אדיר שוורץ, משה ליאון, יוסי חביליו (צילומים: שרון גבאי, עיריית ירושלים, ישראל כהן)
אדיר שוורץ, משה ליאון, יוסי חביליו (צילומים: שרון גבאי, עיריית ירושלים, ישראל כהן)

צו פיוס? נושא השיחה בין יו"ר התעוררות שוורץ לראש העיר ליאון – הקמפיין "הרעיל" של חביליו

ל"כל העיר" נודע כי בימים האחרונים התקשר אדיר שוורץ, יו"ר התעוררות והאופוזיציה לראש העיר משה ליאון. בין הנושאים שעלו - קמפיין הבחירות "הרעיל" של יוסי חביליו, שאומר בתגובה: "הכי קל לא להגיד שום אמירה נחרצת בסוגיות המרכזיות של ירושלים והמדינה - מי שרוצים עוד מאותו הדבר יקבלו זאת ממשה ליאון ומהתעוררות"

פורסם בתאריך: 5.2.24 12:19

"ביחד ננצח" הוא הסלוגן שמלווה את ישראל מאז השבת השחורה של ה-7/10, אך נדמה שהבחירות המקומיות בירושלים (ובכלל) מאיימות על הביחד. והנושא הזה עמד בבסיס שיחה שיזם יו"ר התעוררות (והאופוזיציה) אדיר שוורץ עם ראש העיר משה ליאון.

הבחירות למועצת העירייה (ולראשות העיר) יתקיימו, כידוע, בסוף החודש – ב-27.2.2024, ובשבועיים האחרונים הותנעו חלק מהקמפיינים, בראשם הקמפיין של 'האיחוד הירושלמי' בראשות יוסי חביליו עם הסיסמא: "ירושלים חרדית או ישראלית".

הקמפיין הזה, שיש מי שטוענים שהוא מפלג ומשסה וברוח הימים שלפני פרוץ המלחמה, עמד במרכז השיחה בין שוורץ לליאון.

המטרה, כך נודע ל"כל העיר", היא לנסות לייצר רוח אחרת בקמפיינים של התעוררות ושל ליאון (עם סיעתו 'ירושלים אחת') וגם לייצר אפשרות לשיתוף פעולה עתידי ולהנכסת התעוררות לקואוליציה הבאה של ליאון, זאת אחרי 5 שנות ייבוש באופוזיציה.

"זה לא הזמן לייצר כעת שנאה ופילוג. זה לא מה שירושלים צריכה וגם לא מה שישראל כולה צריכה", אומרים גורמים בהתעוררות בהתייחסם לקמפיין של חביליו, שהוא, כאמור, זה שהוביל לשיחה בין שוורץ לבין ליאון.


רעיל או לגיטימי - הקמפיין של חביליו (צילום: האיחוד הירושלמי)

רעיל או לגיטימי – הקמפיין של חביליו (צילום: האיחוד הירושלמי)


השיחה בין השניים התנהלה ברוח טובה, אך יש לציין כי עוד לפני ה-7/10 ולמעשה מאז נבחר שוורץ לעמוד בראש התעוררות, התנועה כולה נלקחה בחשבון לקואליציה העתידית של ליאון. וחשוב לציין כי מבחינת ליאון ואנשיו – כלל המתמודדים בבחירות נלקחים בחשבון לקראת הקואליציה הבאה – כולל, ולמרות הקמפיין, יוסי חביליו.

"הרצון היה לפתוח דף חדש בין התעוררות לבין ליאון", מוסיפים גורמים המעורים בפרטים. בהתעוררות, כך נודע ל"כל העיר" מזהים בקרב תומכיהם רצון וצורך לפתיחת דף חדש שמשאיר מאחור את משקעי העבר, ובעצם בשיחה הזו כיוון שוורץ לכניסה עתידית של התנועה לקואליציה שירכיב ליאון לאחר הבחירות.

ואיך התנהלה השיחה מבחינת ליאון? ראש העיר הקשיב לדבריו של שוורץ, אבל לא נתן מצידו שום הבטחה עתידית מעבר לדברים שדוברו עוד קודם לכן – בסיום הבחירות נשב ונדבר על העתיד.

 

 

ולגבי הקמפיין של חביליו? ליאון וסביבתו, כמעט מיותר לציין, לא אוהבים את הקמפיין, אך גם בשיחה וגם באופן כללי – אין שם כוונה להתייחס אליו. ברוח האחדות שאחרי המלחמה הם היו מעדיפים שקמפיין 'החרדית או ישראלית' לא היה בא לעולם, אך הם לא יתקפו את חביליו על כך, ומעבר לכך – גם לא פוסלים בשלב זה את שילובו בקואליציה הבאה.

"אנחנו לא מתעסקים בקמפיינים של אחרים", אומרים במטה הבחירות של ליאון. "לא נגררים למשחקים הללו. ייגמרו הבחירות – נשב נדבר עם כולם".

ובאשר לשיחה עם שוורץ? מצידו של ליאון לא נשמעו התחייבויות כאלה ואחרות – לא לחיוב ולא לשלילה. ליאון שמע את הדברים ובשורה התחתונה רוח דבריו היתה "נדבר אחרי הבחירות".

הגורם השלישי המעורב בשיחה – יוסי חביליו, מגיב בחריפות לשיח שהתקיים עליו שלא בהשתתפותו.

"צריך להגיד את האמת ולא לטייח", מסר חביליו במענה לפניית "כל העיר". "הצעירים והמבוגרים, החילונים והדתיים-לאומיים עוזבים את ירושלים, והעיר מתחרדת. אלו עובדות. הכי קל לא להגיד שום אמירה נחרצת בסוגיות המרכזיות של ירושלים והמדינה. מי שרוצים עוד מאותו הדבר, מי שרוצים לחזור אל ההפיכה המשפטית וסדרי העדיפות הישנים, יוכלו לקבל זאת ממשה ליאון ומהתעוררות.

"מי שרוצים להחזיר את התקווה לירושלים, ומי שרוצים לתקן את כל מה שמקולקל בבירת ישראל – צריכים להצביע בשני פתקים: "א" עבור האיחוד הירושלמי למועצת העיר, ו"יוסף חביליו" לראשות העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מזי

    חבילות צודק וכל ססמאות הביחד הן בול שיט שבא לנסות להרדים כת כלה שמוכנים ליפול בפח.
    לביחד תהיה משמעות כאשר האזרחים הפלסטינים יהיו חלק ממנו.
    חביליי יותר קרוב לאמת.
    די לביזיון של השתלטות הערפדים של הפינוי בינוי בחסות העירייה
    די לאפליה בין התושבים היהודים, המוסלמים, הנוצרים והארמנים
    די להתחרדות של השכונות בירושלים ולעידוד התופעה
    די!!!

  2. יוני

    וואו אדיר אתה אלוף, כמה חיכיתי שכבר יבינו את זה,
    נמאס מהסיסמאות של עופר ברקוביץ שעזב ולא בכדי,
    הגיע הזמן לשיח אחר, פשוט כיף לשמוע.
    רק הבהרה: שלא תבינו אותי לא נכון,
    אני חושב שירושלים כבר אבודה,
    החרדים בשליטה מלאה ובטח גם ימשיכו כך,
    בכל אופן שווה ללכת על הביחד,
    כי נגד משמעותו הפסד חרוץ כמו בקדנציה הנוכחית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר