קלפי בירושלים, שר הפנים משה ארבל (צילומים: פרטי, גדעון שרון/לע''מ)
קלפי בירושלים, שר הפנים משה ארבל (צילומים: פרטי, גדעון שרון/לע''מ)

בדרך לדחיית הבחירות לעירייה? ההמלצה החדשה של שר הפנים ארבל

לאחר שהממשלה דחתה את קבלת ההחלטה בנושא הבחירות ליום ראשון, שר הפנים משה ארבל הודיע כי הוא מקבל את עמדת לשכת הרמטכ"ל לפיה יש לפעול לדחיית הבחירות ל-27.2.2024. בינתיים, סגני ראש העיר קינג וחביליו זועמים על ראש הממשלה נתניהו

פורסם בתאריך: 27.12.23 19:06

סאגת מועד הבחירות לעיריית ירושלים ולרוב הרשויות המקומיות (למעט הרשויות שפונו מתושבים בקו העימות בצפון הארץ ובדרומה) מסרב להסתיים. בג"ץ קיבל אתמול, שלישי, את בקשת הממשלה ודחה את הדיונים בעתירות שהגישו סגני ראש העיר יוסי חביליו ואריה קינג, שמבקשים לקיים את הבחירות ב-27.2.2024 ולא ב-30.1.2024, בשל הימשכות המלחמה ליום ראשון בשעה 10:00.

אולם היום, רביעי, לאחר דיון שנערך בממשלה – הוחלט שוב שלא להחליט, כשהפעם ההחלטה צפויה להתקבל ביום ראשון בשעה 14:00 – ויש לכך חשיבות (עליה בהמשך). עד ליום ראשון, ביקשה הממשלה מצה"ל להעביר למזכירות הממשלה את עמדתו באשר לאפשרות שחרורם של המועמדים לבחירות ברשויות המקומיות הנמצאים בשירות מילואים פעיל – סך של 2,189 משרתי מילואים-מועמדים. עוד ביקשה הממשלה – פילוח באלו רשויות יש מועמדים שלא ניתן לשחררם משירות מילואים.

אולם לאחר החלטת הממשלה לקיים דיון סופי בעניין ביום ראשון הקרוב, 31.12, שר הפנים משה ארבל הודיע כי הוא השתכנע שיש לדחות את הבחירות בחודש נוסף – עד ל-27.2.2024. בהודעה שיצאה מטעם משרד הפנים נכתב כי "השר ארבל קיבל את עמדת גורמי המקצוע העדכנית ולשכת הרמטכ״ל, ובדיון שהתקיים היום בממשלה אף הוצג בעל פה נתון לפיו 700 מועמדים לוחמים בעזה בעת הזו. בשל כך, עמדתו היא כי יש לפעול לדחיית הבחירות ל-27.2".

בינתיים, בזמן שהממשלה גוררת רגליים ולא מקבלת החלטות, בזירה הפוליטית המקומית הרוחות סוערות והזעם על מהלכי הממשלה מרקיע שחקים.

 

 

סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים), שהיה מהראשונים שהציפו את בעיית קיום הבחירות בזמן הלחימה ואף היה בין מגישי העתירות לבג"ץ, רותח על הדחיינות שבה פועלת הממשלה, ותקף את מקבלי ההחלטות המרכזיים בה – ראש הממשלה נתניהו, שרי קבינט המלחמה יואב גלנט, גדי איזנקוט, בני גנץ וחבר הכנסת אריה דרעי. "ההחלטה שהתקבלה הערב", אומר קינג, "מוכיחה שהמילואימניקים ובני משפחותיהם מעניינים אותם כקליפת השום".

עוד הוסיף קינג: "בדיון בעתירתי בפני בג"ץ שנקבע ליום א' ב10:00 בבוקר, אדרוש פסק דין ואתנגד לכל דחיה נוספת. הממשלה ביקשה 3 פעמים דחיה, אדרוש פסק דין עוד לפני ישיבת הממשלה שנקבעה, שכן ביבי ושרי הממשלה ידוע שנקבע דיון ליום ראשון ב-10:00 ובכוונה קבעו ל-14:00 בצהריים, בכך הפוליטיקאי הקטן הזה מנסה ליתר את העתירה שלי. #ביבילך".

סגן ראש העיר יוסי חביליו (האיחוד הירושלמי), שהיה הראשון שהגיש עתירה לבג"ץ, מוסיף: "זו אינה פשרה אלא יריקה בפנים של משרתי ומשרתות המילואים. זו עוד התנהגות פוליטית של נתניהו, שמנסה למנוע מהציבור הממלכתי, המשרת וזה ששם את חייו מנגד מלנצל את זכותו הדמוקרטית לבחור ולהיבחר. העובדה שהממשלה אפילו לא מנסה לדחות את הבחירות ולהקשיב לקולות משרתי המילואים, זו לא פחות מאשר בגידה בלוחמות, בלוחמים ובמשרתים בסדיר ובמילואים.

"נתניהו נמצא עמוק בקמפיין ומוכן להפקיר את חיילי המילואים שמחרפים את נפשם, רק עבור הבייס וראשי ערים של הליכוד. בכל יום מדינת ישראל קוברת את חייליה ואילו נתניהו כופה עלינו בחירות, רק כדי לשמר את שלטון ראשי הערים הליכודיות. בנסיבות אלו אני סבור שלא יהיה מנוס מהכרעה משפטית ביום ראשון, ואני מקווה ומאמין שבית המשפט העליון יקבל את התוצאה הנכונה והצודקת ויורה על דחיית מועד הבחירות ל-27.2.2024".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר