הר חומה, תיבות הדואר שסומנו בטוש שחור (צילומים: יוני סיבוני, באדיבות המצלם)
הר חומה, תיבות הדואר שסומנו בטוש שחור (צילומים: יוני סיבוני, באדיבות המצלם)

לאחר הפרסום ב"כל העיר" – פוענחה תעלומת סימון תיבות הדואר בהר חומה

תושבים בהר חומה הביעו חששות כבדים לאחר שהתגלה כי מישהו סימן חלק מתיבות הדואר בשכונה. בעקבות אינספור תלונות ולאחר הפרסום ב"כל העיר", במשטרה מצאה את "האשם": מחלק דואר שסימן איזה משפחות רוצות לקבל פלאיירים ואיזה לא

פורסם בתאריך: 19.12.23 13:35

עדכון אחרון: 19.12.23 17:15

***עדכון 17:07***

לאחר המיני סערה והחששות הכבדים שהתעוררו בהר חומה – שוטרי תחנת עוז של משטרת ירושלים והשוטר הקהילתי בשכונה פענחו את פרשיית הסימון של חלק מתיבות הדואר של התושבים. מדובר על מחלק דואר, אשר סימן את התיבות שבעליהן הסכימו לקבל פלאיירים פרסומיים בתיבות הדואר.

מהמשטרה נמסר הערב: "לאחר בדיקה מעמיקה של שוטרי תחנת עוז נמצא כי הסימון בוצע ע״י מחלק דואר שסימן איזה משפחות רוצות לקבלת פלייארים בתיבות הדואר שלהם כדי לא לחלק לכולם. אין כל חשד לפלילים והתושבים עודכנו בהתאם".

***

מוקדם יותר פרסמנו: בחסות מלחמת 'חרבות ברזל', כשהעצבים של רבים מתושבי ירושלים (וישראל כולה) רופפים גם כך, תופעה חדשה ומטרידה גורמת לתבהלה בקרב תושבים לא מעטים בשכונת הר חומה – מישהו מסמן חלק מתיבות דואר בבנייני מגורים.

פשר הסימונים לא ברור בשלב זה, כך לא השאלה מדוע רק חלק מתיבות הדואר מסומנות וכיצד נבחרים הבניינים שבהם בוצעו הסימונים המטרידים הללו.

עיקר התופעה, ככל הידוע בשלב זה, מתרכז בבנייני מגורים זוגיים ברחוב אליהו קורן. לא בכולם, לא באופו גורף – אבל ישנן ריבוי תלונות ועדויות מהבניינים הללו.

התושבים, יש לציין, פנו לשוטר הקהילתי, פנו לרכז הביטחון האזורי וגם התלוננו במשטרה.

"הנושא הזה מטריד הרבה מאוד אנשים בהר חומה", אומר ל"כל העיר" אחד מתושבי השכונה, שמציין כי "אצלנו בבניין לא סימנו כלום. גם לא ידוע לי על בניינים אחרים בסביבה שלי, אבל כן יש שיח מאוד ער על הנושא בקרב תושבים – בקבוצות הוואטסאפ, בפייסבוק ובשיחות ברחוב. זה מאוד מטריד".

תושב אחר טוען כי "אני לא מכיר את הנושא, ואפשר להעריך שמדובר בתבהלת יתר. מאז ה-7/10 מכל דבר עושים עניין. חשוב לבדוק ולטפל בדברים, אבל לא צריך להיכנס לפאניקה מיותרת".

מנגד, תושבים שתיבות הדואר שלהן סומנו מביעים דאגה. "משהו פה מאוד מוזר ומאוד מפחיד", אומרת אחת מהדיירות שתיבת הדואר שלה סומנה. "אנחנו לא יודעים על מה מדובר, לא מבינים למה סימנו את שלנו ולא של שכנים אחרים. אולי זה מעשה קונדס, אבל אולי זה מישהו שמסמן תצפיות שהוא ערך ושבודק באיזה שעות נמצאים או לא נמצאים בבתים? הגשתי תלונה במשטרה, אני יודעת שעוד שכנים הגישו, ואני מאוד מקווה שיתפסו את האחראים ויסבירו לנו מה העניין".

 

 

קבוצות הוואטסאפ והפייסבוק השכונתיות, כאמור, מלאות בהודעות בנושא. ההמלצה החד משמעית היא להגיש תלונה במשטרה. למעשה, רכז הביטחון האזורי, ששוחח עם אחת המתלוננות, הפציר בה לאגד קבוצה של תושבים ולהגיע פיזית לתחנת משטרה כדי להגיש תלונה מרוכזת ומסודרת.

היא מספרת ש"רכז הביטחון אמר לי שזה מטופל. שזה נבדק כבר למעלה משבוע. אבל הוא גם ממש אמר שיש צורך מהותי להגיש תלונה במשטרה. שדרך תלונה במשטרה, של ועדי הבתים, תאפשר חקירה מקיפה ומעמיקה יותר. ברמה של לקיחת מצלמות. כמובן ששמענו לעצתו".

ומה אומרים במשטרה? במענה לפניית "כל העיר" ממשטרת ירושלים נמסר: "בעקבות תלונות שהתקבלו ביממה האחרונה מתושבי השכונה שזיהו סימון קטן בטוש על גבי תיבות דואר בבנינים שבהם הם מתגוררים, נפתחה במשטרה חקירה. נציין כי מעבר לסימון זה, לא התקבלו תלונות אודות עבירות פליליות או אירועים חריגים בימים האחרונים ביחס לאותם בניינים בודדים שבתיבות הדואר שלהם נמצאו סימונים אלו.

"בעקבות התלונות, חוקרי תחנת עוז ביחד עם השוטר הקהילתי בשכונה, מבצעים מגוון פעולות במטרה להבין את נסיבות המעשה והסימון, ולאתר את מי שביצע אותו. לצד המשך מאמצי החקירה ופעילות משטרתית מוגברת המתבצעת באזור כל העת, נבקש מהציבור שלא להפיץ שמועות, השערות או חצאי אמיתות ביחס למקרה זה.

"המשטרה תמשיך לחקור את התלונות ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת, ואנו נעדכן בהתאם לממצאי החקירה את אותם התושבים שפנו למשטרה בנושא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מזי

    ממתי מחלק הדואר מחלק פליירים?
    מאיפה מחלק הפליירים יודע מי לא רוצה לקבל פליירים?
    מה יש כזה שירות vip?
    אצלנו תמיד יש דואר זבל שלא מעניין אף אחד
    איפה נרשמים לשירות הזה?
    בול שיט…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר