זירת הדקירה בהר חומה, עמוס סער ז"ל (צילום: תיעוד מבצעי מד"א, דוברות בתי המשפט)
זירת הדקירה בהר חומה, עמוס סער ז"ל (צילום: תיעוד מבצעי מד"א, דוברות בתי המשפט)

תוצאת הבדיקה הפסיכיאטרית של החשוד ברצח עמוס סער ז"ל – כשיר לעמוד לדין

בדיון הארכת מעצרו של השכן החשוד ברצח עמוס סער ז"ל בפתח ביתו בהר חומה, אמר נציג המשטרה כי לאחר שנערכה לחשוד בדיקה פסיכיאטרית ראשונית נמצא שהוא כשיר לעמוד לדין. מעצרו הוארך

פורסם בתאריך: 26.12.19 13:19

בבית משפט השלום בירושלים נערך דיון בהארכת מעצרו של השכן, 30, החשוד ברצח עמוס סער ז"ל. בדיון עלה כי החשוד ברצח נשלח עוד אתמול, רביעי, לאחר מעצרו, לבדיקה פסיכיאטרית ראשונית באיתנים – בסופה נמצא כי הוא כשיר לעמוד לדין.

החשוד עבר בדיקה פסיכיאטרית ראשונית באיתנים, ואחריה הוא הוחזר לתחנת המשטרה להמשך חקירה. כאמור, במהלך הדיון נטען מצד נציג המשטרה כי החשוד כשיר לעמוד לדין. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו עד ליום 5.1.20.

עו"ד אריאל הרמן, שמייצג את החשוד ברצח, מסר: "מרכיב חשוב בחקירה, שלפעמים שוכחים, שזה חלק מהחקירה לבדוק את המצב הפסיכיאטרי של החשוד. במיוחד בגלל שעלו נתונים שהוא מעורער בנפשו. אני ביקשתי מבית המשפט לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית, דבר שהוא נחוץ שייעשה בזמן סמוך למעשה, משום שמצב נפשי הוא מצב דינמי. ביקשתי גם שיתאפשר לסנגוריה לשלוח פסיכיאטר מטעמה אל החקירה כדי לבצע בדיקה, דבר שלא פוגע בחקירה בשום דרך, השופט סירב בלי נימוקים ואנחנו נגיש על זה ערר".

כמו כן, החשוד השני שנעצר לחקירה, חשוד כי סייע לשכן, החשוד המרכזי, לאחר המעשה ובשיבוש הליכי משפט.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


החשד הוא כי הרקע לרצח המזעזע הוא מתיחות שהיתה לשכן החשוד עם עמוס סער ז"ל. הבוקר תיארה אורלי סער, רעייתו של עמוס סער ז"ל, קב"ט מחוז ירושלים בבתי המשפט, את הרגעים האחרונים של בעלה: "צלצלו בדלת, עמוס יצא לפתוח ושם הוא נדקר ונרצח". אורלי סער דחתה את הטענות כי היה להם סכסוך עם השכן, לדבריה, "מעולם לא היה לנו סכסוך שכנים. עמוס כל הזמן אמר לי 'הוא מסכן'", והוסיפה כי המתיחות שהיתה לשכן מולם הופסקה לאחר שהכלבה שלהם עזבה את הבניין. "הכלבה שלנו עברה לגור עם הבן שלי ביישוב. כל העניין נרגע. כמו כן, היא טענה כי השכן שנעצר: "רדף אחרי המשפחה הרבה זמן, ראינו אותו לאחרונה לפני שלושה ימים. עמוס היה אדם גדול שלא הסתכסך עם איש מעולם".

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", עמוס סער ז"ל נמצא פצוע במצב אנוש בחדר מדרגות בהר חומה – הוא פונה במצב קריטי לבית החולים שערי צדק. לאחר פעולות החייאה ממושכות וניתוח חירום נקבע מותו. בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) במשטרת ירושלים עצרו שני חשודים בחשד למעורבות ברצח, והם צפויים להגיע היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים. מעבר לכך הוצא צו איסור פרסום על חקירת הרצח ל-48 שעות.


פינת הזיכרון שהוצבה הבוקר בבית משפט השלום בירושלים (צילום: שלומי הלר)

פינת הזיכרון שהוצבה הבוקר בבית משפט השלום בירושלים (צילום: שלומי הלר)


הבוקר סיפר חברו לעבודה במשמר בתי המשפט על התחושות הקשות. חבריו סיפרו ל"כל העיר" על קצין ביטחון מוערך, מקצוען, שידע גם להיות חבר ואוזן קשבת. "עמוס זה עמוס, היה יחיד במינו, מקצוען, וחבר אמיתי. שיחת טלפון איתו היתה נמשכת ונמשכת והיינו מדברים על החיים. בלי קשר לעבודה. הוא ידע לתת את הפתרון הנכון בזמן הנכון, להתייחס למאבטחים – לכל אחד בלי דיסטנס ובלי פוזות. החיוך שלו היה בלתי נשכח, אף פעם לא שמענו אותו צועק , גם כשהיתה סיבה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכאל

    עד מתי ? רצחת ישר עונש מוות אף אחד לא צריך לממן את הפרקליטות עם ההזיות ומשיכת הזמן ואת מתקני הכליאה !
    נימאס כבר מהרציחות !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר