יוסי חביליו, אריה קינג (צילומים: ישראל כהן, שגיב כהן)
יוסי חביליו, אריה קינג (צילומים: ישראל כהן, שגיב כהן)

הפוליטיקה הישנה חוזרת? חביליו נגד אירוע לעובדות עירייה. קינג: "מחרחר ריב ומדון"

תחת הכותרת 'מדליקות ביחד אור גדול' אמור להתקיים בחנוכה אירוע לנשים עובדות העירייה, שיוקדש לחיילי צה"ל ולחטופים בעזה. סגן ראש העיר יוסי חביליו פנה לראש העיר וביקש לפתוח את הערב גם לגברים. סגן ראש העיר אריה קינג תוקף: "אין לך גבולות". ומה אתם אומרים?

פורסם בתאריך: 28.11.23 11:56

אירוע לנשים, עובדות עיריית ירושלים, מעורר בימים האחרונים סערה גדולה בכיכר ספרא. מצד אחד סגן ראש העיר יוסי חביליו – מהצד השני כמעט כל השאר.

אז מה הסיפור? ב-10.12, במסגרת אירועי חנוכה – צפוי להתקיים האירוע "מדליקות ביחד אור גדול', אשר מיועד לעובדות עיריית ירושלים. האירוע כולו יהיה בסימן מלחמת 'חרבות ברזל' וישים במרכז את חיילי וחיילות צה"ל ואת החטופים והחטופות בעזה.

סגן ראש העיר חביליו, שקיבל את ההזמנה לאירוע ביחד עם כלל עובדי העירייה, כועס על קיום האירוע לעובדות העירייה בלבד ומבקש לפתוח אותו לכלל עובדי העירייה.

במכתב ששלח לראש העיר משה ליאון, למנכ"ל העירייה איציק לארי וליו"ר ועד העובדים איל לוי, כותב חביליו: "אני סבור כי אין זה ראוי, ואף אינו כדין שעיריית ירושלים או ארגון העובדים יארגנו אירוע בהפרדה מגדרית. אדגיש כי אני בעד העצמה נשית, ובדרך כלל נלחם באירועי הפרדה לגברים, אולם יש להחיל

דין שווה על שני המגדרים שכן עריכת אירוע בהפרדה לנשים, תפתח פתח ותיתן הכשר לאירוע בהפרדה לגברים".

עוד כתב חביליו: "האירוע המתוכנן אינו אירוע דתי מובהק, אולם אוסיף כי טענה נוספת שלי מתייחסת לתכני האירוע ולמשתתפות בו, כאשר מדובר באירוע שרוב תוכנו פונה לקהל דתי/חרדי בלבד. מצויין בפרסומים כי האירוע הינו "הפרשת חלה ותפילה לשלום החיילים ולשחרור החטופים". אני כמובן בעד תפילה לשלום החיילים ולשחרור החטופים, אולם לא כאירוע בעל צביון דתי חרדי ובהפרדה מגדרית, וכל זאת במימון עיריית ירושלים ו/או עובדי העירייה. מכיוון שאני לא רוצה לפגוע בעובדות ועובדי העירייה, אני לא מבקש לבטל את האירוע אלא מבקש לשנותו כך שיכלול גם תכנים שמיועדים לקהל הכללי, ולוודא שגם שגברים יוכלו להשתתף".

לדברי חביליו, "ניתן היה לחשוב על בקשה לאירוע נוסף נפרד לקהל הכללי, נשים וגברים, אולם אני סבור שדווקא בתקופה זאת שבה כולם נקראים לאחדות ישראל אין מקום לאירועים נפרדים, אלא לאירוע שתוכנו יתאים לכולם ולכולן ושבו כולם וכולן יוכלו להשתתף".

בעירייה, כמעט מיותר, לציין לא בדיוק אהבו את הטענות של חביליו. ועד העובדים כועס על התנהלותו ועל הפנייה למנוע את האירוע המיועד לעובדות. גם בכירים אחרים סירבו לקבל את הבקשה, במיוחד בימים שבהם חלק נכבד מעובדות העירייה, כמו נשים רבות אחרות, נמצאות במצב של דאגה לבעלים ולילדים שנמצאים במילואים או בשירות סדיר.

 

 

סגן ראש העיר אריה קינג פונה לחביליו ואומר בשיחה עם "כל העיר": "תשמע יוסי, גם בעת מלחמה אתה מחרחר ריב ומדון. אין לך גבולות. גם כשמדובר בנשים שלא ראו את בעליהן למעלה מ-50 ימים, גם כשמדובר בנשים שאיבדו את בעליהן במלחמה על ארצנו. יוסי, תתבייש לך.
"לך, תסתובב בהר הרצל, תסייר בבתי החולים ותראה כמה נשים דתיות וכן,גם חרדיות יושבות ליד קבריי בעליהן/ילדיהן או במקרה הטוב יותר ליד מיטתם וסועדות אותם. אין לך טיפה של כבוד לאותן נשים. מקווה שראש העיר לא יבליג ויגיב לך,כמו שראוי להגיב לאדם שמחרחר ריב ומחלוקות בזמן לחימה".

מעיריית ירושלים נמסר: "אין מדובר בהפרדה בין גברים לנשים, וכפי שגם נקבע על-ידי משרד המשפטים, למשל בעניין קיום מרוץ לנשים בלבד, אין כאן חשש להפליה המבטאת יחס של נחיתות כלפי קבוצת הגברים. מה גם, שבישראל לא קיימת תופעה של הדרת גברים מהמרחב הציבורי, הפלייתם במשאבים ציבוריים או בקבלת שירותים.

"מדובר בערב לעובדות העירייה, שכל כולו הבעת תודה והוקרה לחיילים הלוחמים בחזית, במתכונת דומה לאירועים שהעירייה מקיימת מדי שנה לעובדות העירייה, והשנה הוא בסימן המלחמה".

חביליו מצידו לא נשאר חייב, ומגיב לדבריו החריפים של קינג: "אריה קינג ושותפיו עסקו בפירוק החברה הישראלית 24/7. אני לא אתן לירושלים לחזור ל-6 באוקטובר. כמי שהיה בעשרות הלוויות וביקר את כל המשפחות השכולות, אני לא אקבל הטפות מוסר מאריה קינג – האדם שמנסה לעורר את שומר החומות 2, ולפגוע במעמד הבין לאומי של ירושלים. בימים בהם נשים נאבקות ולוחמות על הגנת המדינה לצד גברים, בניית אירוע נפרד לנשים, שכל תכנו דתי, שוב מצמצם את מעמד הנשים. אפשר וצריך לעשות אירוע לנשים, אבל שיהיה מיועד לציבור כולו ושיוכלו להשתתף בו גם גברים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ירושלמי

    ניסוח הכותרת נוקב צד לכיוון די מסוים.
    מה זה שיח רעיל בלהטיל ביקורת בהחלטות העיריה ולהציע לערוך הצבעה האם לקיים את האירוע בהפרדה? האם יש לתת לעיריה להוביל אתנו שולל בלי להוציא הגה מגרוננו- לעניות דעתי מומלץ להניע את דיון ולהתאים את אופי האירוע למי הוא מיועד. מה זה שהעיריה מנחיתה הפרדה בכל אירוע בירושלים בלי לשאול האם האירוע הוא למעוניינים בהפרדה.

  2. כרמיתס

    קינג יוריד את ירושלים ביגון שאולה
    ויביא אותה לימי הביניים
    קינג אינו דוגמא לחובשי הכיפה הסרוגה התרבותיים והמודרנים שאפיינו את ירושלים כל השנים.

  3. מולי

    צודק חביליו חייבים לשמור על המרחב הציבורי ואירועים על חשבון הרשיות פתוח לכולם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביקשתם תגובה- בבקשה. בתור ירושלמית, אם מר חביליו הנכבד טוען כי האירוע לעובדות: הפרשת חלה ותפילה בסימן הצלחת החיילים והחזרת החטופים – מפריע לו, למרות שזה ממש לא מפריע לעובדי העירייה שאינם צריכים להפריש חלה כי זו מצווה לנשים, הייתי מציעה לעשות בוקר הנחת תפילין להצלחת החיילים ולהחזרת החטופים שמוזמנים נשים וגברים. לעניות דעתי, נשים ממילא לא יגיעו כי זו לא מצווה של נשים. כך ברור לי שגברים לא יגיעו לערב הפרשת חלה ולכן הטענה שלו היא מגוחכת. תודה שאפשרתם לקול של אישה ירושלמית להישמע. תבורכו!

  5. אוריאל

    אין בעיה בערב לנשים בלבד

    הבעיה היא ערב לנשים בלבד + הפרשת חלה – שזה בכלל טרנד חדש שלא קשור לציבור הישראלי הכולל אלא רק לציבור דתי או מסורתי מזרחי

    שיהיה ערב נשים יותר כללי ולא דתי בכל מהותו ויהיה אחלה – הוא צודק לגמרי בטענתו חביליו

  6. Lior

    עריית ירושלים קחו עצה חינם
    איפה שאריה קינג נימצא תדעו שצריך ונכון לעשות את ההפך,
    אם הפאזיסט הגזען חושב שהפרדה מגדרית זה מוצדק, כנראה שזה לא

  7. יהודית

    אין לו בעיה שיעשו אירוע לנשים, אבל שגם גברים יוכלו לבוא… אין גבול לטפשות וגם לא לשנאה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר