עמוס סער ז"ל, הכניסה לבניין המגורים שבו אירע הרצח (צילומים: כל העיר, דוברות בתי המשפט)
עמוס סער ז"ל, הכניסה לבניין המגורים שבו אירע הרצח (צילומים: כל העיר, דוברות בתי המשפט)

הפרקליטות מבקשת: 21 שנות מאסר לרוצח של עמוס סער ז"ל מהר חומה

היום, שני, התקיים דיון הטיעונים לעונש של ראובן ולר, שדקר את סער ז"ל בפתח ביתו בדצמבר 2019. הפרקליטות, שביקשה גם פיצוי מקסימלי לבני משפחת סער, ציינה בדיום כי ולר לא הביע חרטה כנה על מעשיו החמורים. טרם נקבע מועד לדיון גזר הדין

פורסם בתאריך: 22.1.24 16:51

פרקליטות מחוז ירושלים מבקשת להשית על ראובן ולר, רוצחו של עמוס סער ז"ל בפתח ביתו בשכונת הר חומה, עונש של 21 שנות מאסר, ובנוסף מאסר על תנאי ופיצוי כספי מקסימלי לבני משפחתו של המנוח. כך התברר היום, שני, 22.1, בדיון הטיעונים לעונש שנערך בבית המשפט המחוזי בעיר.

כזכור, ב-18.9.2023, הרשיע בית המשפט המחוזי את ולר בהמתה בנסיבות מופחתות של סער ז"ל, שכנו בהר חומה, ב-25.9.2023. על פי הכרעת בית המשפט, ולר ניגש לבית משפחת סער – שכניו כאמור – וכשעמוס ז"ל פתח את הדלת הוא דקר אותו 10 פעמים כמעט בכל חלקי גופו. יש לציין כי לרצח קדמה מסכת של כשנה שבה הטרית ולר את משפחת סער בשל נחיבחות של הכלב המשפחתי.

 

 

 

בדיון הטיעונים לעונש ציינו עורכי הדין גלית שוהם ובני ליבסקינד מהפרקליטות כי ולר הותיר משפחה כואבת אשר מתמודדת מדי יום עם השלכות המעשה הנוראי שביצע וכי לא הביע חרטה כנה על מעשיו החמורים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בית המשפט דחה את טענותיו של הנאשם לפטור מאחריות פלילית וקבע כי הוא היה אחראי באחריות מופחתת למעשיו בעת ביצוע הרצח.

בהכרעת הדין נכתב על ידי השופטים: "יש לקבוע שהוכחה אשמתו של הנאשם מעבר לספק סביר בעבירה של המתה בנסיבות של אחריות מופחתת. משמעותן של הקביעות דלעיל היא כי נדחית טענתו של הנאשם להיעדר אחריות פלילית ויש לקבוע כי בעת ביצוע מעשי העבירה היה הנאשם מצוי במצב של "קרבה לסייג לאחריות פלילית". על כן יש להרשיע את הנאשם בעבירות הנוספות שיוחסו לו בכתב האישום".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר