זירת קריסת הקיר, איציק שטיינברג ז"ל (צילומים: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כב”ה מחוז ירושלים, פרטי)
זירת קריסת הקיר, איציק שטיינברג ז"ל (צילומים: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כב”ה מחוז ירושלים, פרטי)

הטרגדיה בבית ישראל: איציק שטיינברג ז"ל הוא ההרוג באירוע קריסת הקיר

הותר לפרסום - איציק שטיינברג ז״ל, כבן 25, בלבד, הוא ההרוג באירוע הקשה של קריסת הקיר בשכונת בית ישראל. השכנים התריעו מזה מספר חודשים על ביצוע עבודות מסוכנות. העירייה בתגובה: "אין קשר בין הפניה לבין ההתמוטטות"

פורסם בתאריך: 2.1.24 16:51

עדכון אחרון: 2.1.24 17:18

הטרגדיה בשכונת בית ישראל: הותר לפרסום – איציק שטיינברג ז״ל, כבן 25, בלבד, הוא ההרוג באירוע הקשה של קריסת הקיר.

על פי טענות השכנים – הם התריעו מזה מספר חודשים על ביצוע עבודות ללא היתר ובאופן אשר מסכן את המבנים הסמוכים. השכנים אף פנו בכתב למחלקת מבנים מסוכנים בעירייה, ולדבריהם טענותיהם לא קיבלו את המענים המתאימים.

"במהלך יציקת בטון באתר בנייה, קרס קיר של מבנה. עם קבלת הודעה על האירוע, הגיע למקום מהנדס מטעם המחלקה למבנים מסוכנים בעירייה, אשר בחן את הזירה והוציא מיידית צו סגירה למבנה. הבנייה במקום מבוצעת על פי היתר בנייה, ובליווי הנדסי מטעם ובאחריות היזם. בבדיקה ראשונית של הזירה, נראה כי הקריסה התרחשה כתוצאה מביצוע הנדסי לקוי וזאת ללא קשר למכתב התלונה אשר נתקבל בעירייה בחודש אוקטובר.

"המכתב שהתקבל אינו רלוונטי לקריסת הקיר, שכן הוא נוגע לבניין ברחוב רוקח 29, בעוד התמוטטות הקיר אירעה בבניין ברחוב רוקח 33. כך, שאין קשר בין המכתב לבין אירוע הקריסה אתמול ומדובר שני בניינים שונים. בין שני הבניינים האלה, ברחוב רוקח 31, נמצא אתר בנייה בו מבוצעות עבודות על פי היתר בנייה. הקריסה אירעה בשל כשל בביצוע במהלך יציקת בטון באתר, שגרמה להתמוטטות קיר בבניין הסמוך".

***עדכון***

נקבע מותו של הגבר שנפצע באורח אנוש בשל קריסת קיר במבנה בו שהה, ברחוב הבעל שם טוב בשכונת בית ישראל.

המשטרה חוקרת.

***

מוקדם יותר פורסם: דרמה בשכות בית ישראל: לוחמי האש מתחנות מרחב "האומה" הוזנקו לפני זמן קצר לרחוב הבעל שם טוב בשכונת בית ישראל, בעקבות דיווח על קריסת קיר.

מדיווח של מפקד כוחות לוחמי האש בשטח, רב רשף אורן אברהמי עולה כי "ככל הנראה בעקבות יציקה של קיר בטון סמוך לקיר המבנה שקרס, קרס הקיר של המבנה הקיים, וקבר תחתיו אדם שהיה סמוך אליו".

חובשי מד"א ירושלים פינו את הפצוע בהחייאה כשהוא ללא הכרה במצב אנוש.

כוחות הכיבוי פועלים עדיין בזירה כדי לשלול אפשרות של לכודים נוספים מתחת לקיר שקרס.

"משטרת ישראל החלה בבדיקת נסיבות קריסת קיר בית הנמצא בשלבי בניה, בשכונת מאה שערים בירושלים", כך נמסר מהמשטרה. "כתוצאה מכך, נפצע אדם ופונה במצב אנוש (עפ"י גורמי רפואה) להמשך טיפול רפואי בבית החולים".

חובש רפואת חירום במד"א חיים נוימן ופראמדיק מד"א בני קיסטר סיפרו: "כשנכנסו לדירה ראינו את הפצוע, גבר כבן 25, שוכב בתוך הבטון הרטוב כשהוא מחוסר הכרה. הכנסנו את הידיים לתוך הבטן וחילצנו אותו. התחלנו מיד בפעולות החייאה ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר אנוש".

עקיבא אנגל, יחיאל שטרן ואלעד רבנסרי חובשי איחוד הצלה מסרו: "לדברי השכנים נערכו עבודות שיפוצים במבנה מגורים ובמהלכן בוצעה יציקת בטון. קיר המבנה קרס על מיטה בדירה הסמוכה למבנה שבשיפוצים ובעקבות כך הדייר ששהה בדירה נפצע אנושות. רופא וחובשים של איחוד הצלה ביצעו עליו פעולות החייאה בזירה ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה ובמצב אנוש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר