עמוס סער ז"ל, זירת הרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו (צילומים: דוברות בתי המשפט, שלומי הלר)
עמוס סער ז"ל, זירת הרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו (צילומים: דוברות בתי המשפט, שלומי הלר)

רצח עמוס סער ז"ל: "קשה למשפחה לשמוע כי החשוד ברצח מבקש לטעון לאי שפיות"

עו"ד אריאל עטרי, שנשכר כדי לייצג את בני המשפחה של עמוס סער ז"ל, מוסיף בשיחה עם "כל העיר": "המשפחה מקווה שבית המשפט לא ייתן יד לתרגילי התחמקות"; מנגד, עו"ד אריאל הרמן, סנגורו של החשוד ברצח, מציין כי "הסוגיה מורכבת מאוד, מצריכה בדיקה מעמיקה וההגנה תעשה ותעמיק בבדיקה עד היסוד"

פורסם בתאריך: 2.1.20 20:09

משפחתו של עמוס סער ז"ל, שנרצח בשבוע שעבר לפי החשד על ידי שכנו בהר חומה, חוששת כי הרקע הנפשי של החשוד ישפיע על ההחלטה האם להעמידו לדין. המשפחה שכרה את שירותיו של המומחה הפלילי עו"ד אריאל עטרי, שאומר בשיחה עם "כל העיר" כי "קשה למשפחה לשמוע כי החשוד ברצח מבקש לטעון לאי שפיות – זה קשה למשפחה ולאוהביו הרבים של עמוס המקיפים את המשפחה באהבה אין קץ".

"אין מדובר ברוצח שבהתקף של רגע איבד את העשתונות וקיפד את חייו של עמוס זכרו לברכה, כי אם באדם שפעל בצורה שיטתית ומתוכננת היטב", טוען עו"ד עטרי. "הרוצח עקב אחרי עמוס, וידא שהגיע לביתו, וכשהוא חמוש הגיע לדירתו של עמוס ודקר אותו. המשפחה עוקבת אחר מהלך החקירה והדיונים המשפטיים ומקווה ומצפה שבית המשפט לא יתן יד לתרגילי התחמקות של הרוצח וימצה את הדין. עמוס היה אדם אהוב ומוערך שכל רואיו העריכו את חינו ואת טוב ליבו ולמרבה הצער דוקא תכונות אלה – הן שאפשרו לרוצח לפגוע בו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עו"ד אריאל הרמן מהסנגוריה הציבורית, סנגורו של החשוד ברצח עמוס סער ז"ל, מדגיש כי כל טענה הנוגעת להיבט פסיכיאטרי נבחנת ונבדקת. עו"ד הרמן מוסר בתגובה לדבריו של עו"ד עטרי כי "אין בידי חומר חקירה כלשהו. גרסת החשוד נמסרה ונמסרת במהלך החקירה. אני מבקש להדגיש ולשים זאת במרכז – לטרגדיה של משפחת המנוח אין שיעור ואין בכל קו הגנה שיינקט כדי להמעיט בכך. לגבי סוגיית אי השפיות, כל טענה הנוגעת להיבט פסיכיאטרי נבחנת ונבדקת לעומק, אך כיוון שהועלו טענות ייאמר, מבלי לטעון כרגע מה טיב אותו היבט במסגרת אחריותו הפלילית של החשוד: ממה שנאסף בידי, והוא מעט בשלב זה, לחשוד רקע פסיכיאטרי, וישנן מספר אבחנות באשר להפרעה או ההפרעות מהן סבל".


עו"ד אריאל עטרי (צילום: פרטי)

עו"ד אריאל עטרי (צילום: פרטי)


"גם מעשה מתוכנן עשוי להיכלל בתוכן של אי שפיות הדעת", מוסיף ומוסר עו"ד הרמן, "ויש לבחנו על פי תמונה רחבה. התנהגות, כמו של החשוד, כעולה מרקע הדברים ביחס למנוח ומשפחתו, מצביעה על אובססיביות וחוסר פרופורציה קיצונית בתגובתו למה שנראה כחסר הצדקה לכך. אי שפיות הדעת אינה בהכרח, ולרוב איננה, התנהגות המצופה להיות חסרת שליטה כמי שמצוי בהתקף אמוק, ולמרבה הצער, והסכנה, היא מתנחלת במחשבה חולה שבמסגרתה יכול להתבצע תכנון. כאמור, הסוגיה מורכבת מאוד, מצריכה בדיקה מעמיקה וההגנה תעשה ותעמיק בבדיקה עד היסוד. לא מדובר ב'תרגיל' וצר לי על הנקיטה בביטוי לא הולם זה, ככל שמדובר במי שעושה מלאכתו הסנגוריאלית במסגרת מערכת המשפט".


עו"ד אריאל הרמן (צילום: פרטי)

עו"ד אריאל הרמן (צילום: פרטי)


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" ביום רביעי שעבר, עמוס סער ז"ל נמצא פצוע במצב אנוש בחדר מדרגות בבניין מגוריו בהר חומה. הוא פונה במצב קריטי לבית החולים שערי צדק. לאחר פעולות החייאה ממושכות וניתוח חירום נקבע מותו.

בראיון ל"כל העיר" סיפרה רעייתו אורלי סער על הימים הרבים שבהם היא חששה לחייה: "היתה תקופה שמאוד פחדתי מהשכן, היתה לו אובססיה אלינו. הוא צילם אותי בחניה וגם את עמוס. אמרתי לעמוס 'כשאני הולכת בלילה ואני עושה הליכות, או יוצאת לפילטיס – נכנס בי פחד. הוא הצליח להכניס בי פחד'. אז הוא היה אומר לי 'אורלי, את אישה חזקה, מה יש לך? הכל בסדר, אין מה לפחד'".




תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר