משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)
משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)

סערת פרס ישראל החדשה: ראש העיר ליאון נגד ההחלטה שהתקבלה

אחרי שהסתיימה סאגת הזוכים בפרס, שיוענק בסופו של דבר ליזם איל וולדמן, וגם לרב הראשי הספרדי הרב יצחק יוסף, חרף אמירתו השנויה במחלוקת בנושא הגיוס, סערה חדשה סביב הטקס - שעל פי החלטת שר החינוך יתקיים בשדרות ולא בירושלים. "סטייה ממסורת", אומר ליאון

פורסם בתאריך: 28.3.24 19:38

יום העצמאות ה-76 של המדינה ייערך בעוד כחודש וחצי (14.5-13.5), ונדמה ששום דבר לא הולך לעבור כל כך חלק. קחו למשל את טקס פרסי ישראל, שאחרי שהסאגה סביב הפרס ליזם אייל וולדמן, מתומכי המחאה נגד הרפורמה/מהפכה משפטית, שהסתיימה רק לאחר איומים בפנייה לבית משפט, כעת מתרגשת סערה נוספת – הפעם סביב ההחלטה של שר החינוך יואב קיש לקיים את הטקס בשדרות השנה – לאור האירועים הקשים בדרום.

כזכור, גם לאחר שנפתרה סוגיית הפרס לוולדמן, התרגשה סערה נוספת – סביב זכייתו של הראשון לציון (הרב הראשי הספרדי) הרב יצחק יוסף, שלפני כשבוע וחצי התבטא נגד גיוס חרדים ואמר נעזוב את הארץ ולא נתגייס.

 

 

כעת, כאמור, סערה סביב מיקמו של הטקס. מי שלא נשאר אדיש להחלטה להעתיק את הטקס לשדרות הוא ראש העיר משה ליאון, שיוצא נגד החלטת קיש ואומר: "ההחלטה בדבר הענקת פרס ישראל בשדרות ולא בירושלים היא סטייה ממסורת הטקסים והאירועים הממלכתיים בירושלים".

עוד הוסיף ליאון: "לב כולנו עם תושבי הדרום והצפון ואולם למרות חשיבותם ומרכזיותם בליבנו, יש חשיבות בהקפדה על עריכת כל האירועים הלאומיים והממלכתיים בבירת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית

    ליאון צריך לפרגן בנדיבות לשדרות. עיר שספגה כל כך הרבה סבל לאורך השנים ובעת הטבח הנורא.

  2. חילונית ירושלמית

    כול הממשלה הזו סטיה אחת גדולה גם מדרך הימין הממלכתי ומכול דרך עליה הוקמה המדינה חבורה של כלום שתפסה טרמפ

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר