הרש גולדברג-פולין, הוריו של הרש - ר'ייצל וג'ון (צילומים: אלבום משפחתי, צילום מסך מתוך ראיון ב-CNN)
הרש גולדברג-פולין, הוריו של הרש - ר'ייצל וג'ון (צילומים: אלבום משפחתי, צילום מסך מתוך ראיון ב-CNN)

"קיווינו שהחטופים שנשארו בעזה – והרש בתוכם – יקבלו טיפול רפואי מהצלב האדום, וזה לא קרה"

רייצ'ל וג'ון גולדברג-פולין, הוריו של הרש שחטוף בעזה כ-70 ימים, שמחו עם חזרתם הביתה של חלק מהחטופים, אך הם מודאגים לאור פציעתו הקשה של בנם - שידו השמאלית נקטעה: "מקווים שבעסקאות הבאות ייקחו בחשבון את הקטגוריה של הפצועים קשה כמו הרש". BringThemHomeNow#

פורסם בתאריך: 14.12.23 21:59

חודשיים ועוד שבוע חלפו מאז השבת השחורה של ה-7/10. חודשים שבהן המשפחות של עשרות חטופים וחטופות בעזה לא יודעים מה עלה בגורל יקיריהן. העסקה לשחרור החטופים לפני כשלושה שבועות נתנה תקווה, אבל מאז – כשלושה שבועות של לחימה קשה – קיבלו מספר משפחות את הבשורה הקשה שהיקר להם מכל נרצח בעזה על ידי המחבלים בני העוולה.

הבשורות הקשות הללו מטלטלות את המשפחות האחרות. אבל הן לא מרימות ידיים אלא הופכות ליותר ויותר נחושות במאבק ובקריאה לשחרור החטופים והחטופות.

כאלה הם ג'ון ורייצ'ל גולדברג פולין, הוריו של הרש (בן 23 ממקור חיים), אשר נחטף לעזה ממסיבת הטבע 'נובה' כשהוא פצוע באותה שבת שחורה. הם חלק בלתי נפרד מהקמפיין שמתנהל להחזרת החטופים והחטופות ואף יותר מכך. הם פעילים ומסורים למשימת השבתו של הרש. בתור אזרחי ארצות הברית הם פועלים רבות גם בעולם, בעיקר בארה"ב, לטובת הנושא.

השבוע הם מסרו ל"כל העיר" "בשבועות האחרונים שמחנו והתרגשנו מכל שחרור של חטופות וחטופים, וזה דבר שגם עורר תקווה להמשך – תקווה שיהיו שחרורים נוספים. אנחנו באמת מרגישים כמו משפחה אחת גדולה יחד עם שאר משפחות החטופים, ולכן חוגגים איתן את האיחוד המרגש עם האהובים שלהם".


הרש גולדברג-פולין (צילום אלבום משפחתי)

הרש גולדברג-פולין (צילום: אלבום משפחתי)


יחד עם זאת, רייצ'ל וג'ון מדגישים כי "זה לא יכול להיות הסוף. חייבים להמשיך בכל דרך להביא את כל החטופים הביתה. כולם. יתרה מכך, קיווינו שכחלק מהעסקה החטופים שנשארו בעזה – והרש שלנו בתוכם – יקבלו טיפול רפואי מהצלב האדום, וזה לא קרה".

לא בכדי מדברים רייצ'ל וג'ון על טיפול רפואי מהצלב האדום. בניגוד לחטופים וחטופות אחרים – הם יודעים בוודאות שבנם נחטף כשהוא פצוע. באחד מהסרטונים הקשים לצפייה מאותה שבת שחורה – הוא נראה מועלה על טנדר של מחבלי החמאס כשהוא סובל מפציעה קשה בידו. הניתוח שביצעה המשפחה על הווידאו עם מיטב המומחים קבע כי די בוודאות ידו השמאלית של הרש נקטעה מאזור המרפק. במצב רגיל הפציעה אינה מסכנת חיים – טיפול סביר ואף למטה מכך – כך הסבירו הרופאים – אמור להשאיר את הרש בחיים. אבל איש לא יודע אם ואיזה טיפול הוא קיבל.

 

 

"אין לנו סימן חיים", הם אומרים, "ואנחנו יכולים רק לדמיין באיזה כאב עצום הירש נמצא כרגע – כאב בלתי נתפס של יד קטועה, ושלא מקבל את הטיפול הרפואי הבסיסי שהוא זקוק לו. אנחנו גם מקווים שבעסקאות הבאות לשחרור חטופים ייקחו בחשבון את הקטגוריה של הפצועים קשה כמו הרש, שהם מקרה הומניטרי מובהק וצריכים להיכלל בעסקאות. זה עדיין בלתי נתפס שעברו כמעט 70 יום ולא שמענו את כל מנהיגי העולם מתאגדים, מחזיקים ידיים הביתה ועד שכל החטופים יחזרו למשפחותיהם".

רייצ'ל וג'ון, ביחד עם בני משפחה אחרים וחברים רבים של הרש ושל המשפחה, עושים ימים כלילות למען שחרורו של הרש וכלל החטופים והחטופות. הם פועלים בזירות הבינלאומיות, מדברים עם התקשורת הזרה, מפעילים לחץ בארצות הברית – בשל העובדה שהם, והרש, אזרחי ארצות הברית.

בשבוע שעבר ערכה רייצ'ל טקס הפרשת חלה שיוחד למען בריאותו של בנה הרש, שחטוף בעזה כבר 69 ימים, ולמען, כמעט מיותר לציין, שחרורו מהשבי. מצבו הבריאותי, כפי שהם אמרו, מדאיג אותם מאוד. הם מקווים שהוא מקבל את הטיפול שהוא זקוק לו, אבל אין להם דרך לדעת אם הדבר אכן קורה.

כאמור, ההתגייסות שלהם להחזרתו של הרש הביתה היא מוחלטת. במסגרת זו הם פתחו בביתם שבמקור חיים חמ"ל במטרה להחזיר את בנם הביתה, והפעילויות הרבות והראיונות בכלי התקשורת, בעיקר בכלי התקשורת הזרים, תופסות נפח משמעותי מזמנם.

בסביבה הקרובה של המשפחה מציינים כי היתה תקווה מאוד גדולה שהרש יכלל בעסקה שבוצעה לאור מצבו הרפואי. כשזה לא קרה – היתה אכזבה גדולה, אבל הם נחושים להמשיך במאבק עד החזרתו. "הם לא יפסיקו לפעול עד להחזרת הרש לחיקם", אומר חבר של המשפחה.

BringThemHomeNow#

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית תושבת פסגת זאב

    יש הסעה במוצאי שבת מגן הפעמון צריך לעשות בעיר כמה נקודות שאוספים כי זה זמן שעדיין אין אוטובוסים.
    אפשר לאסוף גם מפסגת זאב כי משם ממשיכים לכביש 443

  2. ירושלמית תושבת פסגת זאב

    יש הסעה במוצאי שבת מגן הפעמון צריך לעשות בעיר כמה נקודות שאוספים כי זה זמן שעדיין אין אוטובוסים.
    אפשר לאסוף גם מפסגת זאב כי משם ממשיכים לכביש 443
    אשמח לתשובתכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר