בשעת מעשה (צילומים: דוברות המשטרה)
הנזק שנגרם למבנה בית המשפט העליון, פריט לבוש של החשוד בשעת מעשה (צילומים: דוברות המשטרה)

מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה: כתב האישום החמור נגד האברך הירושלמי

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד חיים אברמסון, תושב העיר בן 25, אשר השליך בחודש שעבר בקבוקי תבערה לעבר בית משפט השלום, מוסדות פיננסים במאה שערים ובתי ערבים במזרח העיר. בנוסף הוגש כתב אישום נגד שמעון כהן, חברו של אברמסון לישיבה, אשר סייע לו באחד המקרים

פורסם בתאריך: 20.11.23 17:03

מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרת טרור, מעשה טרור של הצתה, נשיאת נשק, הצתה ותקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות – אלו הם סעיפי כתב האישום החמור שהוגש נגד חיים אברמסון, תושב ירושלים כבן 25, אשר השליך בקבוקי תבערה לעבר מוקדים שונים ברחבי העיר – בהם גם בית משפט השלום, מוסדות פיננסים במאה שערים ובתי ערבים במזרח ירושלים. כתב אישום נוסף הוגש כנגד חברו של אברמסון, שמעון כהן (19, בני ברק), שנאשם שסייע לו באחד המקרים. יצוין כי הפרקליטות ביקשה לעצור את השניים עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד שי עציון מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), בחודש אוקטובר יידה אברמסון עשרות בקבוקי תבערה לעבר מספר מוקדים בירושלים.

באחת הפעמים שיתף את חברו שמעון כהן בכוונתו לפגוע בתושבים ערבים, והשניים קנו מוצרים להכנת בקבוקי תבערה. אברמסון הכין את בקבוקי התבערה, הפציר בכהן שיצטרף אליו לביצוע המעשים וכהן ביקש ממנו כי יחדול ממעשיו. אברמסון המשיך בתכנונו, ויידה בקבוקי תבערה לעבר שלושה בתים של תושבים ערבים בשכונת שייח ג'ראח, והם התלקחו סמוך לבתים.

כשבוע לאחר מכן, כך על פי כתב האישום, יידה אברמסון בקבוקי תבערה אל עבר סניף דואר בשכונת גאולה בעיר, ואלה גרמו נזקים לדלת הסניף. מספר ימים לאחר מכן יידה בקבוקי תבערה לעבר סניף בנק לאומי בשכונת מאה שערים ולעבר בנק מרכנתיל, והם הסבו נזק לדלתות הסניפים. בהמשך יידה בקבוקי תבערה לכיוון בית משפט השלום בעיר, ואלה גרמו לשריפה בדלת הכניסה ולנזק לעמדת הבידוק. אחד הבקבוקים התנפץ והתלקח בסמוך לחלון חדר המאבטחים, שנכחו בחדר באותה עת. לאחר מעצרו קילל הנאשם ותקף את אחד הסוהרים.

 

 

כתב האישום הוגש בסיומה של חקירה מאומצת של חוקרי ימ"ר (יחידה מרכזית) במשטרת ירושלים. לדברי המשטרה, החוקרים עצרו את אברמסון בישיבה במרכז ירושלים. בחיפוש שערכו בלשי הימ״ר בישיבה הם איתרו בתא השירותים תיק ובו פרטי לבוש של החשוד בעת ביצוע חלק מהמעשים.

במשטרה מוסיפים כי במהלך החקירה הוארך מעצרם של אברמסון וכהן מספר פעמים לצרכי החקירה ומיצויה.

ראש מפלג תשאול בימ״ר ירושלים סנ״צ יורם סגל: "מעשיהם החמורים של החשודים מעידים על מסוכנותם המשמעותית. לכן פעלנו לעצור אותם ולהעמידם לדין. זכינו לשיתוף פעולה מלא וחיובי עם הקהילה שבתוכה החשודים נעצרו, וגם הם הוקיעו את החשודים ואת מעשיהם החריגים. למרבה המזל לא היו נפגעים במקרים אלו, אולם זה לא מפחית כהוא זה מחומרת המעשים ומסוכנות החשודים, ובהתאם התייחסנו לחקירה בכובד ראש, והשקענו את כל האמצעים והמשאבים שברשותנו לגיבוש תשתית ראייתית נגד המעורבים. נמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שיסכן את שלום הציבור ובטחונו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר