גיא יפרח (מימין), שלומי ירוחם (צילומים: באדיבות מטה הבחירות)
גיא יפרח (מימין), שלומי ירוחם (צילומים: באדיבות מטה הבחירות)

אחרי 32 שנים – מעלה אדומים מחליפה היום ראש עיר

השכנה ממזרח: אחרי 32 שנים בהן כיהן בני כשריאל כראש העיר מעלה אדומים, הוא הודיע כי הוא פורש ולא מתמודד לכהונה נוספת. הבשורה פתחה בנווה המדבר על כביש מספר 1 קרב חדש וייצרי על ראשות העיר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 27.2.24 08:48

ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל היה כבר אמור להיות בימים אלה שגריר ישראל ברומא. אבל רצה הגורל ובעיקר החמאס הארור – והבחירות לרשויות המקומיות נדחו בשל מאורעות ה-7/10. היום, שלישי, 27.2, באיחור של כארבעה חודשים – יש בחירות במעלה אדומים ובכלל הארץ. לראשונה מזה 32 שנים – בני כשריאל אינו מתמודד בבחירות במעלה אדומים – מה שהוליד קרב חדש וייצרי על ראשות העיר אצל מי שמכונה גם "השכונה הכי מזרחית (מיקום – לא עדה) של ירושלים".

אז מי יעמוד בראשות העיר מעלה אדומים ב-5 השנים הקרובות? מהצד האחד מתמודד גיא יפרח, סגנו של כשריאל שנחשב גם כממשיך דרכו, ומהצד השני שלומי ירוחם, פעיל חברתי מוכר בעיר ויו"ר הנהגת ההורים לשעבר.

האתגרים שמצפים למנצח הם גדולים. רק לפני ימים אחדים, כידוע, קמו תושבי מעלה אדומים לסיוט כאשר שלושה מחבלים, בשני מוקדים שונים לאורך כביש מעלה אדומים-ירושלים, יצאו מרכביהם והחלו לירות לכל עבר, ללא הבחנה. רק בזכות תושייה רבה של אזרחים חמושים האירוע נבלם יחסית מהר אך זה לא משנה את העובדה שהסיוט של תושבי מעלה אדומים התממש והפקק בעלייה לעיר הקודש הפך למלכודת מוות. בפיגוע נרצח תושב העיר, מתן אלמליח ז"ל ונפצעו 11 נוספים.

פיגוע מסוג זה ימים ספורים לפני פתיחת הקלפיות יכול להטות את הכף. שני המועמדים מיהרו לפרסם לציבור ולהכריז על תכנית הביטחון שלהם והתכנית למיגור הפקקים – שני הנושאים הבוערים שעל סדר היום.

ליפרח, כאמור, ניסיון של 10 שנים לצידו של כשריאל, בן טיפוחיו, שמכיר את העירייה והעיר ומבטיח שהוא יהיה מנהיג מהסוג 'החדש'. הוא גם ומבטיח שהוא מומחה לביטחון, שהחינוך בראש מעיינו ושיש לו תכנית סדורה למיגור הפקקים מהעיר. ירוחם, מנגד, פעיל חברתי מוכר, יו"ר הנהגת ההורים לשעבר, שמבטיח שהוא יהיה ראש העיר של התושבים, שהניתוק בין התושבים לעירייה יפסק, שאכפת לו מהספורט, מהפנאי ומאיכות החיים בעיר.

שניהם, יפרח וירוחם, מבטיחים אותו דבר בעטיפה שונה: דאגה לביטחון, לחינוך, שהם יפתרו את בעיית הפקקים. הם אומרים שהספורט חשוב להם ויש להם תוכנית כלכלית 'מהפכנית' לעיר.

 

 

אף אחד מהם לא דיבר על מצוקת הדיור, לא נשמעה אף מילה על פינוי-בינוי או התחדשות עירונית, לא פארק טבע עירוני, לא חדשנות חינוכית ולא תוכניות מרחיקות שנים או מלאות חזון.

תושבי העיר מספרים שההתלבטות אמיתית הפעם: מצד אחד גיא יפרח, בן העיר, גדל לתוך התפקיד והשקיע שנים רבות בתפקידים שונים בעירייה. מוכר מאוד וכריזמטי. מהצד השני, שלומי ירוחם שמעניק תחושה ותקווה לשינוי, קשוב, אמפתי ומשקף את מה שכל תושב בעיר מייחל לו אחרי כמה שנות קיפאון עירוני – ניקוי והתחדשות.

יפרח, כך נראה, מוביל בסקרים, ירוחם לא מוותר ועובד עקב בצד אגודל, נחוש ובטוח שהוא מה שהעיר צריכה.

אז בעוד מספר שעות יסגרו הקלפיות וההחלטה תוכרע.לתושבי מעלה אדומים נותר רק לקוות שלמרות מערכת הבחירות האמוציונאלית – השניים ישכילו לשתף פעולה בשנים הקרובות. זה נכון לכל עיר ורשות מקומית ולבטח למעלה אדומים – האחד צריך את השני, איתו ולידו ורק ככה הם באמת יצליחו לקדם ולפתח.

לסיכום, לא משנה מי יהיה ראש העיר, המשימה האמיתית שלו תיהיה לדעת לאחד ולשתף פעולה עם כלל הסיעות והמגזרים בעיר לטובת ביטחון התושבים ומיגור הפקקים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר